اخبار داغ

فعال گردشگری در خراسان‌جنوبی:

کرونا رؤیاهای گردشگری را به کابوس تبدیل کرد

کرونا رؤیاهای گردشگری را به کابوس تبدیل کرد
کاشانی، فعال صنعت گردشگری گفت: همان‌گونه که پیش از این تمامی قوانین و بخش‌نامه‌ها به طور سخت‌گیرانه در خراسان‌جنوبی اجرایی می‌شد در حال حاضر نیز باید مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در استان خراسان‌جنوبی به طور کامل و دقیق اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد کاشانی فعال گردشگری و مدیر شرکت هواپیمایی آسیا پرواز در خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و به تبع آن در کشور ایران بدنه گردشگری به طور کامل دچار آسیب جدی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,
 
,
وی افزود: تمام کشورها طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به نحوی متفاوت در دستور کار خود قرار دادند که یکی از مباحث مشترک در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمام دنیا، قطع مسافرت‌ها است مسافرت نه تنها از کشوری به کشور دیگر بلکه درون استانی نیز ممنوع شده است.
,
 
,
این فعال گردشگری بیان کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طرحی کاملا منطقی است و ما نیز در قالب مجموعه‌های گردشگری و بنیان‌های اجتماعی به این فاصله گذاری احترام گذاشتیم و تا زمانی که دولت لازم بداند محدودیت‌ها را رعایت خواهیم کرد.
,
 
,
کاشانی عنوان کرد: قطع سفرها آسیب جدی به بنیان‌های اقتصادی مجموعه‌های گرشگری در تمام دنیا وارد کرد.
,
 
,
وی اظهار کرد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی در داخل و خارج کشور تمام پروازهای خود را لغو کردند که این نیز آسیب جدی به اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده است.
,
 
,
مدیر شرکت هواپیمایی آسیا پرواز گفت: شرکت هواپیمایی ایران ایر در داخل کشور با 20 درصد ظرفیت فعال و 80 درصد ظرفیت ناوگان آن زمین‌گیر شده است.
,
 
,
کاشانی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی بزرگ دیگری از جمله آتا و ماهان نیز همین وضعیت را دارند و بسیاری  از شرکت‌های هواپیمایی در داخل کشور پروازهای خود را لغو کردند که این‌ها آسیب جدی به اقتصاد شرکت‌های هواپیمایی وارد کرده و خواهد کرد.
,
 
,
وی با اشاره به حوزه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن، عنوان کرد: تقریبا در تمام کشور هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی تعطیل است و اجازه پذیرش مسافر ندارند.
,
 
,
کرونا رؤیای گردشگران را به کابوس تبدیل کرد
, کرونا رؤیای گردشگران را به کابوس تبدیل کرد, کرونا رؤیای گردشگران را به کابوس تبدیل کرد,
 
,
این فعال گردشگری گفت: در ایامی که تمامی هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و شرکت‌های هواپیمایی می‌توانستند بهترین روزها را از نظر کسب درآمد داشته باشند و تمام سال را در انتظار تحقق رؤیای خود در عید نوروز هستند با شیوع ویروس کرونا این رؤیا به کابوس تبدیل شد.
,
 
,
ضربه سنگین کرونا به اشتغال‌زایی بخش گردشگری
, ضربه سنگین کرونا به اشتغال‌زایی بخش گردشگری, ضربه سنگین کرونا به اشتغال‌زایی بخش گردشگری,
 
,
کاشانی افزود: شیوع ویروس کرونا ضربه سنگینی به اشتغال‌زایی از طریق بخش گردشگری وارد کرد.
,
 
,
وی عنوان کرد: گستردگی و شیوع ویروس کرونا در استان در حال توسعه‌ای مانند خراسان‌جنوبی بنیان‌های اقتصادی نوپای بخش گردشگری و مشاغل مرتبط با آن را با خطر جدی روبه‌رو است. 
,
 
,
مدیر شرکت هواپیمایی آسیا پرواز گفت: در بخش گردشگری و مشاغل مرتبط با آن که شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز تاریخی و گردشگری می‌شود بخشی از هزینه‌ها از جمله بیمه و حقوق کارکنان، اجاره بهای مکان‌ها، مالیات عمکلرد سالانه، اقساط وام‌های کار آفرینی و سایر موارد مسائلی است که نمی‌توان از آن فرار کرد و باید پرداخت شود اما در شرایطی که مجموعه گردشگری هیچ درآمدی نداشته و اصلا اجازه فعالیت ندارد بسیار سخت است.
,
 
,
کاشانی تصریح کرد: خطری که بیش از همه در این خصوص احساس می‌شود در حوزه اشتغال‌زایی بخش گردشگری و مشاغل مرتبط با آن است.
,
 
,
وی ادامه داد: به عنوان مثال مدیر یک هتل، اقامتگاه بوم گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و ...، ساختمان کاری و تجهیزاتی که دارد را به هر نحوی شده در این شرایط حفظ می‌کند اما اگر به این افراد مساعدت نشود قطعا اشتغال‌زایی روند معکوس به خود خواهد گرفت و مجموعه‌های کارآفرینی به دلیل این‌که خودشان را به لحاظ اقتصادی نجات دهند نیروهای خود را از کار بیکار می‌کنند.
,
 
,
 این فعال گردشگری گفت: اگر در خراسان‌جنوبی شاهد بیکاری نیروهای کار مرتبط با بخش گردشگری باشیم این اتفاق برای استان کم برخوردار و نوپای خراسان‌جنوبی در بخش گردشگری جبران ناپذیر خواهد بود.
,
 
,
کاشانی اظهار کرد: دولت چندین سال در استان خراسان‌جنوبی تلاش کرده سرمایه گذار را متقاعد به سرمایه‌گذاری کند به وی وام همراه با تخفیف داده و سرمایه گذارانی نیز برای سرمایه‌گذاری در استان ریسک کردند و اقداماتی انجام شد حال اگر شرایط به وجود آمده منجر به بیکاری قسمتی از بدنه اقتصادی گردشگری در خراسان‌جنوبی شود شرایط سخت و جبران ناپذیری برای استان به وجود خواهد آمد.
,
 
,
چالش‌هایی که کرونا برای بخش گردشگری خراسان‌جنوبی خواهد داشت/ پیشنهاد چند راهکار
, چالش‌هایی که کرونا برای بخش گردشگری خراسان‌جنوبی خواهد داشت/ پیشنهاد چند راهکار, چالش‌هایی که کرونا برای بخش گردشگری خراسان‌جنوبی خواهد داشت/ پیشنهاد چند راهکار,
 
,
وی اظهار کرد: طی حداقل یک ماه آینده چالش‌های فراوانی گریبان‌گیر بخش اقتصادی گردشگری خراسان‌جنوبی خواهد شد.
,
 
,
مدیر شرکت هواپیمایی آسیا پرواز بیان کرد: راهکارهایی برای رهایی از مشکلات اقتصادی بخش گردشگری پیشنهاد می‌شود که اگر اجرایی شود به بخش گردشگری استان کمک خواهد شد.
,
 
,
کاشانی با بیان این‌که دولت شریک اقتصادی اکثر سرمایه‌گذاران در استان‌های در حال توسعه در کشور است، گفت: حال که این اتفاق غیر مترقبه گریبان‌گیر کشور شده طبیعی است در این حوزه دو شریک در ضررهای نیز با هم سهیم باشند.
,
 
,
وی ادامه داد: یعنی یک قسمت از بار اقتصادی این ضرر را باید بخش خصوصی قبول کند و به دوش بکشد تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد و بخش دیگر این ضرر را باید دولت قبول کند.
,
 
,
این فعال گردشگری گفت: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا در کشور مشخص است که به بخش گردشگری توجه دارند و دستور تنفس سه ماهه به وام هایی که قرض‌الحسنه دریافت شده یا شرکت‌های اقتصادی دریافت کردند داده شده و امیدوارم این دستور و ابلاغیه که رئیس کل بانک مرکزی در خبرها اعلام کرده و حتی دستور داده وام‌هایی که اشتباها در اسفند ما از حساب کاربران به صورت اتومات برداشت شده توسط بانک‌ها به حساب‌ها برگردد در خراسان‌جنوبی به طور کامل و دقیق اجرا شود.
,
 
,
کاشانی بیان کرد: برای حق بیمه تامین اجتماعی نیز مصوباتی از طرف ستاد ابلاغ شد که امیدوارم این مصوبات در خراسان‌جنوبی کامل و دقیق اجرا شود.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع مالیات، افزود: عملکرد مالیات پرداختی سال 97 نیز قرار شد در اردیبهشت و خرداد سال جاری مجدد بازنگری شود که ان‌شاءالله این ابلاغیه نیز در خراسان‌جنوبی به صورت دقیق اجرا شود. 
,
 
,
مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان‌جنوبی دقیق اجرا شود
, مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان‌جنوبی دقیق اجرا شود, مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خراسان‌جنوبی دقیق اجرا شود,
 
,
این فعال گردشگری عنوان کرد: مصوباتی که در خصوص بخش گردشگری در جلسات ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ می‌شود بسیار خوب است فقط خواهش من از دستگاه‌های نظارتی در خراسان‌جنوبی این است؛ همان‌گونه که اگر بخش‌نامه‌ای در کشور صادر می‌شد خراسان‌جنوبی سخت‌گیرانه‌ترین اجرا را در آن بخش‌نامه داشت حال نیز درخواست دارم مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور را که نجات دهنده مجموعه‌های اقتصادی  استان است مانند مصوبات قبل از بحران کرونا به صورت دقیق و کامل اجرا کنند.
,
 
,
کاشانی تصریح کرد: اگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی، به تسهیلات مجموعه‌های گردشگری تنفس و پرداخت مالیات‌ها به تعویق بیفتد مقداری بنیان های اقتصادی و گردشگری بعد از بحران کرونا جان خواهند گرفت.
,
 
,
وی تاکید کرد: اگر دولت به بخش گردشگری کمک کند و طبق مصوباتی که صادر و ابلاغ شده اجرا شود و برخی از ضررهای مالی را دولت و برخی را بخش خصوصی پرداخت کند قطعا مجموعه‌های اقتصادی نجات پیدا کرده و اشتغال‌زایی ایجاد شده در این مجموعه‌ها پایدارتر می‌شود.
,
 
,
مدیر شرکت هواپیمایی آسیا پرواز بیان کرد: ان‌شاءالله به زودی از شر این ویروس منحوس رها شویم و مجدد روزهای خوب برای گردشگری در دنیا اتفاق بیفتد.
,
 
,
خواستار برگزاری جلسه با مسئولان هستیم
, خواستار برگزاری جلسه با مسئولان هستیم, خواستار برگزاری جلسه با مسئولان هستیم,
 
,
کاشانی گفت: یکی از درخواست‌های فعالان بخش گردشگری برگزاری جلسه پس از اتمام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با مسئولان جهت بیان مشکلات است که امیدواریم این موضوع مهم در دستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار داشته باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه