اخبار داغ

قوامی در صحن علنی مجلس:

ضرورت هدایت دانش به بخش کشاورزی/نیازمند ماشین آلات کشاورزی به روز هستیم

ضرورت هدایت دانش به بخش کشاورزی/نیازمند ماشین آلات کشاورزی به روز هستیم
نماینده مردم اسفراین در مجلس با بیان این که نیازمند ماشین‌آلات کشاورزی به روز هستیم، گفت: از سال 92 خط تأمین اعتباری ویژه‌ای به این بخش اختصاص پیدا کرد اما نوسانات قیمت‌ها توانست به این حوزه آسیب بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 20 فروردین) مجلس در جلسه علنی و در موافقت با وزیر پیشنهاد‌ی جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگر نگاهی به رشد اقتصادی در 8 ماهه ابتدایی سال 98 داشته باشیم متوجه رقم رشد اقتصادی منفی 8.6 درصد با نفت خواهیم شد که اگر این رشد را‌‌‌ بدون نفت در نظر بگیریم، نرخ رشد اقتصادی‌مان صفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: کشاورزی نشان داده است که می‌تواند اثرات منفی رشد اقتصادی ناشی از نفت را‌‌‌ در کشورمان از بین ببرد و باید از این فرصت استفاده کنیم و نباید به زحمات و تلاش‌های 40 ساله در جهاد کشاورزی حمله کنیم.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نگاهی به ویژگی‌های وزیر پیشنهاد‌ی جهاد کشاورزی بیندازیم متوجه سوابق او در بخش ترویج خواهیم شد، این در حالی است که ترویج مهم‌ترین مسأله در حوزه کشاورزی کشورمان است.

,

قوامی گفت: بهره وری کشاورزی در کشورمان پایین است و باید با اصلاحات لازم بهره‌وری را‌‌‌ در این بخش بالا ببریم، ضمن این که سابقه وزیر پیشنهاد‌ی کشاورزی در بخش ترویج نقطه قوت محسوب می‌شود.

,

وی تصریح کرد: حضور آقای خاوازی در مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی یعنی بردن دانش به بخش کشاورزی که نباید از آن چشم پوشی کرد.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث هزینه‌کرد ارز محدود کشورمان برای واردات محصولات کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که آقای خاوازی می‌تواند برای صادرات محصولات کشاورزی نقشی مهم ایفا کند.

,

قوامی از معاون اول رئیس جمهور خواست که به آقای خاوازی به منظور صادرات محصولات کشاورزی کمک بیشتری کند، ضمن این که از قوه مجریه هم خواست پایانه صادراتی مازندران از سوی دولت مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا فعالیت‌هایش بیشتر شود.

,

وی با بیان این که نیازمند ماشین‌آلات کشاورزی به روز هستیم، گفت: از سال 92 خط تأمین اعتباری ویژه‌ای به این بخش اختصاص پیدا کرد اما نوسانات قیمت‌ها توانست به این حوزه آسیب بزند. به همین دلیل باید کارخانجات کشورمان به کمک بخش کشاورزی آمده و ماشین آلات کشاورزی نظیر تراکتور و کمباین در اختیار کشاورزان قرار دهند.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید وزیر جهاد کشاورزی برای حذف وابستگی کشورمان به واردات روغن کمک کرده و در زمینه توسعه کلزا اقدامات اساسی کند.

,

قوامی افزود:‌در شورای اقتصاد و زمان تعیین تعرفه‌ها و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید وزیر جهاد کشاورزی اقدام مهمی انجام دهد، هر چند که این موضوع در برنامه‌های وزیر پیشنهاد‌ی جهاد کشاورزی وجود دارد، ضمن این که آقای خاوازی باید در شورای اقتصاد از زحمات کشاورزیان حمایت کند.

,

وی ادامه داد: باید هماهنگی‌های لازم در بخش هواپیمایی وزارت جهاد کشاورزی به منظور سمپاشی مزارع با هواپیما و اطفاء حریق با استفاده از هواپیما صورت گیرد.

,

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی بتواند حمایت بیشتری از عشایر کرده و از ازدیاد دام‌ها و فروش محصولات کشاورزی آنها پشتیبانی کند، خوداتکایی در کشورمان بیشتر شده و سهم دام عشایر در بخش گوشت کشور بیشتر خواهد شد.

,

وی اضافه کرد:‌ ماندن عشایر در ییلاق اثرات منفی دارد لذا باید اصرار وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ماندگاری عشایر را‌‌‌ اصلاح کرده و آنها طبق روال عادی‌شان قشلاق و ییلاق کنند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه