اخبار داغ

تصمیمات جدید مجلس برای جلسات علنی

تصمیمات جدید مجلس برای جلسات علنی
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصمیمات جدید این هیئت برای برگزاری جلسات علنی پارلمان در شرایط بحران کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات علنی پارلمان در هفته آینده، گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در شرایط بحران، به صورت حضوری و با رعایت ضوابط و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه تاکنون جلسات مشترک و مستمری میان هیئت‌رئیسه مجلس و وزیر بهداشت برای بررسی پروتکل‌های برگزاری جلسات علنی پارلمان برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات، اعضای هیئت‌رئیسه دیدگاه‌های‌شان را درباره چگونگی برگزاری جلسات علنی در شرایط بحران کرونا مطرح می‌کنند.
,
 
,
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شده که جلسات علنی قوه‌مقننه با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، به این نحو که پیش برگزاری جلسات، نحوه چیدمان و قرارگیری نمایندگان می‌بایست به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.
,
 
,
عباسی تأکید کرد: برخی نمایندگان اخیرا و به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا که به اجبار جلسات علنی حضوری جلس برای چند هفته‌ای تعطیل شد، گلایه‌هایی از برگزار نشدن جلسات حضوری داشتند، که بنا به خواست آنها و تصمیمات هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد که جلسات علنی حضوری مجلس برگزار شود.
,
 
,
بنابر گزارش تسنیم، وی با اشاره به گلایه‌ها و انتقادات نمایندگان مجلس برای تعطیلی جلسات علنی حضوری مجلس، گفت: اغلب نماینگان معتقد بودند که باید در شرایط فعلی، مجلس به عنوان نهادی قانونگذار و ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش فعالیت داشته باشد، زیرا در شرایطی که جلسات علنی حضوری برگزار نمی‌شود امکان نظارت بر مجریان قانون نیز، کاهش می‌یابد.
,
 
,
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیماتی که در هیئت‌‌رئیسه مجلس و جلسات مشترک با وزیر بهداشت اتخاذ شده، فعلا جلسات علنی به حضوری برگزار می‌شود و از نمایندگان نیز پیش از ورود به صحن تست‌ها و آزمایش‌های لازم گرفته خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه