اخبار داغ

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد؛

کاهش میانگین سنی مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان/ بیمارستان ها همچنان در وضعیت آماده باش هستند

کاهش میانگین سنی مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان/ بیمارستان ها همچنان در وضعیت آماده باش هستند
مهدی شفیعی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از میان تعداد۱۰۷ آزمایش انجام شده از سراسر استان کرمان، ۱۳ مورد مثبت قطعی کووید ۱۹ گزارش شده است همچنین نتایج نشان می دهد که میانگین سنی مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان پایین آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ مهدی شفیعی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان در نشست خبری ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از میان تعداد۱۰۷ آزمایش انجام شده  از سراسر استان ، ۱۳ مورد مثبت قطعی کووید ۱۹ گزارش شده است،  با این احتساب مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹در استان کرمان تاکنون به ۳۷۹ نفر رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی توضیح داد : از میان ۱۹ مورد بیمار تشخیص داده شده ۴ مورد در بیمارستان بستری، ۴ مورد بیمار سرپایی و ۴ مورد از اعضای خانواده های بیماران قبلی و ۲ مورد پرسنل پزشکی بیمارستان هستند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی داشتیم که  یک مورد مربوط به جیرفت و دیگری مربوط به فهرج از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم بوده است که و هر دو مرد بودند.

,

شفیعی بیان کرد: متاسفانه میانگین سنی مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان پایین آمده است و افرادی که ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیصی کرونا از آنها گرفته شده شامل بیماران بستری، سرپایی‌ها و اطرافیان بیماران قطعی مبتلا به کووید ۱۹ بوده است.

,

مدیرگروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: آنچه که مشخص شده این است که اگر اطرافیان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را پی گیری کنیم در قطع زنجیره بیماری تاثیر بسزایی دارد چرا که منجر به شناسایی و درمان سریعتر بیمار می شود.

,

وی عنوان کرد: به طور قطع نمی توان گفت که در کشور در وضعیت استقرار و یا کاهشی هستیم اما در استان کرمان بر اساس شواهد احتمال می دهیم که در وضعیت استقرار قرار گرفته ایم البته وضعیت استقرار بسیار شکننده است و کوچکترین خطایی موجب شکست این وضعیت بنابراین توصیه می کنیم مردم بحث های فاصله گذاری اجتماعی و مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این که موارد بستری‌های ناشی از بیماری حاد تنفسی و مشکوکین به ویروس کرونا در استان در ۲ هفته اخیر ثابت بوده است، تشریح کرد: موارد بستری افزایش قابل توجهی ندارد و این موضوع جای امیدواری دارد اما اینکه موارد سرپایی آزمایش تشخیصی کرونا را می‌گیریم برای تحلیل نحوه رفتار ویروس در استان بسیار مناسب خواهد بود.

,

شفیعی در خصوص ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گفت: خوشبختانه ظرفیتی که پیش بینی شده برای پذیرش بیمار در بیمارستان همچنان پا بر جا است و قرار است بیمارستان ها با همان وضعیت آماده باش به سر ببرند، ضمن این که تنها ۴۵ درصد از ظرفیت بیمارستان افضلی پور استفاده شده است اما این بیمارستان این امادگی را دارد که بتواند بیمار پذیرش کند.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید برآنکه مردم نقاهتگاه را جزیی از مرحله درمان خود را بپذیرند، تصریح کرد: به‌دنبال آن هستیم که بیماران کرونایی را بعد از ترخیص از بیمارستان برای اتمام دوره درمان خود به سمت نقاهتگاه‌ها هدایت کنیم تا از انتقال این ویروس در درون خانواده ها جلوگیری کنیم.

,

وی در خصوص لزوم آموزش زندگی با وجود ویروس کرونا توضیح داد: رفتار ویروس کرونا تا کنون توسط جامعه علمی قابل شناسایی نبوده است و شاید برای سال هایآینده بتوان رفتار این ویروس را شناسایی کنیم اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد:خود مراقبتی تنها راهکار مطمئن مقابله با ویروس کرونا در شرایط فعلی است و در حال حاضر با اصلاح رفتار می‌توانیم خود را از این ویروس مصون سازی کنیم ، ضمن این که باید شست و شوی دست ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را باید به عنوان ۲ اصل مهم جلوگیری از ابتلای این ویروس ب کار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه