اخبار داغ

در گفتگو با نمایندگان استان کرمان تأکید شد؛

افزایش جایگاه بین المللی ایران با اقتدار در زمینه فناوری هسته ای/ ارکان نظام حمایت جدی از این تکنولوژی داشته باشند

افزایش جایگاه بین المللی ایران با اقتدار در زمینه فناوری هسته ای/ ارکان نظام حمایت جدی از این تکنولوژی داشته باشند
نمایندگان استان کرمان ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای تأکید کردند اگر قدرت و اقتدار خود را در حوزه های مختلف فناوری هسته ای نشان دهیم؛ این اقتدار رمز پیروزی ما خواهد بود و امنیت ما را تأیید خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ ۱۴ سال گذشته در بیستم فروردین ماه سال ۱۳۸۵ اخباری مبنی بر دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای و راه‌اندازی زنجیره کامل غنی‌سازی اورانیوم منتشر شد. پیروزی  که با تکیه بر ظرفیت داخلی کشور و در شرایط تحریم به دست آمده بود که این خبر مهم همگان را شگفت زده کرد. دستیابی به قدرت تولید انرژی هسته ای موجب شد که ایران اسلامی در رده کشورهای قدرتمند جهان در زمینه تکنولوژی هسته ای قرار گیرد و با توجه به اینکه کشورهای آمریکایی و اروپایی در صدد بودند که این فناوری را در انحصار خود داشته باشند؛ اقدامات متعددی را علیه کشورمان در این زمینه اتخاذ کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

افزایش جایگاه بین المللی ایران با اقتدار در زمینه فناوری هسته ای

, افزایش جایگاه بین المللی ایران با اقتدار در زمینه فناوری هسته ای, افزایش جایگاه بین المللی ایران با اقتدار در زمینه فناوری هسته ای,

محمد مهدی زاهدی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته ای با بیان اینکه در مقطعی دولتمردان اصرار به انجام مذاکره با کشورهای غربی و به ویژه امریکا در قالب هئیت ۵+۱ به عنوان برجام داشتند، گفت: در آنجا دولتمردان کشورمان از سر صداقت مذاکره را آغاز کردند به این امید که اتفاقاتی در امور اقتصادی و رفع کامل تحریم ها توسط آمریکا صورت گیرد.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آن مقطع دلسوزان نظام توصیه هایی را به دولتمردان بیان کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها در این زمینه تأکید داشتند که فریب لبخند آمریکایی ها را نباید خورد اما دولتمردان ما ادامه دادند و برجام مورد تأیید قرار گرفت.

,

وی عنوان کرد: حسن برجام این بود که جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت کرد که به دنبال سلاح هسته ای نیست و کشورمان از این فناوری صرفا به صورت صلح آمیز در راستای تولید برق، حوزه پزشکی، دارو و درمان و … استفاده می کند.

,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برجام هیچ گشایشی در امور اقتصادی کشور و تحریم ها نداشت، تصریح کرد: با روی کار آمدن ترامپ برجام پاره شد و تحریم ها علیه کشورمان شدت یافت.

,

زاهدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران صداقت خود را به دنیا نشان داده است و امروز زمانی نیست که بخواهیم تسامح به خرج دهیم، اظهار کرد: ما باید با تمام قدرت و با استفاده از تمامی ظرفیت های دانشمندان در حوزه فناوری هسته ای به منظور مقاصد صلح آمیز در هر رده ای وارد کار شویم و این فناوری را به خدمت بگیریم.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در راستای ارتقا فناوری هسته ای نباید هیچ محدودیتی را برای خودمان قائل شویم و نباید به تهدیدات آمریکا هیچ وقفی بگذاریم چرا که مشاهده کردیم که با اعتماد به آمریکا نه تنها هیچ محدودیتی برداشته نشد بلکه تحریم ها علیه ایران اسلامی افزایش پیدا کرد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما قدرت و اقتدار خود را در حوزه های مختلف فناوری هسته ای نشان دهیم؛ این اقتدار رمز پیروزی ما خواهد بود و امنیت ما را تأیید خواهد کرد و همچنین جایگاه ما را در چانه زنی ها و لابی های بین المللی افزایش خواهد داد؛ بنابراین باید با تمام توان به ارتقا سطح فناوری هسته ای برای مقاصد صلح آمیز روی بیاوریم.

,

ارکان سه گانه نظام و مردم باید حمایت جدی از تکنولوژی هسته ای داشته باشند

, ارکان سه گانه نظام و مردم باید حمایت جدی از تکنولوژی هسته ای داشته باشند, ارکان سه گانه نظام و مردم باید حمایت جدی از تکنولوژی هسته ای داشته باشند,

یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: جمهوری اسلامی ایران با توانمندی های متخصصین داخلی خود گام هایی را در جهت علم، فناوری و تکنولوژی در حوزه هسته ای برداشته است و با این توانمندی های، دنیا مقابل فعالیت های متفکرانه و متخصصین ما ایستاده اند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که دنیای غرب و آمریکا به تعهدات خود در حوزه برجام عمل نکرد؛ گام هایی در راستای کاهش تعهدات برجامی و بازگشت به فناوری و تکنولوژی هسته ای در فاصله خیلی کوتاه انجام شد و متخصصین ما بار دیگر توانستند توانمندی خود را به نمایش بگذارند.

,

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تقریبا به شرایط قبل از برجام در زمینه فناوری هسته ای برگشته ایم، عنوان کرد:  همان گونه که در شعارها بیان شده است این انرژی حق مسلم ملت ها است که بتوانند استفاده صلح آمیز از این فناوری داشته باشند و با توجه به اینکه کشور ما نیز کشوری در حال توسعه و پیشرفت است برای مسائل مختلف نیازمند انرژی و فناوری هسته ای هستیم.

,

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی متخصصین ایرانی در زمینه فناوری هسته ای بیان کرد: دولت باید از این فناوری حمایت کند و البته نه تنها دولت بلکه تمامی ارکان سه گانه نظام و مردم باید این همراهی را داشته باشند تا بتوانیم از این انرژی در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

,

فعالیت هسته ای ایران در راستای ایجاد صلح پایدار جهانی است

, فعالیت هسته ای ایران در راستای ایجاد صلح پایدار جهانی است, فعالیت هسته ای ایران در راستای ایجاد صلح پایدار جهانی است,

شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشمند هسته ای گفت: یکی از نیازهای ضروری جهان امروز دست یابی به فناوری ها و اطلاعات در سطح بین المللی است که با تلاش دانشمندان، ایران اسلامی جزو ده کشور برتر در زمینه دستاوردهای صلح آمیز هسته ای قرار گرفته است.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری هسته ای همان گونه که مقام معظم رهبری و مراجع عالیقدر تأکید داشته اند به دنبال فناوری های روز دنیا بوده است و امروز این فناوری از جمله نیازهای ضروری کشورهای مختلف دنیا است.

,

وی با اشاره به جایگاه رفیع و تاریخ کهن ایران اسلامی در زمینه های مختلف ابراز کرد: از جمله ضروری ترین نیازهای کشور رسیدگی به فناوری مهم هسته ای در تمامی عرصه ها است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران حقانیت خود را در توافق بین المللی برجام به دنیا اثبات کرد و بدعهدی آمریکا در به رسمیت نشناختن ملت های آزادی خواه دنیا به جهانیان آشکار شد.

,

حسن پور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خود را در چهارچوب قوانین بین المللی و جهانی آغاز کرد که این اقدامات بسیار ارزشمند و در خور تحسین بوده است؛ به منظور ارتقا فناوری هسته ای باید از تمامی سرمایه های کشور، نیروهای متخصص و دانشمند کشور استفاده کرد و در این راستا حمایت جدی مجلس شورای اسلامی، دولت و کارگزاران نظام باید مد نظر قرار گیرد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اقدامات و فعالیت ها در زمینه فناوری هسته ای را در راستای اهداف مقدس جمهوری اسلامی می دانیم، اظهار کرد: نیاز امروز به این فناوری بیشتر از هر زمان دیگری است و دنیا باید بداند که فعالیت های هسته ای ایران در جهت ایجاد صلح پایدار جهانی است.

,

وی با بیان اینکه سرمایه های ارزشمند نیروی انسانی از جمله افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: اقداماتی به منظور ارتقا هر چه بیشتر فناوری هسته ای باید در دستور کار مسئولان نظام قرار گیرد و همچنین مجلس شورای اسلامی آینده امیدواریم بتواند با جمایت جدی تری این مسئله را مورد حمایت قرار دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه