اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

فرهنگ جهادی امروز جامعه نشات گرفته از فرهنگ مهدویت و انتظار است

فرهنگ جهادی امروز جامعه نشات گرفته از فرهنگ مهدویت و انتظار است
آیت الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه دراستان زنجان با اشاره به فعالیت های جهادی مردم ایران گفت: فرهنگ جهادی که امروز در جامعه وجود دارد فرهنگ مهدویت و انتظار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله علی خاتمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با تبریک میلاد با سعادت حضرت امام زمان (عج) و امید مستضعفان جهان به همه مظلومان، محرومان، مستضعفین جهان، آزادگان دنیا، منتظران، مسلمانان جهان، ملت ایران، و نائب حضرت حجت (عج) مقام معظم رهبری اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی بر اساس حکمت و مصلحت جهان را آفرید و انسان را به عنوان گل سرسبد قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه خداوند برای رشد و تعالی انسان دو بستر هدایت انسان ابراز کرد: دلسوزی و علاقه خدا به هدایت بندگان موجب ارسال 124 هزار پیامبر شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه موضوع ماموریت همه پیامبران هدایت انسان ها بود، تصریح کرد: تمامی انبیا موفق به اجرای تمامی آرمان ها و برنامه هایی که داشتند، نشدند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر از پیامبران سوال شود که موضوع ماموریت شما چیست؟ خواهند گفت ما برای هدایت انسان ها آمده ایم، عنوان کرد: اگر از پیامبران سوال شود شما به همه آرمان ها و اهداف بلندی که برای هدایت انسان ها داشتید رسیدید؟ جواب خواهند داد نه؛ چرا که عده ای مانع شدند.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه زرداران، زور داران و اهل تزویر سد سبیل الله شدند، افزود: یک نکته را همه پیامبران یاد آور شدند این است که پایان تاریخ پایان خوشی است و اهدافی که پیامبران داشتند و دشمنان سدسبیل شدند و نگذاشتند بشریت به آن تعالی برسد فردی از خاندان پیامبر خاتم می آید و همه اهداف آن ها را به مرحله ظهور و بروز می رساند.

,

وی بیان کرد: پیامبر خاتم (ص) فرمودند اگر از عمر دنیا باقی نماند مگر یک روز این اتفاق خواهد افتاد و جهان پر از عدل و داد می شود و نعمت شیرین عدالت را همه مردم می چشند و ظلم ریشه کن می شود.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) می فرماید بهترین و برترین عمل امت من این است که منتظر ظهور و فرج حضرت مهدی (ع) باشند، خاطر نشان کرد: انتظار منتظر آینده خوش همراه با ایمان و عدالت و آرامش بودن است.

,

وی با بیان اینکه منتظر آینده خوش بودن به معنی گوشه نشینی و دست روی دست گذاشتن و گفت این که جهان صاحبی دارد و ما کاره ای نیستیم و ایشان می آید و ظلم را ریشه کن و عدالت را برقرار می کند؛ نیست، ابراز کرد: انتظار یک جاده دو طرفه است همان طوری که ما از امام زمان (عج) انتظار داریم ایشان هم از ما انتظار دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انتظار امام زمان از ما این است که در قدم اول ایشان را بشناسیم و نسبت به ایشان معرفت و شناخت داشته باشیم و این نکته خیلی حساس است، تصریح کرد: در مرحله بعد ما باید خصوصیات و ویژگی ها و توانایی ها و قدرت ایشان را بشناسیم و ببینیم ایشان از ما چه انتظاری دارند.

,

وی با بیان اینکه انتظار امام زمان (عج) از ما این است که هر کدام از ما یک سربازی برای پیاده کردن اهداف و آرمان ها ی مقدس این امام بزرگوار باشیم، عنوان کرد: قرآن می فرماید: از خودتان شروع کنید و هر کس از خودش شروع کند کسی که در مسیر هدایت قرار بگیرد از گمراهی دیگران هیچ وقت آسیبی نمی بیند.

,

آیت الله خاتمی با بین اینکه جامعه ما باید  خودش را سربازی امام زمان (عج) آماده کند، افزود: وقتی بهترین اعمال امت پیامبر اسلام انتظار فرج است یعنی عمل ما، عبادت ما، بندگی ما، مدرسه و جامعه و زمین و زمان جامعه ما باید رنگ و بوی اما زمان را بدهد و قطعا زمانی که زمینه ضهور امام زمان (عج) فراهم شود این واقعه برگ اتفاق خواهد افتاد.

,

وی با بیان اینکه ما خودمان را آن طور که باید و شاید برای ظهور آن حضرت آماده نکرده ایم، خاطرنشان کرد: هر کس از منتظران حضرت حجت باشد باید تقوا الهی را داشته باشد و به واجبات عمل کند و از محرمات دوری کند و اخلاق اجتماعی درستی داشته باشد.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه این انتظار فرصتی است که خدا برای اصلاح خود به ما داده است، ابراز کرد: زیارت ها و دعا هایی که برای امام زمان است اگر با توجه باشد، خود و جامعه را آماده ظهور می کنیم.

,

وی با بیان اینکه اکنون ویروس کرونا در جهان در حال قدرت نمایی است، تصریح کرد: دنیا عملا دارد به این نتیجه می رسد که این نظام سیاسی تعیین کننده آرمان ها و خواسته های مردم نیست و یک نظام سیاسی کاملی باید باشد که مطابق با آرمان های همه باشد یعنی چتر عدالت را بر سر همه بازکند و ترس از بین برود و امید بیشتر بشود و پرستش خدای تبارک و تعالی بیشتر می شود و زمینه برای حکومت واحد جهانی آماده می شود.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به فعالیت های خودجوش مردمی و نیروهای جهادی، عنوان کرد: یک عده ای مانند نیروهای بهداشت و درمان و نیروهای خدماتی که نیروهای خط مقدم هستند که در حال انجام ماموریت های خود هستند ولی برخی از افراد به صورت خود جوش بدون آنکه وظیفه آن ها باشد مانند طلاب، دانشجویان، مردم وارد میدان شده اند.

,

وی با بیان اینکه این خیلی زیباست که که یک نفر که مغازه دارد و آن مغازه را اجاره داده است و به دلیل تعطیلی اصناف بگوید چند ماه اجاره را نمی گیرم، افزود: آن خانم هایی که دیروز برای جبهه ها لباس می دوختند اکنون ماسک و لباس مورد نیاز بیمارستان ها را تولید می کنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تمامی فعالیت های جهادی مردم در راستای مبارزه با کرونا ویروس، خاطر نشان کرد: این فرهنگ، فرهنگ مهدویت و انتظار است.

,

وی با بیان اینکه زمانی که ما منتظر حضرت امام زمان هستیم چتر عدالت آن امام (عج) بر سر جامعه گسترده می شود، ابراز کرد: ما که منتظر آن امام هستیم باید مسیر آن امام را انتخاب کنیم و ادامه دهیم.

,

آیت الله خاتمی با بیان اینکه باید برای نسل جوان و نوجوان مسیر آن امام توضیح داده شود تا این افراد نسبت به اهداف آن امام توجیه شوند، تصریح کرد: در این روز ها فرصت خوبی برای مطالعه درباره امام زمان(عج) برای معرفی ایشان به جوانان و نوجوانان وجود دارد.

,

وی در دعایی برای مسلمان و ملت ایران و به خصوص مردم شهید پرور زنجان از خداوند متعال خواست همه مردم توفیق و لیاقت سربازی امام زمان (عج) را داشته باشند و جوامع بشری را از بلایا و ظلم ها نجات بدهد و ویروس کرونا را از کل جامعه جهانی برطرف نماید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه