اخبار داغ

تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳ لایه در کشور

تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳ لایه در کشور
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید روزانه یک میلیون ماسک ۳ لایه در کشور گفت: پیش بینی می شود که ظرف دو سه هفته آینده، ظرفیت تولید ماسک سه لایه، روزانه به ۵ میلیون عدد برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا شانه ساز در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولید ماسک، گفت: قبل از بیماری کرونا میزان تولید ماسک سه لایه صنعتی در کشور روزانه 100 تا 150 هزار عدد بود که در حال حاضر این رقم به بالای یک میلیون در روز رسیده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همکاری وزارت صمت پیش بینی می‌شود که ظرف دو سه هفته آینده، ظرفیت تولید ماسک سه لایه به 5 میلیون در روز برسد که در چنین شرایطی زمینه صادرات به کشورهای دیگر نیز مهیا می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تامین ماسک N95 نیز اظهار کرد: تا قبل از بروز بیماری کرونا ظرفیت تولید روزانه در کشور، زیر 5 هزارعدد بود که در حال حاضر این رقم به بالای 140 هزار عدد رسیده و با افزایش تولید و واردات محموله در اوایل فروردین، نیاز مراکز بهداشتی و درمانی به خوبی مرتفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید لباس‌های مورد نیاز کادر درمان که در گذشته بسیار  محدود بود، با هماهنگی وزارت صمت، دستگاه‌های مرتبط و صنایع نساجی، افزایش یافته و علاوه بر تولید پارچه لباس‌های ایزوله در داخل کشور، ظرفیت تولید به حدود 50 هزار عدد رسید که امیدواریم این میزان افزایش یافته و بتوانیم به صورت کامل پاسخگوی نیاز داخل باشیم.

شانه ساز خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید ماسک  صنعتی، تولیدات صنفی نیز با اخذ مجوزهای لازم از اداره کل تجهیزات پزشکی و با نظارات بیشتر در کشور دنبال می‌شود.

به گفته وی، ظرفیت تولید اقلام بهداشتی مانند محلول و ژل‌های ضد عفونی کننده به 8 برابر قبل از کرونا رسیده و با توزیع گسترده آن در داروخانه ‌ها، کمبودی احساس نمی‌‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه