اخبار داغ

ضرب و شتم و اتهام زنی به جرم ایمان؛

اوباش هند به امدادگران مسلمان خط مقدم مبارزه با کرونا حمله می کنند

اوباش هند به امدادگران مسلمان خط مقدم مبارزه با کرونا حمله می کنند
روزنامه ها، کانال های خبری تلویزیونی و واتس اپ به عنوان رسانه اصلی برای انتشار مطالب مخرب علیه مسلمانان هند استفاده می شود. بسیاری از محله ها با اکثریت هندو به منظور بیرون راندن فروشندگان مسلمان، ورودی های محله را بسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ چرا کامیون‌داران و امدادگران مسلمان هند که با کووید19 مبارزه می کنند مورد حمله قرار می گیرند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

حوادثی که در سایه کمپین شدید نفرت علیه مسلمانان رخ می دهد، اقلیت مسلمان هند را به خاطر گسترش عمدی کروناویروس در کشور مقصر دانسته است.

,

به گفته trt، هفته گذشته، دولت هند افزایش شدید موارد کروناویروس را گزارش داد و کانون آن را ساختمان یک گروه مبلغ مسلمان به نام "تبلیغی جماعت" در دهلی نو (پایتخت هند) معرفی کرد.

, trt,

شیوع این ویروس فرصتی را برای رسانه های اصلی و احزاب راست گرای هند، به منظور شیطنت کردن علیه اقلیت مسلمان این کشور فراهم کرد.

,

طولی نکشید که هشتگ زننده "کروناجهاد" در توئیتر گسترش یافت و بیان کرد که صعود ناگهانی کووید19 مثبت توطئه مسلمانان علیه اکثریت هندوهای هند است. در حال حاضر، تأثیر چنین کمپین خصمانه ای اقدامات اضطراری کشور که برای مبارزه با شیوع این ویروس در پیش گرفته را به هدر می دهد.

,

گزارش هایی مینی بر حمله اوباش خشمگین به کامیون‌داران مسلمان، متخصصان بهداشتی و کارمندان امداد و نجات اورژانس که نقش اساسی را از حمل و نقل تجهیزات تا معاینه افراد مشکوک به کرونا ایفا می کنند از بخش های مختلف کشور منتشر می شود.

,

یک مقام دولتی در ایالت "آروناچال پرادش" نامه ای برای پلیس نوشت و عنوان کرد که چندین کامیون‌دار مسلمان که در منطقه کلوریانگ برنج تخلیه کردند توسط گروهی از مردان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در این نامه آمده که کامیون های آنها در این حمله خراب شده و آنها وسایل نقلیه خود را رها کرده و به سمت آسام گریختند.

,

این حادثه انتقاد گروه های مختلف جامعه مدنی و تعداد انگشت شماری از سیاستمداران مسلمان از جمله "اسد الدین اویسی" که توئیتر را محکوم کرد را برانگیخت.

,
, ,

به گفته "سودیپتو ماندل" روزنامه نگار هندی، این حمله توسط اعضای جناح سیاسی "راشتریا سوایامسواک سانگ" (RSS) و مربی ایدئولوژیک "بهاراتیا جاناتا" (BJP) حزب حاکم هند انجام شده بود.

,
, ,

در حادثه ای دیگر، امدادگران به دلیل مسلمان بودن در روستای بَنگَلور، قطب اصلی فناوری اطلاعات و تکنولوژی های IT هند مورد هدف قرار گرفتند. در ابتدا یک اوباش هندو آنها را متوقف کرد و کارت شناسایی خواست. پس از فهمیدن اینکه امدادگران مسلمان هستند، آنها را به گسترش کووید19 (یک احساس سیاسی محرک که توسط کانال های خبری تلویزیونی هند منتشر شده) متهم کرد و مورد ضرب و شتم قرار داد.

,
, ,

جو نفرت علیه مسلمانان بر فروشندگان میوه و تره بار نیز تأثیر گذاشته است. بسیاری از محله ها با اکثریت هندو به منظور بیرون راندن فروشندگان مسلمان و ایجاد فضایی انحصاری برای فروشندگان هندو، ورودی های محله را بسته اند.

,
, ,

طی چند روز گذشته، روزنامه ها، کانال های خبری تلویزیونی و واتس اپ به عنوان رسانه اصلی برای انتشار مطالب مخرب علیه مسلمانان هند استفاده می شد.

,

برخی از مطبوعات با انتشار یک ویدئوی قدیمی از میوه فروش مسلمان، او را به آلوده کردن میوه ها به کروناویروس و بیمار کردن خریداران متهم کردند.

,

"نیوزلاندی" دیده بان رسانه ای مستقر در دهلی نو، این خبر را جعلی خواند و گفت که این ویدئو در ماه فوریه و هفته ها قبل از گزارش اولین مورد کروناویروس در هند ضبط شده بود.

,

ویدئوهای مشابهی از مناطق مختلف هند یا جهان به عنوان مدارکی از مسلمانان مبنی بر شیوع این ویروس مانند پرتاب کردن آب دهان منتشر شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه