اخبار داغ

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد اعلام کرد:

مرغداران بجنوردی در مرز ورشکستگی/ میزان خرید پشتیبانی امور دام پاسخگوی مرغ مازاد موجود در واحد های تولیدی نیست

مرغداران بجنوردی در مرز ورشکستگی/ میزان خرید پشتیبانی امور دام پاسخگوی مرغ مازاد موجود در واحد های تولیدی نیست
حسین قاسم زاده با بیان اینکه مرغداران بجنوردی در وضعیت نامطلوبی و در مرز ورشکستگی قرار گرفته اند، گفت: با توجه به رنج وزنی که واحد پشتیبانی امور دام جهت خرید مرغ تعیین کرده، متاسفانه میزان خرید این واحد پاسخگوی مرغ مازاد موجود در واحد های تولیدی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد در گفت و گو با عصر اترک اظهار کرد: بازار فروش مرغ تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا ویروس و تعطیلی رستوران ها، مراسمات و مسافرت ها و کاهش تقاضای خرید با افت شدیدی مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

وی ادامه داد: روند افزایشی و کاهشی قیمت ها به صورت روزانه در حال تغییر است، به طوری که مرغ از کیلویی 12 هزار و 500 تومان در ایام نوروز به دلیل کاهش شدید تقاضا تا کیلویی هشت هزار و 500 تومان ارزان شد و طی روزهای گذشته مجدد با افزایش کیلویی دو هزار و 500 تومان  در بازار عرضه شد.

,

قاسم زاده افزود: رابطه مستقیم افزایش و کاهش قیمت مرغ با عرضه و تقاضا دلیل اصلی این به هم ریختگی قیمتی در بازار شده است.

,

وی به افت تقاضای 50 درصدی مصرف مرغ در ایام نوروز سال جاری اشاره کرد و گفت: میزان مصرف مرغ در شهرستان بجنورد در شرایط عادی 30 تن و در ایام نوروزهای گذشته 40 تا 50 تن بوده و این در حالی است که طی چند روز گذشته ( در نوروز 99 ) تقاضای مصرف مرغ در این شهرستان به نصف کاهش یافته است.

,

قاسم زاده خاطرنشان کرد: واحد پشتیبانی امور دام با هدف کمک به مرغداری های شهرستان جهت جمع آوری مرغ مازاد اقدام کرده است.

,

وی با بیان اینکه مرغ هایی که توسط این واحد جمع آوری می شود رنج وزنی یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم را مدنظر قرار داده است، گفت: این مرغ ها با قیمت کیلویی 12 هزار و 700 تومان از مرغداران خریداری و ذخیره سازی می شود.

,

قاسم زاده افزود:  جوجه ریزی ها با هدف مصرف بالای ایام نوروز و 13 بدر در تعداد بالا انجام شده بود که با کاهش تقاضا و تاخیر در کشتار، وزن مرغ ها بالا رفته و با توجه به رنج وزنی که واحد پشتیبانی امور دام جهت خرید تعیین کرده ، متاسفانه میزان خرید این واحد پاسخگوی مرغ مازاد موجود در واحد های تولیدی نیست.

,

وی با اشاره به اینکه مرغداران و مرغ فروشی ها در وضعیت نامطلوبی و در مرز ورشکستگی قرار دارند، افزود: مرغداران  گاها از سر اجبار  مرغ را به قیمت کیلویی دو  تا سه هزار تومان زیر قیمت تولید به فروش می رسانند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه