اخبار داغ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان:

چک های «برگشتی» بازاریان عملاً «بی اثر» است/بانک ها، در شرایط سخت با مردم همکاری داشته باشند

چک های «برگشتی» بازاریان عملاً «بی اثر» است/بانک ها، در شرایط سخت با مردم همکاری داشته باشند
ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه برگشت چک های بازاریان از اول اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملاً بی اثر است، گفت: همه وام های قرض الحسنه قرار شده است که سه ماه به تعویق بیفتد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ظاهر پور مجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص اقدامات و برنامه های استانداری در زمینه تعطیلی و چک های برگشت خورده  کسبه و بازاریان آسیب دیده از وضعیت پیش آمده اظهار کرد: در خصوص موضوع چک بازاریان که توسط دولت مصوب شده و بانک مرکزی نیز ابلاغ کرده، چک هایی که حتی بانک آن را برگشت و صادر کرده باشد از اول اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال عملاً بی اثر است و این موضوع توسط بانک مرکزی نیز به همه بانک های استان اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان, عصر همدان,

وی با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه این هفته که در ستاد مقابله با کرونا در استان همدان برگزار شد این موضوع مصوب و به پیشنهاد دادستان استان همدان قرار شد که بانک ها به چک ها تا اطلاع ثانوی برگشت نزنند، افزود: امروز نیز شخصا با دبیر شورای هماهنگی بانک های استان صحبت کردم و این مصوبه به همه بانک های استان ابلاغ شده است.

,

پورمجاهد ادامه داد: با مشورت دادستان استان نیز قرار بر این شد که با اعلام به شعب دادگاهی روی چک های معوق نیز بحث و روال قضایی طی نشود.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: اصناف و واحدهای تولیدی سطح استان نیز هر چقدر در بحث مقابله و پیشگیری با کرونا و همکاری با مردم کمک حال باشند، اسناد و مدارک این اصناف که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی است و به تایید این دانشگاه می رسد به عنوان تخفیف مالیاتی برای آنها محسوب می شود.

, معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان,

وی اضافه کرد: یک پیشنهادی هم برای افرادی که مالک بودند و اجاره بها از مستاجران خود نگرفته اند و یا تخفیف دادند شده که دستگاه های متولی مانند امور مالیاتی و… مساعدت کنند که این افراد مدنظر قرار گیرند که البته باید اسامی و مستندات این افراد به متولیان تشکل های غیر دولتی مانند اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

,

پورمجاهد در خصوص چگونگی پرداخت اقساط وام های قرض الحسنه که آیا به تعویق می افتد یا نه گفت: همه وام های قرض الحسنه قرار شده است که سه ماه به تعویق بیفتد این وام ها شامل وام ازدواج، وام های ضروری است که به اقشار آسیب پذیر جامعه داده شده است و اقساط این وام ها بدون جریمه تاخیر به پایان دوره وام محول می شود.

,

این مقام مسئول در ارتباط با پرداخت اقساط وام های واحدهای تولیدی بزرگ نیز تصریح کرد: یک سری مساعدت ها برای آنهایی که با شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند در نظر گرفته شده است و در صورت لزوم پرداخت این وام ها نیز تا سه ماه به تعویق می افتد.

,

وی ادامه داد: البته برخی هم هستند که به دلیل تاخیر در عدم پرداخت اقساط ۲۰ ماهه قبل از شیوع کرونا مشمول این تاخیر پرداخت نیستند چرا که این عدم پرداخت و تاخیر، منابع استان، سیستم مالیاتی، بانکی و اجتماعی را تضعیف می کند.

,

وی با تاکید بر اینکه هر گونه عدم همکاری بانک ها و بیمه ها باید به معاونت استانداری همدان اطلاع داده شود، بیان کرد: البته در مواردی بانک های غیردولتی با صحبت و تعامل همکاری لازم را داشته اند اما باید این بانک ها بدانند که چون موجودی آنها از سپرده های مردم است باید در شرایط سخت در کنار مردم و با مردم همکاری لازم را داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه