اخبار داغ

صادقی در صحن علنی مجلس:

بیوگرافی علمی و اجرایی آقای خاوازی اغراق آمیز است

بیوگرافی علمی و اجرایی آقای خاوازی اغراق آمیز است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در بیوگرافی علمی و اجرایی آقای خاوازی اغراق شده است به طوری که عنوان شده وی مجری و مشاور 100 طرح کشاورزی بوده است مشخص نیست که چگونه وی در این طرح‌ها مشارکت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 20 فروردین) در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت:‌در بیوگرافی علمی و اجرایی آقای خاوازی اغراق شده است به طوری که عنوان شده وی مجری و مشاور 100 طرح کشاورزی بوده است؛ فصول کشاورزی ما کوتاه است و وی هم فردی جوان بوده و مشخص نیست که چگونه وی در این طرح‌ها مشارکت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: چاپ 150 مقاله بعد از فارغ‌التحصیلی وی در بیوگرافی وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی عنوان شده که کار بسیار سختی است من دانشگاهی هستم و مشخص نیست وی چگونه این کار را کرده است؟

,

 صادقی گفت: مجلس این روزها از گردونه نظام تصمیم‌گیری و حکمرانی خارج شده است؛ خوب بود آقای خاوازی را هم از همان ساز و کارهای فوق العاده عبور می‌داد و نیازی به نشست رای اعتماد نداشت.

,

  وی اظهار داشت: حکم حکومتی و اختیارات رهبری ظرفیتی بسیار ارزشمند، بن بست گشا و راهگشا است اما نمی‌شود این ظرفیت را در اموری که از طریق ساز و کارهای عادی قابل انجام است هزینه کنیم. 

,

نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: فرایند پر از ایراد تصویب قانون بودجه ۹۹ که با استفاده از منابع صندوق توسعه است، نیاز به تصویب مجلس دارد. 

,

صادقی خاطرنشان کرد: در کلیات برنامه پیشنهادی وی به خوبی به پیشتازی اقتصاد دانش بنیان تاکید شده است خوب است اما شما در معاونت ترویج وزارت جهاد، طرح پهنه بندی را با مجری گری خود اجرا کردید به گواه کارشناسان، از متخصصان استفاده نشده است.

,

  وی گفت: طرز نگرش به تفکر دانش بنیان در این طرح اصلا لحاظ نشده است و باید از همه گرایش‌های کشاورزی استفاده می‌کردید که به دلیل عدم تسلط بر موضوع چنین نشد. 

,

 صادقی افزود: در این طرح ساز و کار روشنی برای سهم بری  عوامل در زنجیره تولید تا مصرف ارائه نشده است و چون متضمنی در سهم بری عادلانه وجود ندارد این قسمت از کار ایشان هم بیشتر جنبه شعاری دارد.صرفا با راه اندازی یک سامانه ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی نمی‌توان چنین هدفی را  محقق کرد.

,

این نماینده تهران خاطرنشان کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اغلب به قانون برنامه ششم تاکید شده است و یک سال و نیم با پایان این برنامه فاصله داریم و به نظر می‌رسد با توجه به اینکه فرصت به دستیابی اهداف برنامه ششم ندارید، این قسمت از برنامه شما هم شعاری است. 

,

وی گفت: در آسیب شناسی عدم تحقق اسناد بالادستی به اجرای قوانین مهم در بخش کشاورزی و به مواردی مانند فقدان همکاری موثر بین دستگاه‌های دولتی، ابهام برخی مواد قانونی، عدم تخصیص اعتبارات لازم و برخی موارد دیگر از جمله عوامل آب و هوایی اشاره کردید؛ این عوامل هم وجود دارد و برطرف نشده است و ساز و کاری برای فائق آمدن برآن ارائه نکردید. 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه