اخبار داغ

عضو شورای عالی سیاسی یمن:

کسی که یمنی‌ها را می‌کشد، نمی‌تواند یاورشان باشد

کسی که یمنی‌ها را می‌کشد، نمی‌تواند یاورشان باشد
یک عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن توصیه به ائتلاف سعودی مبنی بر جدی گرفتن راه‌ حل فراگیر ارائه شده توسط صنعا تأکید کرد، کسی که مردم یمن را می‌کشد، نمی‌تواند یاور آنها باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه روز پنجشنبه، به ائتلاف سعودی توصیه کرد که راه فراگیر ارائه شده را جدی بگیرد و همچنین تأکید کرد که کسی که ملت یمن را می‌کشد، نمی‌تواند یاور آنها باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
ائتلاف سعودی چهارشنبه شب (دیشب) به صورت یکجانبه مدعی شد که به مدت دو هفته در یمن آتش‌بس می‌کند.
,
 
,
مقامات صنعاء در واکنش به این موضوع اعلام کردند که آتش‌بس نیازمند راه‌حلی جامع است و باید مورد تأیید مردم یمن باشد.
,
 
,
«محمدعبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده صنعاء  اعلام کرد که یمن راه‌حل ملی و فراگیر را به سازمان ملل درباره توقف کامل جنگ و پایان کامل محاصره ارائه دادیم.
,
 
,
 ارتش یمن نیز روز گذشته اعلام کرد، حملات ائتلاف سعودی به رغم اعلام آتش‌بس یک‌طرفه همچنان ادامه دارد و نیروهای یمنی این حملات را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.
,
 
,
به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی در یمن در خصوص ادامه جنگ در یمن گفت که این اقدام نتیجه‌ای برای ائتلاف در پی نخواهد داشت.
,
 
,
وی همچنین خاطر نشان کرد که روز سه‌شنبه متن راه‌ حل ملی و فراگیر به فرستاده سازمان ملل متحد ارائه شده است و وی نیز موافقت کرده که آن را به ائتلاف ارائه دهد.
,
 
,
این عضو شورای عالی سیاسی در یمن خطاب به کشورهای متجاوز اعلام کرد که آنها همیشه طرح‌های پیشنهای یمن را می‌فهمند اما با این  حال، از موضع ضعف وارد می‌شوند و گزینه تنش را انتخاب می‌کنند.
,
 
,
وی عربستان سعودی را مسئول عواقب ناشی از محاصره یمن خواند و به ریاض درباره ویرانی‌ها و تداوم محاصره یمن هشدار داد.
,
 
,
وی در ادامه گفت که ملت یمن با مقاومت و پایداری خود چهره حقیقی آمریکا و ابزارهای آن را که بزرگترین فاجعه انسانی را رقم زدند،‌ نشان داده‌اند.
,
 
,
در همین ارتباط، این عضو شواری عالی سیاسی یمن در ارتباط با پایان دادن به جنگ گفته بود که توقف نهایی جنگ یمن به راه حل هایی جامع، واقعی و مورد تایید مردم یمن نیاز دارد‌ (جزئیات بیشتر).
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه