اخبار داغ

دبیر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت استان قزوین مطرح کرد

خدمت‌رسانی چهل طلبه در بیمارستان‌های قزوین/ غسال‌ها و کادر آرامستان مظلوم واقع شده‌اند

خدمت‌رسانی چهل طلبه در بیمارستان‌های قزوین/ غسال‌ها و کادر آرامستان مظلوم واقع شده‌اند
امیر رحیمی نیارکی گفت: چهل طلبه‌ی خانم و آقا در دو بیمارستان بوعلی و ولایت و در سه شیفت کاری به روحیه بخشی به بیماران و ارائه خدمات به آن‌ها می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، قشرهای مختلف تلاش کرده‌اند با تشکیل گروه‌هایی به جهاد در این عرصه بپیوندند و باری از دوش هموطنان بردارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

قرارگاه جهادی شهدای روحانیت نیز یکی از این گروه‌های جهادی است که پس از شیوع کرونا به همت طلاب قزوینی تشکیل شد و اکنون در هفت کمیته خدمت‌رساتی می‌کند.

,

طلاب قزوینی علاوه بر فعالیت‌ در حوز‌ه‌هایی چون بهداشت و درمان، فرهنگی محتوایی و توزیع اقلام، به کمک غسالخانه‌ها نیز شتافته‌اند و به امر غسل و کفن اموات مبتلا به کرونا یاری می‌رسانند.

,

برای اطلاع از فعالیت‌های این قرارگاه به سراغ امیر رحیمی نیارکی دبیر این قرارگاه رفته و با او گفت‌و‌گویی داشتیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید، وی یکی از طلابی است که به کمک در امر غسل و کفن اموات مبتلا به کرونا نیز مشغول است.

,

رحیمی در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره‌ی تشکیل قرارگاه جهادی شهدای روحانیت اظهار کرد: قرارگاه جهادی شهدای روحانیت از ابتدای شیوع بیماری کرونا با دستور مستقیم حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا مدیر حوزه‌های علمیه قزوین تشکیل شد.

,

وی افزود: این قرارگاه اهداف طولانی مدت دارد و به امید خدا قرار است در حوزه‌های جهادی چون سیل، زلزله و امور تربیتی خدمت رسانی کند، در موضوع بیماری کرونا نیز هفت کمیته تشکیل شده است.

,

تولید محصولات فرهنگی، توزیع بسته‌‌های غذایی و رسیدگی به سالمندان کم‌توان

, تولید محصولات فرهنگی، توزیع بسته‌‌های غذایی و رسیدگی به سالمندان کم‌توان,

دبیر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت تاکید کرد: کمیته اول این قرارگاه کمیته بهداشت و درمان است که به آموزش طلاب در زمینه کمک به کادر درمانی پرداخت. اکنون چهل طلبه‌ی خانم و آقا در دو بیمارستان بوعلی و ولایت و در سه شیفت کار خدماتی، به روحیه بخشی به بیماران و نگهداری‌های بالینی و مقدماتی از آن‌ها می‌پردازند.

,

رحیمی ادامه داد: همچنین تقدیر از کادر و خدمه‌ی بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها در دستور کار کمیته بهداشتی درمانی قرارگاه قرار دارد. در ابتدای کار به دو مرکز بهداشتی و درمانی سر زدیم و اکنون نیز در کنار آن‌ها حضور مستقیم داریم.

,

, ,

این طلبه تصریح کرد: دیگر اقدام کمیته بهداشتی ایجاد خط تولید روزانه هزار ماسک در قرارگاه حضرت خدیجه(س) است که با مشارکت بانوان طلبه، غیرطلبه و بسیجی‌های حوزه حضرت فاطمه(س) انجام می‌شود. کمیته فرهنگی بصیرتی دیگر کمیته‌ی قرارگاه است که ایجاد پویش و کمپین، تولید عکس نوشته‌های متناسب و تولید محتواهای مرتبط در دستور کار آن است.

,

وی در توضیح فعالیت‌های کمیته هنری محتوایی گفت: کار این کمیته تولید و پژوهش در زمینه محتواهای آرامش بخش بود، هفت شماره بروشور طراحی شده که در آن‌ها با عناوین مختلفی برای ایجاد آرامش در جامعه تلاش می‌شود. همچنین به سفارش قرارگاه سه سرود با همکاری گروه مرآت و گروه انتظار تولید و ضبط شد که دو مورد از آن‌ها از صدا و سیمای مرکز استان و شبکه‌ی شما نیز پخش شد.

,

, ,

دبیر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت با اشاره به کمیته‌ی تهیه و توزیع اقلام تشریح کرد: این کمیته با همکاری شرکت بیدستان بالغ بر ۴ هزار لیتر محلول برای ضدعفونی معابر و در قالب بسته‌های تولید قرارگاه به دست مخاطبین در محله‌های مستضعف قزوین رسانده است.

,

وی بیان کرد: تاکنون چهار قربانی انجام شده و بسته‌های غذایی حاوی اقلامی چون برنج، ماکارانی و دیگر اقلام مورد نیاز و محلول ضدعفونی کننده با کمک خیرین توزیع شده است. در این بسته‌ها حرز امام جواد(ع)، دعای نور و محصولات فرهنگی نیز قرار داده شده و به منازل افراد و محله‌های شناسایی شده تحویل داده می‌شود.

,

این طلبه‌ی جهادگر در توضیح دیگر فعالیت‌های کمیته تهیه و توزیع اقلام گفت: رسیدگی به مستضعفان و افراد سالمندی که توان پایینی دارند نیز در برنامه‌ی این کارگروه قرار داشت؛ طلبه‌ها به منزل این افراد مراجعه و کارهای مورد نیاز آن‌ها را انجام می‌دهند.

,

مهم‌ترین کمک طلاب، همکاری در غسل اموات است

, مهم‌ترین کمک طلاب، همکاری در غسل اموات است,

رحیمی با اشاره به کمیته‌ی فضای مجازی و مستندسازی قرارگاه تصریح کرد: این کمیته با ایجاد کانال‌هایی به نشر محتواهای مناسب و محتواهای تولید شده‌ی سایر کمیته‌ها می‌پردازد.

,

دبیر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت اظهار کرد: کمیته‌ی بانوان دیگر کمیته‌ی قرارگاه است که جلسات متعددی را برگزار کرده و معادل کمیته‌هایی که پیش‌تر توضیح دادیم برای فعالیت بانوان نیز تعریف شده است. آخرین کمیته نیز، کمیته‌ی جمع‌آوری نیروهای مردمی و اطلاع‌رسانی نام دارد.

,

این طلبه‌ی قزوینی با اشاره به مهم‌ترین امری که طلاب در آن وارد شدند، گفت: کاری که طلاب انجام دادند و از عهده‌ی بقیه افراد خارج بود، ورود به غسل فوتی‌های مبتلا به کرونا بود، از حدود هشتم فروردین همکاری طلاب با غسالخانه‌ها شروع شد. در کل حدود بیست طلبه به صورت گردشی با غسالخانه همکاری می‌کنند، به این صورت که روزانه چهار طلبه، دو نفر خانم و دو آقا فعالیت و شیفت خود را جا به جا می‌کنند.

,

, ,

دبیر قرارگاه جهادی شهدای روحانیت با تاکید بر مظلوم واقع شدن غسال‌ها و کادر آرامستان ابراز کرد: درباره‌ی کادر بیمارستان‌ها خیلی صحبت شده و آن‌ها دیده شده‌اند؛ اما غسال‌ها و ماموران آرامستان‌ها دیده نشده و غریب واقع شده‌اند، در حالی که مجاهدت آن‌ها در انجام وظایفشان آرامش را به خانواده‌ها بازگردانده است.

,

وی اضافه کرد: از ۲۸ اسفند ماه حتی یک مورد هم نداریم که برای فرد مبتلا به کرونا غسل انجام نشده باشد، قزوین جزو استان‌هایی بود که توانست خیلی زود فضای بهداشتی را برای غسل و کفن فوتی‌ها متقاعد کند و غسال‌های آرامستان‌ها از ابتدا مجاهدانه پای کار بوده‌اند. ورود طلبه‌ها نیز برای آن‌ها روحیه بخش بود، چون آن‌ها در غربت بودند و توجه طلاب مایه دلگرمی آن‌ها شد.

,

, ,

رحیمی ابراز کرد: شاید مومن‌ترین انسان‌های روی زمین را در غسالخانه‌ها می‌بینیم که اموات را با دل و جان می‌شویند و تطهیر می‌کنند. جامعه در حالت عادی هم از پیکر اموات گریزان است، چه برسد به اینکه کرونایی باشند؛ در حالی که این افراد حرمت و قداست اموات را رعایت می‌کنند و در یک کلمه مومن‌ترین انسان‌ها هستند.

,

این طلبه با بیان مخاطرات غسل پیکر فوتی‌های مبتلا به کرونا اظهار کرد: با انجام ضدعفونی‌های متعدد و پوشیدن لباس مناسب موارد بهداشتی رعایت می‌شود، اما به هر حال فضا آلوده است و فقط کافی است که یک قطره آب به چشم کسی برود تا وی آلوده شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه