اخبار داغ

مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان:

خطر سرمازدگی در کمین باغات زنجان/ خسارت ناشی سرمازندگی در باغات استان زنجان نداشتیم

خطر سرمازدگی در کمین باغات زنجان/ خسارت ناشی سرمازندگی در باغات استان زنجان نداشتیم
یوسفی‌پور مدیر باغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه خسارت ناشی از سرمازدگی در باغات استان زنجان نداشتیم گفت: تداوم کاهش دما احتمال خطر سرمازندگی در باغات را افزایش می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظفر یوسفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بارندگی‌ها و کاهش دما هنوز خسارتی در باغات استان زنجان نداشته است اظهار کرد: اگر کاهش دما تداوم داشته باشد و به زیر 2 درجه زیر صفر برسد احتمال خسارت در باغات وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه خسارت ناشی از سرمازدگی در باغات گردو و زرد آلو تنها در شهرستان سلطانیه گزارش شده که زیر 10 درصد بوده است افزود: با شرایطی که بوجود آمده باید کشاورزان هوشیار باشند و با استفاده از بخاری‌های باغی و روشن کردن آتش در مواقع بحرانی می‌توانند خسارت‌ها را به حداقل برسانند.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه تا به امروز خسارتی در باغات استان زنجان نداشتیم افزود: اما با تداوم شرایط هوایی خطر سرمازدگی در برخی از مناطق وجود دارد و باید کشاورزان هوشیار باشند.

,

وی بیان کرد: اطلاع رسانی وضعیت هواشناسی به باغداران استان زنجان انجام می‌شود و باغداران برای جلوگیری از خسارتهای احتمالی باید زمینه ایجاد حرارت‌های یکنواخت در باغات را فراهم کنند تا در مواقع بحرانی سریع‌تر بتوانند استفاده کنند.

,

یوسفی پور بیان کرد: باغداران می‌توانند برای جبران خسارت‌های احتمالی از بیمه کشاورزی استفاده کنند و با این روش از خسارت مالی در امان می‌مانند.

,

وی آبیاری بارانی و پاشیدن آب روی تاج درختان را روش دیگری برای جلوگیری از سرمازدگی درختان میوه برشمرد و ادامه داد: در این روش باید آب کافی در دسترس باشد.

,

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آتش زدن لاستیک و کاه و کلش و شاخه های حاصل از هرس درختان را نیز در حفاظت از درختان موثر دانست و افزود: روش های حفاظتی غیر فعال یا بلند مدت عمدتا تمهیدات قبل از احداث باغ و انتخاب زمین را شامل می شود.

,

وی در ادامه ابراز کرد: بهتر است در زمان هایی که احتمال سرمازدگی بهاره وجود دارد از شخم زدن کف باغ خودداری شود چراکه این موضوع باعث پوک شدن خاک شده و مدت زمان ماندگاری حرارت در داخل خاک را کاهش می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه