اخبار داغ

در گفتگو با برادران شهید سپهبد صیاد شیرازی مطرح شد؛

ولایت فقیه اولویت کار برادرم بود/ شهید ارتباط مستمری با روحانیت داشت

ولایت فقیه اولویت کار برادرم بود/ شهید ارتباط مستمری با روحانیت داشت
برادران شهید سپهبد صیاد شیرازی عنوان کردند که ایشان در چهارچوب شغل و وظایف خود سرسوزنی از چهارچوب تعیین شده توسط ولایت، عبور نمی کرد و در این زمینه تابع سرسخت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بیست و یک سال گذشته در 21 فروردین سال 1378 شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در حالی که منزل خود را به قصد عزیمت به محل کار ترک می کرد به دست یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

جعفر صیاد شیرازی: شهید سپهبد صیاد شیرازی تابع کامل فرماندهی کل قوا بود/ شهید ارتباط مستمری با روحانیت داشت 

, جعفر صیاد شیرازی: شهید سپهبد صیاد شیرازی تابع کامل فرماندهی کل قوا بود/ شهید ارتباط مستمری با روحانیت داشت  , جعفر صیاد شیرازی: شهید سپهبد صیاد شیرازی تابع کامل فرماندهی کل قوا بود/ شهید ارتباط مستمری با روحانیت داشت ,

جعفر صیاد شیرازی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه ولایتمداری از جمله خصوصیات بارز برادر شهید بودم، گفت: ایشان در چهارچوب شغل و وظایف خود سرسوزنی از چهارچوب تعیین شده توسط ولایت، عبور نمی کرد و در این زمینه تابع سرسخت بود؛ برادرم  همواره مدیر و مدبر بود و در برخورد و اخلاق جاذبه ایجاد می کرد.

,

وی ادامه داد: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی به نماز اول وقت بسیار پایند بود و همه می دانستند این جزو شاخصه کاری ایشان است. همچنین ارتباط مستمری با روحانیت داشت و در هر موقعیت شغلی این ارتباط تنگاتنگ را حفظ می کرد.

,

بردار شهید سپهبد صیاد شیرازی در خصوص اقدامات شهید در دوران دفاع مقدس ابراز کرد: شهید صیاد شیرازی نیز در این زمینه با تبعیت کامل از فرماندهی کل قوا، به این قضیه پایبندی داشت؛ به ویژه در زمان جنگ تحمیلی، بسیار تلاش داشت تا بین سپاه و ارتش وحدت ایجاد کند و این وحدت از رموزی بود که در فتوحات جنگ تحمیلی ما بسیار اثر بخش بود.

,

وی بیان کرد: شهید صیاد شیرازی اعتقاد داشت در مقابل دشمن باید یک نیرو باشد نه دو نیروی جدا؛ ارتش و سپاه هردو زیر لوای کشور و ولایت هستند و باید با هم باشند و لذا این نقش مهمی بود که در جنگ تحمیلی داشت و تا آخرین لحظه برای شکل گیری بیشتر این وحدت تلاش داشت و بسیار هم موثر واقع شد.

,

جعفر صیاد شیرازی با بیان اینکه ترور شهید صیاد شیرازی بسیار نابهنگام و غیرقابل باور بود، تصریح کرد: ایشان آرزوی شهادت داشت و در زمان جنگ تحمیلی لحظه های زیادی تا یک قدمی شهادت رفت اما تقدیر الهی نبود که شهید شود؛ همواره در صحبت هایی که می کرد و درددل هایی که داشت، افسوس می خورد چرا جزو شهدا نبوده اما به هرحال تقدیر الهی این بود که به این شکل شهادت برسد.

,

وی اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی همواره تابع محض ولایت بود و علاقه زیادی به مقام معظم رهبری داشت و در دعای دست نمازشان همیشه دعاگوی معظم له بود و ارادت خاصی به ایشان داشت که در نهایت رهبر معظم انقلاب با بوسه زدن بر تابوت ایشان نشان دادند این علاقه متقابل بوده است.

,

مجتبی صیاد شیرازی: ولایت فقیه اولویت کار برادرم بود

, مجتبی صیاد شیرازی: ولایت فقیه اولویت کار برادرم بود, مجتبی صیاد شیرازی: ولایت فقیه اولویت کار برادرم بود,

مجتبی صیاد شیرازی در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص خصوصیات و ویژگی های بارز اخلاقی این شهید بزرگوار گفت: آنچه که همیشه مد نظرم است نماز اول وقت و اعتقاداتی است که شهید صیاد شیرازی در این زمینه داشتند.

,

وی ادامه داد: ایشان به خوش قولی، متعهد بودن و خوش برخوردی زبان زد بودند و تا زمانی که به خاطر می آورم همیشه شهید صیاد شیرازی در بدترین شرایط لبخند بر لب هایشان بود و با اطرافیان خود برخورد خوب و شایسته داشتند.

,

برادر شهید صیاد شیرازی در رابطه با اقدامات شهید صیاد شیرازی و فعالیت های ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس ابراز کرد: برادرم در دوران دفاع مقدس فرماندهی اصلی عملیات های مختلفی از جمله عملیات بیت المقدس، فتح المبین و در پایان جنگ عملیات مرصاد را به عهده داشتند.

,

صیاد شیرازی با اشاره به مطلب فوق افزود: برادرم عملا در رأس عملیات مرصاد بود و شاید می توان گفت سرنوشت جنگ به دست ایشان در عملیات مرصاد رقم خورد؛ همچنین ایشان در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد اصابت گلوله و ترور قرار گرفتند؛ شهید صیاد شیرازی جانباز بودند و درصد جانبازیشان بالا بود ولی هیچ وقت به گونه ای نبود که این موارد را نشان دهند.

,

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی شهید علی صیاد شیرازی اظهار کرد: تا جایی که مطلع هستم ایشان از مراکز بچه های استثنائی در زمینه هوش و روان فعالیت داشتند خیلی بازدید می کردند و به آنها کمک هایی را انجام می دادند.

,

صیاد شیرازی ادامه داد: ایشان در وهله اول در مورد آن مسائلی که حق هستند صحبت می کردند و آن چیزی که ولایت فقیه مد نظرشان بوده است اولویت کارشان قرار می دادند؛ همچنین با توجه به اینکه شهید صیاد شیرازی شخصیتی مردمی بودند مطمئنا در جبهه ای قرار می گرفتند که اکثر عموم مردم در آن جبهه قرار داشتند.

,

وی ابراز کرد:یکی از علت هایی که به راحتی توانستند برادرم را ترور کنند این بود که ایشان برای خود محافظ در نظر نمی گرفتند برای اینکه بتوانند ارتباطشان با مردم نزدیکتر باشد.

,

برادر شهید صیاد شیرازی در خصوص زمان شهادت شهید صیاد شیرازی و حس و حال آن زمان عنوان کرد: زمانی که این حادثه برای برادرم پیش آمد من 26 ساله بودم و دقیقا چهار روز قبل از شهادتشان شهید صیاد شیرازی به مشهد آمده بودند؛ معمولا برادرم هر چند ماه یک بار به مشهد می آمدند و به دلیل اینکه مشهد را بلد نبودند برای صله ارحام با ایشان به منزل اقوام می رفتم.

,

مجتبی صیاد شیرازی افزود: یک روز قبل از شهادت برادرم تا ساعت 11 با هم بودیم و قبل از پروازشان من را به منزل مادرم رساندند و بعد به تهران رفتند و صبح روز شنبه ساعت 7 و نیم خبر شهادتشان را به ما دادند که خیلی سخت و غیر قابل باور بود؛ به خصوص برای من که روز قبل از حادثه با هم بودیم خیلی غیر منتظره بود.

,

وی تأکید کرد: من در آن زمان خیلی جوان بودم و شهید صیاد شیرازی برادر بزرگ من بودند و عملا حکم پدر را برای من داشتند، روزهای سختی را گذراندم و احساس خلاء شدید می کردم.

,

بردار شهید صیاد شیرازی در رابطه با بوسه زدن مقام معظم رهبری بر تابوت شهید صیاد شیرازی و حس و حال در آن زمان اظهار کرد: اولین بار بود که چنین اتفاقی افتاد و با بوسه رهبر معظم انقلاب بر تابوت برادرم عظمت و شخصیت شهید صیاد شیرازی برای من مسجل تر شد؛ چرا که تا آن زمان من فقط به عنوان یک برادر به ایشان نگاه می کردم و بعد از آن متوجه شدم که جایگاه ایشان بسیار والاتر از این حرف ها است که مقام معظم رهبری لطف کردند و بر تابوت برادرم بوسه زدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه