اخبار داغ

سرپرست جهاد کشاورزی جویبار اعلام کرد

پیش‌بینی تولید 2200 تن توت‌فرنگی در سال جاری

پیش‌بینی تولید 2200 تن توت‌فرنگی در سال جاری
غلامرضا سعیدی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جویبار از افزایش 60 درصدی سطح زیر کشت توت‌فرنگی نسبت به سال گذشته در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه جویبار دومین تولیدکننده بزرگ توت‌فرنگی در سطح استان مازندران است گفت: امسال نسبت به سال گذشته در شهرستان جویبار 60 درصد سطح کشت محصول توت‌فرنگی افزایش‌یافته که به حدود 230 هکتار رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه حدود 300 بهره‌بردار در این بخش فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال 2200 تن توت‌فرنگی در شهرستان جویبار تولید شود.
 
سرپرست جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: سال گذشته به دلیل شرایط آب‌وهوای میزان تولید توت‌فرنگی حدود 6 تن در هر هکتار بود که امسال با افزایش سطح زیر کشت پیش‌بینی می‌شود به 10 تن در هر هکتار برسد.
 
سعیدی به تغییر کشت این محصول از سنتی بهروش‌های نوین از سوی کشاورزان جویباری اشاره و عنوان کرد: در روش‌های جدید با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیک روی زمین و اصلاح بذر در 95 درصد از مزارع میزان تولید و زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید را افزایش دادند که این روش کمک شایانی به کیفیت تولید و ماندگاری محصول می‌کند.
 
وی بابیان اینکه در این شهرستان مهم‌ترین ارقامی که توسط کشاورزان کشت می‌شود کاماراسو، پاروس را تولید می‌شود گفت: برداشت انبوه از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه