اخبار داغ

گزارش

انعکاس میلیونی نیمه‌شعبان در کوچه‌ پس‌کوچه‌های فضای مجازی/ هر خانه یک هیئت شد!

انعکاس میلیونی نیمه‌شعبان در کوچه‌ پس‌کوچه‌های فضای مجازی/ هر خانه یک هیئت شد!
بنا بر شرایط فعلی، امسال جشن‌ها و اجتماعات نیمه شعبان برگزار نشد اما مسلمانان و شیعیان بیکار ننشستند و هر خانه را یک تکیه کردند و به گونه‎ای دیگر فضای مجازی را بستری برای انعکاس این اتفاق مهم در دنیا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ، جوانانی به طور خودجوش کنار خیابان و میدان‌های شهر ایستاده بودند و برچسب‌های “یا صاحب الزمان(عج)” را با اشتیاق به ماشین‌های عبوری تعارف می‌کرندند و برایشان به شیشه عقب ماشین می‌چسباندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

بساط شیرینی و شربت نذری به راه بود و رهگذران میهمان تکیه‌هایی می‌شدند که نوای مولوی از آن‌ها شنیده می‌شد؛ خواه ناخواه یک سینی پر از شربت یا شیرینی بود که از پنجره ماشین‌ها داخل می‌آمد.

,

مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان، هیئات و منازل میزبان تولدی جهانی بودند؛ امام رئوف(ع)، حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در ایران میهمانان ویژه خود را در این روز داشتند و صحن و سرایشان مملو از زائران و عاشقان دلسوخته بود.

,

تمام این خاطرات برای چنین روزی در یک سال پیش بود، که تنها با یک چشم برهم زدن گذشت. میلاد امام مهدی(عج) برای همه شیعیان، روزی خاص است که هر سال با فرا رسیدنش، انگار تمام دنیا حال و هوایی دیگر پیدا می‌کند، انگار همه با خود می‌گویند:” شاید امسال دیگر زمانش فرا برسد و زمین با قدوم مبارک آن امام از نظر غایب، متبرک شود!”

,

, , ,

این روزها “کرونا” شکل زندگیمان را تغییر داده است، اما با این حال زندگی جریان دارد و در مسیر خود حرکت می‌کند؛ درواقع انسان‌ها همیشه راهی برای ادامه زندگی تحت هر شرایطی را پیدا می‌کنند؛ سخت اما شدنی است.

,

امسال “کرونا” بسیاری از جریانات و اتفاقات دنیا را تعطیل کرده است به طوری که حتی اجتماعات دینی و مذهبی هم به طور موقت برای حفظ جان و سلامتی مردم، متوقف شده است چراکه دین اسلام بهتر از هر دین دیگری بر حفظ سلامتی انسان‌ها اهمیت داده و تاکید می‌کند.

,

حال همان طور که گفتیم بنا بر شرایط فعلی، امسال جشن‌ها و اجتماعات نیمه شعبان برگزار نشد اما مسلمانان و شیعیان بیکار ننشستند و هر خانه را یک تکیه کردند و به گونه‎ای دیگر فضای مجازی را بستری برای انعکاس این اتفاق مهم در دنیا کردند.

,

درواقع می‌توان در هر شرایطی با استفاده از ابزاری که در دسترس است نیز در جهت تبلیغ دین و معنویت؛ اقدام کرد. چه بسا که بنا به پیشرفت‌ها و تغییرات در تکنولوژی‌های روز، نیز فضای مجازی بستر بهتری برای پیشبرد این اهداف ایجاد کرده است.

,

آری امسال شیعیان بیکار ننشستند و جشن‌های نیمه شعبان را متفاوت‌تر از هر سال اما پرشور و اشتیاق برگزار کردند و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

,

, ,

, , ,

یک جوان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: ما هر سال در محله خود برنامه‌های خاصی برای نیمه شعبان داشتیم و از چند روز قبل آماده این مراسم می‌شدیم اما امسال به خاطر شیوع ویروس “کرونا” همه برنامه‌ها را لغو کردیم.

,

وی می‌افزاید: درست است که برنامه‌های ما لغو شده اما ناامید نیستیم چراکه شادی برای تولد امام زمان(عج) تعطیل نیست و در کنار خانواده جشن خانگی برگزار می‌کنیم و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاریم.

,

خانم جوانی درباره برنامه هر ساله جشن نیمه شعبان بیان می‌کند: هر سال میهمان هیئت محله بودیم و درجشنی که برگزار می‌شد، شرکت می‌کردیم اما امسال دعای فرج را بر فراز بام خانه، یک صدا با مردم، زمزمه می‌کنیم.

,

, ,

شهروند دیگری که به علت ابتلا به بیماری کرونا دوران درمان در خانه را می‌گذارند، در تماس اینترنتی که با وی برقرار شد، لبخند می‌زند و می‌گوید: یادش بخیر در جشن‌های خیابانی شرکت می‌کردیم و شیرینی و شربت صلواتی میهمان می‌شدیم که لذت بخش بود. اما ما دلمان با اماممان است و قلبمان برایش می‌تپد!.

,

 

,

وی عنوان می‌کند: در این روز بزرگ، از آقایمان می‌خواهیم که برای رهایی از این بیماری و ویروس منحوس که دنیا را احاطه کرده است، دعا کند و امیدواریم که به یمن این روزهای عزیز، هر چه زودتر به شرایط مطلوب برسیم.

,

, , ,

یک خانواده قزوینی هم که هر ساله خانه‌شان میزبان میهمانان میلاد امام زمان(عج) است، می‌گویند: امسال اولین بار است که این هیئت در خانه ما برگزار نمی‌شود و کمی برایمان دلگیر و سخت است.

,

آن‌ها ابراز می‌کنند: اما با این وجود هیئت ما تعطیل نیست و یک جشن کوچک خانوادگی داریم که مطمئنیم آقایمان هم اینگونه راضی هستند، چراکه باید مراقب سلامتی خودمان و دیگران باشیم.

,

یک مادر جوان می‌گوید: من و همسرم و فرزند خردسالمان هر ساله در برنامه احیای شب نیمه شعبان و جشن‌ها شرکت می‌کردیم اما امسال بنا به شرایط موجود، سعی می‌کنیم همه این موارد را در منزل برگزار کنیم.

,

, ,

وی تاکید می‌کند: از آنجایی که بسیار مهم است تا فرزندانمان از همین سنین خردسالی و کودکی با مبانی دینی و اسلامی آشنا شوند، لذا با تزئینات زیبا و پخت شیرینی و شربت خانگی، فضایی را مهیا می‌کنیم تا مسائل مهدویت و ظهور را با زبان کودکانه به آن‌ها آموزش دهیم.

,

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، هر کدام از مردم به نوعی حرف دلشان را در این روزهای میلاد و نیمه شعبان، بیان می‌کنند و همه دغدغه عقب نماندن از قافله عشق را دارند تا به سرمنزل مقصود که همان ظهور است، برسند.

, ،,

امسال نیمه شعبان متفاوتی را تجربه کردیم که شیرینی خودش را داشت، چراکه همدلی و همنوایی مردم نیز اولین حرف را در برگزاری این جشن، می‌زد. چه بسا که دل‌ها از هر نقطه ایران به یکدیگر گره خورده بود.

,

شب گذشته شاهد بودیم که ندای “الله اکبر”، “یامهدی ادرکنی” از تمام نقاط کشور عزیرمان بلند شد و مردم بر فراز خانه‎هایشان دعای فرج را زمزمه کردند و در خانه‌ها به صورت خانگی به استغاثه و قرائت دعا و مناجات و شب زنده‌داری پرداختند.

,

بدون شک این نجواها و مناجات، بی‌پاسخ نخواهد ماند و روزی خواهد رسید که خبر از آمدن یوسف زهرا دهند!.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه