اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

همراهی دولت با فعالان اقتصادی ضرورت انکار ناپذیر جهش تولید است

همراهی دولت با فعالان اقتصادی ضرورت انکار ناپذیر جهش تولید است
سید مهدی طبیب زاده گفت: فعالان اقتصادی طی سال‌های گذشته همراهی و تعامل چندانی از طرف دولت‌مردان مشاهده نکردند که این مهم برای سال جاری یک ضرورت انکارناپذیر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی طبیب زاده در ارتباط با شیوع کرونا و چگونگی تحقق جهش تولید به خبرنگار راه آرمان گفت: در شرایط کنونی کشور ما درگیر بیماری کرونا است و شرایط ایجاب می‌کند که همه توان، امکانات، تجربه و برنامه‌ریزی بخش‌های مختلف برای گذر از این شرایط به کار گرفته شود، دیر یا زود این بیماری از کشور رخت بر می‌بندد و روال عادی زندگی از سر گرفته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان مطرح کرد: بنابراین در همین حال و تا فرصت از دست نرفته باید برای سایر برنامه‌های سال جاری ازجمله تحقق جهش تولید چاره‌اندیشی کرد، شاید در حال حاضر هم‌زمان با تلاش برای مبارزه با کرونا بتوان از اتفاقات رقم خورده در این فرآیند درس گرفت و برای انجام سایر برنامه‌ها از جمله جهش تولید تجربه آموخت.

,

وی افزود: کرونا ثابت کرد، ریشه‌کن کردن مشکلات در سایه مشارکت، همدلی، همراهی و البته تعامل ممکن است، در کنار فعالیت همه بخش‌های کشور، از حاکمیت گرفته تا دولت، نیروهای مسلح، مردم و فعالان اقتصادی نیز با تلاش و همراهی، ضمن افزایش تولید نیازهای درمانی، در انجام اقدامات خیرخواهانه برای تأمین نیازهای دانشگاه‌های علوم پزشکی فعال بودند و نشان دادند که مثل همیشه اولویت اولشان سربلندی و پیروزی کشور است.

,

همراهی دولت با فعالان اقتصادی ضرورت انکار ناپذیری برای جهش تولید است

, همراهی دولت با فعالان اقتصادی ضرورت انکار ناپذیری برای جهش تولید است, همراهی دولت با فعالان اقتصادی ضرورت انکار ناپذیری برای جهش تولید است,

طبیب زاده تصریح کرد: مانند سایر بخش‌ها مردم در این مسیر پیش‌قدم هستند، حال اگر همین همدلی و تعامل برای سایر برنامه‌ ها از جمله جهش تولید در دستور کار قرار گیرد، موفقیت دور از دسترس نخواهد بود، فعالان اقتصادی طی سال‌های گذشته همراهی و تعامل چندانی از طرف دولت‌مردان مشاهده نکردند که این مهم برای سال جاری یک ضرورت انکارناپذیر است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان یادآور شد: دومین درس کرونا، اثبات توانایی بخش خصوصی بود، تولیدکنندگان نشان دادند که توان افزایش تولید را دارند و در صورتی‌ که به‌خوبی به بازی گرفته شوند می‌توانند گل بکارند چرا که در بزنگاهی که کشور به ماسک، دستکش، مواد شوینده و… ده‌ها برابر بیشتر از شرایط نرمال نیاز داشت، تولید این‌گونه اقلام چندین برابر شد و توانستیم تا حد بسیار زیادی نیاز کشور را رفع کنیم.

,

کاهش بروکراسی اداری در سایه مبارزه با شیوع کرونا

, کاهش بروکراسی اداری در سایه مبارزه با شیوع کرونا, کاهش بروکراسی اداری در سایه مبارزه با شیوع کرونا,

وی بیان کرد: تجربه سوم مبارزه با کرونا تسهیل فرآیندها و کاهش بروکراسی اداری بود، تسهیل در واردات اقلام مورد نیاز و همچنین تسریع در ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزاتی که تولیدکنندگان و مراکز درمانی لازم داشتند، باعث شد تولیدکنندگان دغدغه‌ای غیر از تولید نداشته باشند، اگر همکاری بین دستگاه‌های ذی‌ربط برای ترخیص مواد اولیه و همچنین تکنولوژی کارخانه‌ها افزایش یابد می‌توان به جهش تولید امیدوار بود.

,

طبیب زاده ادامه داد: البته عوامل بسیار زیادی برای رونق تولید در کشور وجود دارد که شامل بهبود فضای کسب‌وکار، همراهی و تعامل دستگاه‌هایی مانند امور مالیاتی، گمرک، بیمه، کاهش بروکراسی اداری، حذف قوانین مزاحم و… که برای جهش تولید باید با قوت بیشتر در دستور کار قرار گیرد زیرا همه این موارد ازجمله نیازهای اساسی این مهم هستند و بدون تحقق آن‌ها نمی‌توان دل به جهش تولید بست.

,

تسهیل صادرات راهکاری برای دستیابی به جهش تولید

, تسهیل صادرات راهکاری برای دستیابی به جهش تولید, تسهیل صادرات راهکاری برای دستیابی به جهش تولید,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: از دیگر راهکارهای جهش تولید، می‌توان به تسهیل فرآیند صادرات اشاره کرد، رونق و جهش تولید زمانی امکان‌پذیر است که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار باشد و وقتی بازار داخل از تقاضا اشباع شد تنها راه جهش تولید صادرات است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که جهش تولید می‌تواند مهم‌ترین و بهترین راهکار نجات اقتصاد کشور در شرایط کنونی باشد، پس همان‌طور که امکانات و توان‌ها برای شکست کرونا بسیج شد، می‌توان انتظار داشت که همین روال برای جهش تولید تکرار شود و در نتیجه پویایی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه