اخبار داغ

چالش کرونا برای صادرات محصولات کشاورزی؛

سایه سنگین"کرونا" برصادرات خرما/ کشاورزان سراوانی از نبود بازار فروش مناسب گلایه دارند

سایه سنگین"کرونا" برصادرات خرما/ کشاورزان سراوانی از نبود بازار فروش مناسب گلایه دارند
در حالی شیوع ویروس کرونا صادرات محصولات کشاورزی را با چالش هایی مواجه کرده که نخل داران شهرستان سراوان از نبود بازار فروش مناسب گلایه کرده و گفتند:اگر محصولاتمان به فروش نرسد برای امرار معاش با مشکل مواجه می شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی شیوع ویروس کرونا در کشور، صادرات برخی از کالاها و محصولات کشاورزی را با مشکل مواجه کرد که این امر نگرانی هایی را میان کشاورزان به ویژه نخل داران به وجود آورده است.

نگرانی شهروندان سراوانی از کاهش صادرات محصولات کشاورزی 

درزاده یکی از نخل داران سراوانی به نمایندگی شماری از نخل داران منطقه در گفت و گو با خبرنگار ما، از کاهش صادرات محصولات کشاورزی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: محصول خرما نخل داران در سردخانه مانده و در حال حاضر بازارِ فروشِ مناسبی وجود ندارد. 

 وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، اگر در این زمان نتوانیم محصول خرما را به فروش برسانیم، خسارت جبران ناپذیری متوجه خرما داران این منطقه می شود زیرا تنها راه معیشت کشاورزان و نخل داران از فروش محصول کشاورزی است و اگر نتوانند محصولات کشاورزی خود را به فروش برسانند برای امرا معاش با مشکل مواجه خواهند شد. 

وی از مسئولین خواست با برنامه ریزی مناسب و تدابیر لازم چاره اساسی برای جبران خسارت خرما داران اندیشیده کنند. 

محدودیتی برای صادرات خرما وجود ندارد

ایرج رستم زهی جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر این مطلب که هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات خرما وجود ندارد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرز کوهک، در روند صادرات خرما به پاکستان مشکل به وجود آمده اما جای نگرانی نیست. 

 وی افزود: صادرات خرما طبق روال گذشته در حال انجام است و باغداران جهت صادرات از مراجع قانونی استعلامات لازم را اخذ کنند.

جانشین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراوان ادامه داد: در حال حاضر موجودی سردخانه های شهرستان سراوان 3.5 تن است و کشاورزان از هفته آینده می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

رستم زهی یادآور شد: از آنجایی که قیمت تضمینی خرید خرما توسط دولت از سوی شورای اقتصاد تعیین می شود، قیمت مصوب برای کشاورز به صرفه نبوده و کشاورز حاضر نیست با قیمت اعلام شده، محصول خود را به دولت بفروشد.

وی خاطر نشان کرد: بازاریابی توسط سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون و میادین میوه و تره بار انجام شده و می توان به راحتی از 25 فروردین ماه خرما به فروش برسد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, نگرانی شهروندان سراوانی از کاهش صادرات محصولات کشاورزی ,
,
,
,
,
,
,
,
, محدودیتی برای صادرات خرما وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه