اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز:

تفقد رهبرانقلاب، وظیفه ما را سنگین‌ کرد/ عدم همراهی علوم پزشکی با طلاب

تفقد رهبرانقلاب، وظیفه ما را سنگین‌ کرد/ عدم همراهی علوم پزشکی با طلاب
حجت‌الاسلام صادقیان گفت: سخنان رهبر انقلاب شور و شعف بسیاری در بین طلاب ایجاد کرد و باید بهتر از قبل به تمامی وظایف خود عمل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، طلاب حوزه علمیه تبریز با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور ضمن تشکیل گروه‌های جهادی، آمادگی خود را برای رسیدگی به بیماران کرونایی اعلام کردند. حضور در بیمارستان‌ها و کمک به روند درمان مبتلایان کرونا از جمله اقداماتی بود که توسط جامعه طلاب کشور انجام می‌گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

رسیدگی و نحوه تدفین متوفیان کرونا هم از موضوعاتی بود که نیاز به رسیدگی داشت، طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز از آغازین روزهای کرونایی در استان کمر همت بسته و با دستور امام جمعه تبریز راهی آرامستان‌های استان شدند تا روند تغسیل و تدفین فوتی‌های کرونا را انجام دهند.

,

این کار باعث شد که رهبر انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت نیمه شعبان از اقدام طلاب تبریز به نیکی یاد کند. فردی که مورد تفقد رهبر انقلاب قرار گرفت، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقیان مدیر حوزه علمیه تبریز بود که شخصا مشغول کفن و دفن فوتی‌های کرونا است.

,

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به تدفین بیماران کرونایی در وادی رحمت تبریز اظهار داشت: بعد از اینکه کرونا در کشور شیوع یافت،از طرف حوزه علمیه طالبیه اعلام آمادگی کردیم، گروه جهادی طلاب تشکیل یافته و در نامه ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز آمادگی خود را برای خدمت‌رسانی همه جانبه حتی در حوزه مسائل خدماتی اعلام کردیم.

,

حجت‌الاسلام صادقیان گفت: متاسفانه از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز تا آخر اسفندماه هیچگونه همکاری اتفاق نیافتاد، یعنی اجازه ورود طلاب برای خدمت رسانی به بیماران داده نشد، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اینکه زحمت بسیاری کشید ولی فقط به تشکر کردن اکتفا نمودند.

,

رئیس حوزه علمیه طالبیه با اشاره به فتوای رهبر انقلاب بر لزوم اجرای تغسیل و موازین شرعی فوتی‌های کرونا، خاطرنشان ساخت: حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان به موضوع ورود کرده و در نهایت با هماهنگی مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز، غسل و کفن و نماز میت فوتی‌های کرونا توسط طلاب حوزه علمیه انجام شد که تاکنون هم ادامه دارد.

,

حجت‌الاسلام صادقیان تصریح کرد: مسائل شرعی درارتباط با متوفیان کرونایی، مانند سایر فوتی‌ها و حتی با دقت بیشتر انجام می‌شود، رعایت مسائل بهداشتی هم در بالاترین سطح انجام می‌شود، فوتی‌های کرونا به صورت غریبانه تدفین می‌شوند، اطرافیان و سایر بستگان در کنارشان نیستند، بنابراین وظیفه ماست که در کنار این عزیزان باشیم و امور مربوط به تدفین را انجام دهیم، جمعی از طلاب حوزه علمیه تبریز در کنار روحانیون مستقر در وادی رحمت تبریز حضور دارند که مسائل مربوط به تدفین فوتی‌های کرونایی را انجام می‌دهند.

,

وی با اشاره به تجلیل رهبرانقلاب از طلاب حوزه علمیه تبریز خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب صبح امروز واقعا ما را شگفت زده و غافلگیر کردند، رهبر انقلاب کلماتی را به کار بردند که اشک شوق در چشمان ما حلقه زد، از این به بعد بارسنگینی بر دوش ما قرار داده شده است.

,

صادقیان در پایان گفت: سخنان رهبر انقلاب شور و شعف بسیاری در بین طلاب ایجاد کرد و باید بهتر از قبل به تمامی وظایف خودمان عمل کنیم، به عنوان سرباز ولایت در هر نقطه‌ای لازم باشد حضور خواهیم داشت و امروز نیز در این سنگر مقدس آماده هستیم، امیدواریم هرچه زودتر این بیماری از کشور رخت بربندد ولی تا زمانی که این بیماری مردم را تهدید می‌کند جامعه طلاب نیز در میدان حضور دارند.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه