اخبار داغ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی:

پروژه ساخت مسکن محرومان 7 هزار اشتغال مستقیم در خراسان‌جنوبی ایجاد کرد

پروژه ساخت مسکن محرومان 7 هزار اشتغال مستقیم در خراسان‌جنوبی ایجاد کرد
آسمانی مقدم گفت: ساخت مسکن محرومان در سال 98 حدود 7 هزار اشتغال مستقیم پایدار در خراسان‌جنوبی ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی اصغر آسمانی‌مقدم مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی و تحلیل شاخص نرخ بیکاری خراسان‌جنوبی طی سال 1398، اظهار کرد: ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومان در سال گذشته تاثیر مستقیمی بر کاهش نرخ بیکاری در استان داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: به ازای ساخت هر 60 متر مربع ساختمان مسکونی یک اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته علاوه بر 10 هزار واحد مسکونی حداقل 1500 واحد مسکونی دیگر در قالب مسکن روستایی با تسهیلات 40 میلیون تومان و بدون بلاعوض احداث کردیم که سرجمع می‌توان گفت در سال گذشته 11 هزار و 500 واحد در دستور کار ما قرار گرفت.
,
 
,
آسمانی مقدم عنوان کرد: هر ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی به طور میانگین 1500 تا دو هزار واحد مسکونی در دستور ساخت داشت که در سال گذشته این عدد به بیش از 11 هزار واحد رسید که موضوع احداث مسکن در یک سال 600 درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.
,
 
,
وی اظهار کرد: در بخش مسکن روستایی و مسکن محرومان سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان پول نقد به استان تزریق شده که در گردش اقتصادی استان نقش مهمی داشته است.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در سال گذشته با توجه به گستردگی و افزایش ساخت  مسکن محرومان شاهد گلایه‌مندی زیادی از کمبود نیروی کار و مصالح در استان بودیم.
,
 
,
آسمانی مقدم بیان کرد: در حال حاضر حدود 5 درصد بیکاری که در استان داریم به نظر میرسد افراد تحصیلکرده‌ای هستند که منتظر پست‌های ادارای برای مشغول بکار شدن هستند و گرنه ما در استان با مشکل شدید کمیود نیروی کار مواجه بودیم و از شهرستانها تقاضا می‌شد مصالح و نیروی کار از خارج از استان وارد شود .
,
 
,
وی تصریح کرد: با توجه به تاکید شدید استاندار مبنی بر این‌که تا حد امکان از نیرو و مصالح بومی استان برای ساخت مسکن استفاده شود و لذا این کار انجام شد.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: حدود 60 درصد مشاغل کشور ما به طور مستقیم و غیر مستقیم با صنعت ساختمان سازی در ارتباط است.
,
 
,
آسمانی مقدم عنوان کرد: از 10 هزار واحد مسکن محرومان استان 5 هزار واحد مربوط به بنیاد مسکن و 5 هزار واحد دیگر مربوط به کمیته امداد بود و برای 5 هزار واحدی که مربوط به بنیاد مسکن بود به ازای هر واحد 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 25 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در اختیار روستائیان قرار می‌گرفت. در سنوات گذشته فقط تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان تعلق می‌گرفت و به صورت محدودی از محل حساب 100 امام نیز نهایتا از 4 تا 8 میلیون تومان بلا عوض تعلق می‌گرفت.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز به ازای هر واحد 35 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت با بازپرداخت 60 ماهه پرداخت شده است.
,
 
,
وی افزود: از 5 هزار واحد مسکن محرومان 4 هزار و 858 واحد اجرای فنداسیون شده است، 4 هزار و 480 واحد اجرای اسکلت و دیوار چینی، 3 هزار و 570 سقف اجرا شده و 3 هزار و 540 واحد اتمام سفت کاری و گچ کاری، 3 هزار واحد به مرحله بهره برداری رسیده است که بخش عظیمی از سه هزار واحد تحویل مردم شده است.
,
 
,
آسمانی مقدم گفت: پیش‌بینی می‌شود با همکاری مردم بتواینم تمام 5 هزار واحد را تا اردیبهشت به اتمام برسانیم و تحویل دهیم.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ساخت مسکن محرومان در خراسان جنوبی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای افراد منجر به مشارکت بسیاری از اعضای خانواده برای ساخت مسکن شده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در بحث مسکن محرومان در خراسان‌جنوبی 250 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، 600 میلیارد تومان تسهیلات و 150 تا 200 میلیارد تومان آورده مردم بوده است.
,
 
,
آسمانی مقدم گفت: ساخت مسکن محرومان در سال 98 حدود 7 هزار اشتغال مستقیم پایدار در خراسان جنوبی ایجاد کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه