اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران:

تشکیل تعاونی‌ها راه حل مشکلات اقتصادی مردم است

تشکیل تعاونی‌ها راه حل مشکلات اقتصادی مردم است
ابراهیم رزاقی گفت: دولت باید در تشکیل تعاونی و از سرگیری فعالیت کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کمک کند، اما متاسفانه با روحیه حداکثر سودخواهی و اقتصاد سرمایه‌داری دولت، نمی‌توان به چنین ایده‌آلی دست یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم رزاقی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ ضمن گلایه از پیشنهادات ضد و نقیض مسئولان در مواجهه با کرونا اظهار کرد: بحث کرونا و شیوه های مقابله با آن یک موضوع کاملا کارشناسی و تخصصی است که وزارت بهداشت بیشترین اطلاعات را در مورد آن دارد؛ لذا فقط این وزارتخانه باید در مورد موضوعات مختلفی که به کرونا ربط دارد تصمیم گیری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: قسط و قرض و چک های برگشتی و هر آنچه به اقتصاد ربط دارد را به هیچ وجه نمی توان با مرگ حتی یک نفر از مردم مقایسه کرد ؛ بنابراین رئیس جمهور و سایر وزرا و مسئولینی که دستی در واقعیت ندارند نباید تحت تاثیر گروههای مختلف تصمیم گیری کنند.

,

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اگرچه قرنطینه در کشور ما باید بسیار زودتر شروع می شد و به معنای واقعی کلمه مورد اجرا قرار می گرفت، اما در شرایط کنونی خارج شدن از آن باعث نابودی طبقات ضعیف جامعه می شود؛ عده ای فکر می کنند قرنطینه روش خشنی است، اما در این جنگ تمام عیار، خشن بودن بهتر از رشد سریع کرونا و کشته شدن مردم است.

,

رزاقی گفت: تجربه کرونا به همه ثابت کرد که با پای کار آمدن مردم و اقشار مختلفی همچون ارتش، سپاه، بسیج و روحانیت می توان علاوه بر مهار بخشی از شرایط، در یک فضای کاملا بهداشتی اقدام به تولید کرد.

,

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران تاکید کرد: چه ایرادی دارد که مسئولین پیش قدم شده و به مردم برای تشکیل تعاونی و ایجاد و از سرگیری فعالیت کارگاه ها و کارخانه های مختلف در کشور کمک کنند؟ با این روش هم مشکلی برای کشور پیش نمی آید و هم مردم مشغول به کسب و کار شده و می توانند زندگی خود را مدیریت کنند.

,

وی تبیین کرد: البته این کار مستلزم جهادی عمل کردن و بازگشتن به شرایط مدیریتی دوران هشت سال دفاع مقدس است که متاسفانه با روحیه حداکثر سودخواهی و اقتصاد سرمایه داری دولت، نمی توان به چنین ایده آلی دست یافت.

,

رزاقی ابراز کرد: همین مردمی که زندگی آنها مختل شده و نسبت به شرایط اقتصادی گلایه مند هستند اگر توسط یک مدیر جهادی و لایق سازماندهی شوند به راحتی خود آنها می توانند شرایط کشور را دگرگون کنند اما دریغ از آنکه دولت و برخی مسئولین، مانند مردم نه زندگی می کنند و نه برنامه ای برای بهبود زندگی مردم دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه