اخبار داغ

بی توجهی به قشر کم درآمد ادامه دارد؛

انحطاط حقوق بشر همزمان با شیوع کرونا در آمریکا

انحطاط حقوق بشر همزمان با شیوع کرونا در آمریکا
میلیون ها کارگر کم درآمد در آمریکا بدون حمایت اجتماعی باقی خواهند ماند. مقامات باید به زندانیان اطمینان دهند که تحت آزمایش کووید19 قرار می گیرند و به مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ دولت ها باید با اولویت بندی حق سلامتی برای همه و احترام به حقوق بشر به همه گیری کووید19 پاسخ دهند. کارکنان دیده بان حقوق بشر (hrw) در ویدئویی ابعاد کلیدی حقوق بشر در همه گیری را مطرح می کنند و توصیه هایی به دولت ارائه می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, hrw,

- "لِنا سیمِت" محقق ارشد در زمینه فقر و نابرابری از نیویورک‌سیتی آمریکا:

,

کارگران به ویژه زنان در مشاغلی با دستمزد کم و متزلزل، آسیب پذیرترین قشر در برابر رکود اقتصادی ناشی از کووید19 هستند و برنامه های نجات اقتصادی باید آنها را در اولویت قرار دهد.

,

در آمریکا علیرغم وجود بسته های رفاهی، میلیون ها کارگر کم درآمد بدون حمایت اجتماعی باقی خواهند ماند.

,
, ,

- "کارلوس ریوس اسپینوزا" محقق و وکیل ارشد در زمینه حقوق معلولین از مکزیکوسیتی مکزیک؛

,

معلولیت های برخی از افراد ممکن است آنها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری جدی یا مرگ ناشی از کووید19 قرار دهد. این خطر برای کسانی که در مؤسسه ها محبوس می شوند بیشتر است.

,

دولت ها می توانند برای اطمینان یافتن از اینکه سیاست ها تبعیض قائل نمی شوند و نیازهای ما را مرتفع می کنند با مشورت منظم با ما درباره افراد معلول از حقوق آنها حمایت کنند.

,

- "تارا سپهری فر" محقق بخش خاورمیانه و شمال آفریقا از واشنگتن دی.سی؛

,

بیماری های عفونی در مکان های بازداشت مانند زندان به سرعت گسترش می یابند. مقامات باید با نظارت یا آزادی زودهنگام برخی از زندانیان به کاهش جمعیت زندان ها توجه کنند. برخی کشورها این کار را آغاز کرده اند.

,

مقامات همچنین باید به زندانیان اطمینان دهند که تحت آزمایش کووید19 قرار می گیرند و به مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند.

,

- "کارین دیکیفو بانونا" محقق جوان بخش آفریقا از کینشاسا پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو؛

,

ما تقریبا 2 سال در جمهوری دموکراتیک کنگو یک واکنش نسبتا پر هرج و مرج در برابر شیوع مهلک ابولا داشتیم. در جوامعی که خشونت علیه کسانی که برای کمک اعزام شده بودند از جمله کارکنان بهداشتی گسترش یافته بود، بی اعتمادی و سوء ظن به شدت بالا بود.

,

مقامات باید در برنامه خود برای محدودسازی کووید19 از ارتباطات مؤثر و مشارکت جامعه استفاده کنند.

,

- "نیکول آستین هیلِری" مدیر اجرایی برنامه آمریکا از واشنگتن دی.سی؛

,

پاسخ دولت آمریکا به بحران کووید19 نمایانگر مشکلات شدید در سیستم مهاجرتی است. پناهجویان تحت برنامه "باقی‌مانده در مکزیک" در شهرهای مرزی مکزیک هستند و در اردوگاه های غیر بهداشتی که آنها را در معرض خطر ابتلا به کووید19 قرار می دهد می مانند. مقامات دولت نیز با تلاش بیمارگونه به این مسیر مخرب دامن می زنند.

,

- "تامارا تاراسیوک برونِر" جانشین مدیر بخش آمریکا از بوینس آیرس آرژانتین؛

,

دولت ها موظف هستند تا از کارکنان بهداشتی که به طرز خستگی ناپذیری در خط مقدم با کووید19 به مبارزه می پردازند، حمایت کنند.

,

در ونزوئلا که سیستم بهداشتی پیش از کووید19 از هم پاشید، پزشکان برای شستشوی دست های خود به آب دسترسی ندارند. مقامات این کشور به جای محافظت از آنها، کسانی را که در این باره سخن می گویند را مورد آزار و اذیت قرار داده و بازداشت می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه