اخبار داغ

نماینده تشکل های صنف کشاورزی استان کردستان عنوان کرد؛

جهش تولید در کشاورزی مستلزم توجه به دغدغه کشاورزان/ قیمت تضمینی گندم اجحاف در حق کشاورزان است!

جهش تولید در کشاورزی مستلزم توجه به دغدغه کشاورزان/ قیمت تضمینی گندم اجحاف در حق کشاورزان است!
سید حسین رحیمی نماینده صنف کشاورزان استان کردستان گفت: در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی مسوولان باید توجه جدی به دغدغه کشاورزان داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، خودکفایی در تولید گندم به عنوان یکی از کالا‌های استراتژیک اهمیت زیادی داشته و همواره یکی از کارویژه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر معرفی شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

آنطور که گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد در سال ۹۸ نیز خودکفایی در تولید گندم تکرار می‌شود.  

,

خرید تضمینی گندم یکی از راهکار‌های حمایتی از گندم‌کاران در راستای خودکفایی در تولید گندم است. 

,

سال 98 نرخ خرید تضمینی گندم حدود 1700 تومان بود به این معنا که دولت برای خرید هر کیلو گندم از گندم کاران، حدود 1700 تومان می پرداخت که این رقم بر اساس هزینه های گندمکاران بسیار پایین بود قیمت کمتر از سه هزار تومان برای هر کیلو گندم به‌صرفه نیست و هر نرخی که کمتر از این باشد کشاورزان را متضرر و آنها را از کاشت مجدد گندم دلسرد می‌کند. 

,

 اردیبهشت سال ۹۸ طبق گفته کشاورزان بسیاری از تولید کنندگان گندم در پی نارضایتی از خرید تضمینی گندم بیشتر تولید خود را دو برابر قیمت به دلالان فروختند.  

,

طی هفته گذشته نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد و با اعلام 2500 تومان برای هر کیلو مشخص شد که امسال دولت این نرخ را 47 درصد افزایش داده است.  

,

در این راستا گفتگویی با نماینده تشکل های صنف کشاورزی استان کردستان انجام داده ایم که در ادامه می خوانید . 

,

 سید حسین رحیمی با اشاره به قیمت تضمینی ۲۵۰۰ تومانی برای هر کیلو گندم اجحاف در حق کشاورزان است، افزود : قیمت 2500 تومانی گندم به هیچ وجه جوابگو هزینه های جاری نیست چون قیمت ادوات کشاورزی نزدیک به 250تا300 درصد افزایش پیدا کرده است. 

,

 وی گفت: وقتی قیمت سموم کشاورزی سرسام آور افزایش یافته و قیمت آن به ۳هزار تومان رسیده دولت بر چه حسابی قیمت ۲۵۰۰ تومان را برای خرید گندم از کشاورزان اعلام کرده است.

,

 نماینده تشکل های صنف کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هر ساله موقع برداشت گندم شاهد حضور دلالان جهت خرید گندم با قیمت دو برابر قیمت تضمینی گندم هستیم ، درحال حاضر با توجه به شرایط تحریم و اوضاع اقتصادی کشور، ما بعنوان نماینده صنف کشاورزان همیشه به کشاورزان توصیه نمودیم که به هیچ عنوان محصول گندم خود را در بازار آزاد نفروشند ولی در مقابل انتظاراتی از مسوولین داریم که باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

,

سیدحسین  رحیمی با تاکید بر اینکه درحال حاضر تسهیلاتی با سود ۱۸ به صنف کشاورزان پرداخت می شود که موجب نابودی بخش تولید را در بر دارد، گفت: پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان ، ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان از مهمترین مطالبات کشاورزی از مسوولان است.  

,

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید، بیان داشت: ما بعنوان تولیدکننده حتما به فرمان رهبری لبیک خواهیم گفت ولی انتظار داریم مسوولین هم دغدغه های ما کشاورزان را جدی گرفته تا باخیال آسوده به تولید بپردازیم. 

,

 رحیمی خطاب به مسوولان گفت: واقعا در سال جهش تولید در شان کشاورزان نیست که روزها و ساعت ها در صف دریافت کود شیمائی باشند.

,

 نماینده صنف کشاورزان استان کردستان خطاب به مسوولان گفت: مشکل جدی کشاورزان در حال حاضر افزایش سرسام آور قیمت تراکتور و کمباین است که متاسفانه هیچ نهادی هم به این افزایش قیمت اعتراضی نداشته است. 

,

 کشاورز نمونه شهرستان بیجار عنوان کرد: نزدیک سه ماه است که سایت تراکتور سازی و کمباین سازی هم بسته شده است و کسی جوابگو نیست و خیلی از کشاورزان در صف دریافت کمباین و تراکتور هستندامیدواریم اداره محترم صنعت و معدن به این امر توجه ویژه و پیگیر باشدکه چر ادر طول یک سال 3 بار قیمت تراکتورافزایش پیدا کرده است. 

,

 رحیمی به تاثیر ویروس کرونا بر بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: کاهش قیمت طیور و مرغداران و تعطیلی میدان دام ضرر زیادی به دامداران وارد کرده است . 

,

نماینده تشکل های صنف کشاورزی استان کردستان گفت: از ۲۶ اسفند جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و به وجود نیامدن تجمع با توجه به تعداد زیاد تراکتور داران بدون ثبت نام سوخت در اختیار این قشر قرار گرفت.  

,

وی تاکید کرد: صنعت کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کشور است. چرا که وظیفه تولید و تهیه مواد اولیه غذایی به عهده این بخش و صنعت است و توجه به نیروهای آن تاثیر بسزایی در تولید درست و بهنگام دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه