اخبار داغ

ظریف:

ایران کشوری ثروتمند است و نیازی به دریافت صدقه از دولت آمریکا ندارد

ایران کشوری ثروتمند است و نیازی به دریافت صدقه از دولت آمریکا ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی تأکید کرد که ایران از لحاظ منابع انسانی و طبیعی کشور ثروتمندی است و نیازی به دریافت صدقه از دولت آمریکا که خود در برابر بحران کرونا شکست خورده است، ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که ایران به‌عنوان یک کشور ثروتمند از لحاظ منابع طبیعی و انسانی، خواستار دریافت صدقه از دولت ترامپ نیست و تنها خواسته‌اش رفع تحریم‌های ظالمانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «ایران از لحاظ منابع انسانی و طبیعی کشور ثروتمندی است. ما نیازی به صدقه دونالد ترامپ ــ که خودش مجبور به خرید دستگاه‌های تنفس مصنوعی از شرکت‌هایی که تحریمشان کرده، شده است ــ نداریم.»

,

وی افزود: «آنچه ما می‌خواهیم این است که او جلوگیری از فروش نفت و سایر محصولات ایران، خرید اقلام موردنیاز و پرداخت و دریافت پول را متوقف کند.»

,

طی روزها و هفته‌های اخیر مقامات کشورها و سازمان‌های بین‌المللی متعددی از دولت آمریکا خواسته‌اند تحریم‌های خود علیه ایران را بردارد تا بخش بهداشت و درمان ایران بهتر بتواند با روند شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

,

اما مقامات آمریکایی ــ که به‌نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا را فرصت خوبی برای افزایش فشار بر ایران قلمداد می‌کنند ــ نه‌تنها تاکنون هیچ واکنش مثبتی به این درخواست‌ها نشان نداده‌اند، بلکه تحریم‌های تازه‌ای را طی چند روز گذشته علیه ایران و افراد و شرکت‌هایی که به‌زعم آنها با ایران همکاری داشته‌اند، وضع کرده‌اند.

,

انتهای پیام/ ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه