اخبار داغ

سنگر دیروز و امروز؛

مساجد کهگیلویه سنگر مبارزه و کارگاه تولیدی مبارزه با کرونا شده است+تصاویر

مساجد کهگیلویه سنگر مبارزه و کارگاه تولیدی مبارزه با کرونا شده است+تصاویر
در دوران دفاع مقدس مساجد در عرصه های مختلف رزمی ونظامی و حتی فرهنگی ،هنری پشتیبان جبهه‌های نبرد بودند و امروز هم نقش مساجد در جنگ با کرونا همانند دوران دفاع مقدس است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس مساجد از صدر اسلام تاکنون کارکردهای متعددی داشته و پیامبر (ص) غیر از امور مذهبی، برنامه‌های مختلف مانند قضاوت، بسیج نیروها برای جنگ، کمک به فقرا و نیازمندان، مبارزه با کفار و مشرکین را در مساجد اجرایی می‌کرد و در سیره ایشان و دیگر اهل بیت (ع) داریم که مسجد را مکانی فراتر از محل انجام عبادت‌های فردی و اجتماعی می‌دانستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در واقع مساجد نماد دین اسلام هستند و دین اسلام یعنی پرداختن به همه جنبه های زندگی، فیزیک و متافیزیک، دنیا و آخرت ،شیوه چگونه زیستن و چگونه ماندن؛ بنابراین مسجد به عنوان نماد دین در همه عرصه ها و نیازهای جامعه همپا و همراه مردم است.

در دوران دفاع مقدس مساجد در عرصه های مختلف رزمی ونظامی و حتی فرهنگی ،هنری پشتیبان جبهه‌های نبرد بودند و امروز هم نقش مساجد در جنگ با کرونا همانند دوران دفاع مقدس است و  مساجد دهدشت در ایام شیوع کرونا با کمک جوانان بسیجی به ضدعفونی محلات و سطوح پرداخت و مایع ضدعفونی میان مردم توزیع کردند. همچنین خواهران بسیجی این مساجد نیز به تولید ماسک برای اهالی محل و نیازمندان پرداختند.

,
,
,

مساجد باتوجه به حضور در محلات و پایگاه مردمی ‌شان بهترین پایگاه برای کمک‌ رسانی به نیازمندان و اهل محل هستند زیرا مردم به این اماکن اعتماد دارند و از سوی دیگر، در برهه‌های دفاع مقدس و حتی ابتدای انقلاب، مساجد محل رجوع مردم بوده‌اند و تجربه‌های زیادی در این امور دارند.

,

مساجد امام سجاد(ع)، توحید، مسجدالنبی (ص)،سادات ، حسینیه قمر بنی هاشم طولیان و مساجد دیگر در شهرستان کهگیلویه  با گروه های جهادی خود به صورت  تشکیلاتی و قرارگاه  محور از همان روزهای ابتدایی آستین های خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم و حتی سازمان ها و نهاد های دولتی را بالا زدند و با تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی، تهیه بسته های غذایی و بهداشتی، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، فعالیت هایی از این دست را اجرا کردند.

,

این تلاش‌ها و خدمت ‌رسانی‌ها، اتحاد و همدلی را میان مردم از قبل بیشتر افزایش داده و این گونه حرکت ها نوید بخش اتحاد مردم و رسیدن به جامعه ای همدل وهم صدا خواهد بود که با بروز کوچکترین مشکل برای هر یک از همشهریان، برای کمک کردن به او اقدام خواهند کرد.

,

در ادامه تصاویر تکمیلی امده است؛

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه