اخبار داغ

روح الامینی:

مجلس عملکرد بدی در مواجهه با کرونا داشت/ سینوسی تصمیم‌گیری نکنیم

مجلس عملکرد بدی در مواجهه با کرونا داشت/ سینوسی تصمیم‌گیری نکنیم
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: عملکرد مجلس در مواجهه با بیماری کرونا خوب نبود و نباید وظایف این نهاد تعطیل می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالحسین روح الامینی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه آنلاین پرسش و پاسخ اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا با موضوع مروری بر مدیریت بحران کرونا در ایران، گفت: تیم واکنش سریع که در زمان مدیریت اینجانب در انستیتو پاستور راه اندازی شده بود، از همان ابتدای ورود ویروس کرونا به ووهان چین، پیگیر اتفاقات این شهر بود و آمادگی علمی کاملی در هنگام ورود این ویروس به کشور وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی ادامه داد: اگر توان تبدیل این توانایی علمی به آمادگی لجستیکی می‌بود، بسیار خوب عمل می‌شد.
,
 
,
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: متأسفانه روزهای اول در بحث تأمین ماسک، ژل ضدعفونی کننده و نیازهای کادر درمان خوب نبودیم که با گذشت زمان عملکرد ما بهتر شدیم و در حال حاضر آرامش نسبی در بازار حاکم هست.
,
 
,
روح الامینی افزود: روز ۶ اسفند مجموعه کاملی از نظرات اپیدمی‌لوژیست‌های سراسر کشور رو جمع بندی کردم و به اطلاع تمامی بزرگان کشور و شورای امنیت ملی رساندیم.
,
 
,
وی تاکید کرد: تقریباً تمام اتفاقاتی که ما در همان سناریویی که ۶ اسفند پیش‌بینی کرده بودیم، با توجه به سطح مداخلات دولت اتفاق افتاد. همان روز اول پیش بینی کردیم که این ویروس خطی نیست و لگاریتمی رشد می‌کند.
,
 
,
رئیس خانه احزاب تصریح کرد: در حال حاضر که من در حال صحبت با شما هستم، از لحاظ تست هیچ مشکلی در کشور نداریم اما روزهای اول ورود ویروس به کشور این امکان را نداشتیم.
,
 
,
روح الامینی عنوان کرد: همان طوری که حضرت آقا فرمودند، اگر تصمیمی قاطعانه به مردم گفته شده و تقاضا شود که به آن تصمیم پایبند باشند، احتمالاً تصمیم از جانب مردم اجرایی می‌شود. در بحث سیزدهم فروردین ما نمونه‌ای برای دنیا بودیم.
,
 
,
وی با اشاره به عدم مدیریت صحیح در موضوع مسافرت‌های برون شهری در تعطیلات عید خاطرنشان کرد: از نظر همراهی مردم در بازه زمانی بیستم اسفند تا ۲۹ فروردین می‌شد بهتر عمل کرد. اما باید این نکته را مدنظر داشت که بازگشت مردم از سفرها و بازگشت به کار مردم، شاید تأثیرات خود را در هفته‌های بعد نشان دهد.
,
 
,
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم بیان کرد: مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که در روز اول در کشور وجود داشت امروز دیگر وجود ندارد و شاید از لحاظ خودترمیمی در بحران‌ها، کشور نمونه دنیا باشیم. امروز تمامی ارکان حاکمیت هفته هاست که بر اولویت این بیماری تاکید می‌کنند.
,
 
,
روح الامینی اضافه کرد: در همان هفته اول شروع بحران، انستیتو پاستور در مورد وضعیت کشورهای همسایه ما مثل ترکیه، عراق و افغانستان اخطار داد که رشد این روزهای بیماری در ترکیه نشان دهنده صحت آن پیش بینی‌ها بود.
,
 
,
وی با اشاره به تبعات اقتصادی کرونا بر کشور گفت: در مورد تبعات اقتصادی کرونا بسته به نوع نگاه ما به موضوع دارد. اگر با نگاه مثبت و سازنده وارد موضوع شویم، می‌شود این تهدید را به فرصت‌هایی تبدیل و تمام این مشکلات را حل کرد.
,
 
,
بنابر گزارش مهر، منتخب مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در زمینه عملکرد مجلس در مواجهه با کرونا گفت: مجلس ما عملکرد بسیار بدی در مورد کرونا داشت. حتی اگر مجبور به تعطیلی مجلس بودیم، می‌شد به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که وظایف مجلس تعطیل نشود.
,
 
,
روح الامینی افزود: در شرایط فعلی جای بحث‌های مرسوم سیاسی و جناحی نیست.
,
 
,
وی با اشاره به عملکرد خوب آلمان در مبارزه با کرونا اظهار داشت: آن چیزی که از نظر من باعث شده است که آلمان تا به اینجا کشور نمونه در بحث مبارزه با کرونا باشد، نظم و انضباط آهنین آن کشور در اجرای تصمیمات و داشتن تجهیزات بیشتر بوده است.
,
 
,
منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در خاتمه تاکید کرد: برای روزهای آینده به شدت نگران حمل و نقل عمومی در تهران و بازگشایی دوباره مشاغل هستیم. هر کشوری مدل خودش را برای مقابله با کرونا در نظر دارد و هر مدلی زیان‌ها و سودهایی دارد؛ اما به نظر من برخورد سینوسی با کرونا بدترین اتفاق است و شل کن سفت کن درآوردن در برخورد با کرونا صحیح نیست.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه