اخبار داغ

نینجوتسو مامنی برای 18 هزار جوان کشور؛

وقتی نینجاهایِ جهادگرِ کرج محرومیت‌ها را به بند کشیدند

وقتی نینجاهایِ جهادگرِ کرج محرومیت‌ها را به بند کشیدند
باشگاه یگان تکاور با مرکزیت کرج توانسته است مامنی برای 18 هزار جوان کشور شده و از آنها جهادگرانی پرورش بدهد که به جنگ با محرومیت ها رفته اند تا شادی را به دل مردم بلادیده باز گردانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهار که می شود غالب مردم بار سفر بسته و خود را به طبیعت چهار فصل کشور می سپارند، برخی شهرهای سیاحتی – زیارتی را انتخاب کرده و عده ای هم راه فرنگ را گز می کنند یا زیر باد کولر شیفت های کاریشان را سپری می کنند اما در این بین هستند افرادی که خیر دنیا و آخرت را خدمت به محرومین و نشاندن لبخندی بر لبان آنها می بینند.

جوانانی که مصداق بارز آیه های قرانند، در قالب گروه های جهادی دل به دریای سختی ها زده و تلاش شبانه روزی شان زدودن غبار مشکلات و محرومیت ها از چهره مناطقی است که کمتر مورد توجه متولیان امر قرار گرفته است، جهادگران با مشاهده مردمی که گرفتار رنج و درد شده اند نمی توانند از پای بنشینند و برای برطرف کردن آن تمام ظرفیت های خود را به کار می گیرند. 

در کوچکترین استان کشور اراده های بزرگی وجود دارد که آن را در کمتر مسئولی می توان دید، اراده هایی که توانسته است بسیاری از جوانان را گرد هم آورده و آنها را به عنوان سربازان آماده به خدمت در خط مقدم مقابله با سختی ها نگاه دارد، یگان تکاور (پسران نینجا) در کرج یکی از همین مصادیق جهاد برای خدا و خدمت به خلق است. 

5 سال پیش باشگاه یگان تکاور کرج در منطقه میدان سپاه به سمت 3 راه رجایی شهر شکل گرفت، ابتدا فعالیت های ورزشی در رشته نینجوتسو نینجا را دنبال می کرد تا اینکه بلایای طبیعی گریبانگیر مردم شد، آن زمان بود که یگان تکاور نتوانست بی تفاوت باشد و پا به عرصه خدمت رسانی به محرومین گذاشت. 

عازم پل دختر، جنوب و خرم آباد شدند، با هزینه هایی که از صندوق باشگاهشان جمع آوری می شد به نیازمندان کمک کردند و تا همین دو ماه پیش هم تمام تکاپویشان جمع آوری کمک برای سیل زدگان بود تا اینکه یک ویروس چشم بادامی خواب و آرامش را از چشم مردم کشور گرفت. 

یگان تکاور فاز خدمت خود را تغییر داد و این بار به مبارزه با کووید 19 برخاست، محمدرضا ترکاشوند مسئول کمیته آموزش کل کشور در رشته نینجوتسو نینجا در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ "با پول لباس عید اعضای باشگاه، دستگاه سمپاش و لباس هایی برای ضدعفونی کردن معابر کرج خریداری کردیم. 

داخل باشگاه صندوق داریم، هر کدام از بچه ها به صورت شاخه ای از دوست، فامیل پول جمع آوری کرده و پایان ماه یک مبلغ به صندوق باشگاه واریز می شود. برای شهریه جهادگران تخفیف قائل شده ایم و برخی از دوره ها را رایگان برگزار می کنیم تا بتوانیم بسته هایی بهداتی یا غذایی برای محرمان تهیه کنیم. 

پارچه نانو خریداری کردیم و به واسطه شیوع کرونا یک میلیون ماسک تولید کردیم، مادر اعضای باشگاه در قالب اکیپ های جهادی اقدام به تولید ماسک کرده و فرزندانشان در ضدعفونی معابر ما را همراهی می کنند. روز گذشته قریب به 13 هزار ماسک در منزل 40 نفر از جهادگران دوخته شد. 

باشگاه برای عید 200 پک 350 هزار تومانی مواد غذایی از جمله گوشت، ماکارونی، رب، روغن، برنج، لپه و ... را تهیه و در مناطق محروم البرز پخش کرد. برای ضدعفونی معابر با دو دستگاه سمپاش کارمان را شروع کردیم، هر دستگاه را با قیمت 400 هزار تومان خریداری کردیم، با توجه به اینکه تعداد جوانان ما زیاد بودند صندوق تشکیل دادیم و هزینه برای سمپاش جمع کردیم.

با همکاری بسیج سازندگی (سرهنگ ترکاشوند) یک خیر (اقای عاشری) پیدا کردیم، این شخص به ما دستگاه کارواش، دستگاه پمپ آب و ... هدیه داد  با این اقدام روحیه جهادی بچه های ما را بالاتر برد. پس از اینکه نفرات بیشتر شد 22 سپماش تهیه کردیم و 45 ماشین سواری، 2 موتوربرق، 2 دستگاه  و 4 وانت را پای کار آوردیم و در حال حاضر ظرفیت پاکسازی 6 منطقه کرج را به صورت همزمان داریم.

برخی از اعضای گروه برای بچه ها چاشت درست می کنند و پدر و مادرها هم درگیر فعالیت های جهادی و اقدامات خیرخواهانه هستند، گروه ما از 10 سال تا 72 ساله دارد و نسبت به سن، از آنها مطالبه می شود، کسانی که سن پائین 10 الی 15 ساله دارد به ساخت کلیپ برای باشگاه، کرونا و دیگر موضوعات می پردازند و آن را در سه کانال بزرگ منتشر می کنند. بزرگترها هم بانی گروه ما هستند و از خودرو تا  هزینه بنزین را هم تامین می کنند.

به هیچ نهادی وابسته نیستیم و از طرف باشگاه جهیزیه هم برای اقشار کم درآمد تهیه می کنیم. استاد اکبر فرجی بنیانگذار سبک نینجوتسو، پدر نینجاهای ایرانی و اولین نینجای کشور هم در کشور ما را در مقوله ورزش حمایت می کنند. بچه های ما آموزش دیده اند و حتی بانوان ما در برنامه عصر جدید حضور پیدا کرده اند، پسران نینجا هم به زودی در عصر جدید حضور پیدا می کنند.

اخیرا هم فرشتگان نینجا در برنامه استعدادیابی احسان علیخانی زنگ طلایی گرفتند. شخصا 19 سال سابقه فعالیت در ورزش های رزمی دارم، ما در سراسر کشور به ورزشکاران آموزش رزمی می دهیم، هر باشگاه یک ستاد تشکیل داده است و فعالیت های جهادی را هم در قالب این ستاد انجام می دهد.  

13 هزار نفر کارت عضویت نینجوتسو نینجا دارند که 3 هزار نفر آنها را بانوان تشکیل می دهند اما اگر بدون کارت عضویت در نظر بگیریم بیش از 18 هزار نفر را در کشور پوشش داده ایم. بنده سرپرستی استان ها را برای تشکیل اکیپ های جهادی کشور را بر عهده گرفته ام، در مجموعه من 250 تا 300 نفر کار می کنند و 190 نفر آنها در تیم جهاد کرج مشغول هستند.

این اکپیپ با هر اتفاقی که در جامعه می افتد اول آموزش می بیند و سپس وارد عمل می شوند. اولین گام در ورزش رزمی اخلاق و ادب است و این دو به ما یاد می دهد که جدا از پرورش جسم روحمان را پرورش دهیم و دست مردم را بگیریم. عقیده ما این است زمانی که درب یک باشگاه باز می شود باید درب یک زندان بسته شود.

ما ورزش می کنیم و تنمان را سالم نگه می داریم تا به مردم در هر شرایطی کمک کنیم، با توجه به اینکه ورزشکاران از نظر جسمی و روحی آمادگی بیشتری دارند برای اقدامات جهادی می توان روی آن ها حساب باز کرد. کلاس های اخلاق و فرهنگی در باشگاه برگزار می شود، هیئت حسینی داریم، حتی یک بار هیئت نگرفتیم و هزینه آن را صرف خرید پک لوازم التحریر برای محرومان در قالب 400 کیف با لوازم داخل آن کردیم. 

رابطه ما با اعضای باشگاه صمیمانه است، کلاس های اخلاق، روانشناسی، درسی و آموزشی برگزار می کنیم، حتی اعضا خودشان پیشنهاد انجام فعالیت های جهادی دارند و خودجوش بسته های بهداشتی تهیه کرده و در این روزهای بارانی به کارتن خواب ها و کمپ های کرج در قالب توزیع اقلام بهداشتی و غذای گرم کمک می کنند".

محمدرضا ترکاشوند کلامش را اینگونه به پایان می رساند؛ تا هر زمانی که نفس بکشیم کار جهادی ما ادامه دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه