اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد

موافقت با خرید تضمینی مرغ تا وزن 2.2 کیلوگرم در مازندران

موافقت با خرید تضمینی مرغ تا وزن 2.2 کیلوگرم در مازندران
عزیزالله شهیدی‌فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صدور مجوز خرید مرغ تا وزن 2 کیلو و 200 گرم در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزیزالله شهیدی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پیگیری نامه ارسالی به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تسهیل در خرید تضمینی مرغ اظهار کرد:  شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای کاهش زیان مرغداران اقدام به خرید مرغ تا سقف یک کیلو و 800 گرم از مرغداران کرد که این امر با توجه به اضافه وزن بالای مرغ‌ها در مرغداری‌های استان پاسخگوی مشکل نبود.

وی افزود: بر این اساس و برای رفع این مشکل، نیاز به صدور مجوز خرید مرغ تا وزن دو کیلو و 200 گرم در استان را داشتیم که با نامه ارسالی ما به وزارت جهاد، موافقت شد و موفق به اخذ مجوز خرید مرغ تا سقف وزنی دو کیلو و 200 گرم شدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 50 هزار تن گوشت سفید از مرغداران استان خریداری شده است.

شهیدی‌فر در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه با اعلام ممنوعیت استفاده از کارگران غیربومی و انجام نشای مکانیزه، قیمت سینی نشا در استان در حال افزایش و در حال شکل گرفتن روند صعودی است؛ گفت: پیش بینی‌ها در این باره پس از این تصمیم دیده شده و برای ممانعت از این امر، مقرر شد تا سازمان صنعت، معدن و تجارت در این موضوع ورود و نسبت به تامین و تعیین قیمت مصوب اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا برخی صنایع با پیگیری سازمان صمت، در این شرایط بحرانی به سمت تولید سینی بیایند و کمبود بازار را تامین و از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: ما به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم تا از به راه افتادن بازار سیاه و زیان کشاورزان جلوگیری کنیم.

گفتنی است بنا بر گزارش میدانی خبرنگار ما، طی این روزها قیمت سینی و سبدهای نشا در مازندران در حال افزایش است.

در حالیکه قیمت هر سینی نشا طی سال گذشته از مرز 4 تا 4500 تومان فراتر نمی‌رفت اما طی این روزها، قیمت آن به بیش از 7 هزار تومان رسیده است و اگر در همین بدو کار، مسئولان فکری برای تعیین قیمت مصوب و تامین نیاز کشاورزان نکنند در ادامه و با اوج گرفتن پیک کار در فصل نشا، شاهد روند صعودی قیمت‌ها در بازار و به راه افتادن بازار سیاه خواهیم بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه