اخبار داغ

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل:

مبتلایان به کرونا در سیستان پس از بهبود تا 14 روز در منزل ایزوله شوند

مبتلایان به کرونا در سیستان پس از بهبود تا 14 روز در منزل ایزوله شوند
جواد اکبری زاده گفت: در صورتی که جواب تست کرونا یک بیمار مثبت اعلام شود، در اقدام نخست ضمن رعایت خونسردی در بیمارستان بستری می شود و به مدت لازم خدمات پزشکی دریافت می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ جواد اکبری زاده معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: از مهمترین علائم ویروس کرونا تب، لرز، سرفه خشک و تنگی نفس است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,


وی افزود: اما این علائم یا از دست دادن حس بویایی و چشایی نیز نمی‌تواند قطعا نشانه ای از کرونا باشد و با توجه به بیماری های زمینه ای ممکن است علائم بیماری دیگری هم باشد .

اکبری زاده بیان داشت: در صورتی که جواب تست کرونا بیمار مثبت اعلام شود ، در اقدام نخست ضمن رعایت خونسردی در بیمارستان بستری و به مدت لازم خدمات پزشکی دریافت می کند.

وی گفت: پس از ترخیص بیمار نیز باید در منزل به صورت جدا گانه ایزوله شود و افراد خانواده نیز به طوری از فرد بیمار جدا باشند.

اکبری زاده بیان داشت: استفاده از سرویس بهداشتی فرد بیمار نیز توصیه می شود جدا از سایر افراد خانواده باشد ، در غیر این صورت باید به صورت مداوم ضدعفونی گردد.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطر نشان کرد: فرد مبتلا به کرونا همچنین به مدت ۱۴ روز در اتاق جداگانه ای به استراحت بپردازد و جدا از خارج شدن از منزل خودداری کنند.

وی گفت: افراد خانواده نیز ضمن رعایت نکات بهداشتی سعی کنند تا ظرف غذای بیمار را به صورت جداگانه در اختیار وی قرار دهند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: برای خانواده هایی نیز که توان ایزوله افراد را ندارند مکانی در نظر گرفته شده است تا فرد بیمار آنجا بستری شود.

اکبری زاده بیان داشت: شهروندان برای مراقبت از خود تا حد امکان از منزل خارج نشوند تا بتوانیم در کنار هم این ویروس ناشناخته را شکست دهیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه