اخبار داغ

سونامی کرونا دامن اشاعه‌دهندگانش را گرفت؛

رونمایی تاریخی یک ویروس از بهشت دروغین اروپا/ حیرت جهان از واماندگی غرب در مهار کرونا

رونمایی تاریخی یک ویروس از بهشت دروغین اروپا/ حیرت جهان از واماندگی غرب در مهار کرونا
با از بین رفتن تصورات دنیا از جهان غرب، حبابی که این دولت‌ها برای خود درست کرده‌اند به‌زودی خواهد ترکید، و اگر غربی‌ها سیطره فکری و ذهنی خود را از دست بدهند، قدرت همیشگی‌شان رو به افول می‌رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس؛ شیوع ویروس کرونا در جهان در چند ماه اخیر شرایطی را به وجود اورده است که نظیر آن را کمتر به یاد داریم و بررسی ها در حوزه های مختلف نشان می دهد که این ویروس بخش قابل توجهی از توانایی ها و قدرت کشورهای مختلف جهان را سختی مود آزمایش قرار داد و در مورد برخی کشورهای مدعی ابرقدرت بودن، وضعیت واقعی سیستم بهداشتی – درمانی در این کشورها و ناتوانی آنها در این زمینه را نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
, ,
 
,

در حالی که غربی‌ها با استفاده از ابزار رسانه و تبلیغات سعی داشتند بار دیگر قدرت خود را به رخ دنیا بکشند و از این موضوع برای سیطره خود بر کشورها استفاده کنند اما عملا این موضوع رنگ باخت و کرونا روی دیگر سکه را به ان ها نشان داد.

,

غربی‌ها که سابقه طولانی در پوشاندن ضعف های خود با ابزار رسانه دارند، به نظر می رسد این بار ناکام شده اند و چهره بدون روتوش ان ها در معرض دید دنیا قرارگرفته و در آینده نیز بیشتر شود؛ مثلا آمریکا با استفاده از تبلیغات هالیوودی و تصاویری که از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اش در فیلم ها و سریال ها منتشر شده است، این ذهنیت را ایجاد کرده که وضعیت آنها در حوزه بهداشت، درمان و تشخیص قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست و یک امر  غیر قابل دستیابی است حال با توجه به اتفاقاتی که رخ داده متوجه می‌شویم بخش قابل توجهی از آنچه به ما نشان داده شده تبلیغات با استفاده از رسانه و تکنیک‌های هالیوودی بوده است.

,

, ,

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس گفت: غربی ها برای تسلط بر جهان سعی کرده بودند با به رخ کشیدن توانمندی‌هایشان در عرصه‌های علمی و به خصوص پزشکی ملت های جهان را تحقیر کنند و با تحقیر ملت ها و بزرگنمایی توانمندی‌هایشان،  خود را در مرتبه بالایی قرار دهد.

, صبح زاگرس,

وی افزود: آنچه که الان در دنیای غرب در قضیه بیماری کرونا اتفاق می‌افتد برای بسیاری از مردم جهان سوم حیرت‌انگیز و شگفتی آور است به دلیل اینکه آنچه که در واقعیت مشاهده می‌کنند با آنچه که در ذهن ها و تصورات بود فاصله عمیقی وجود دارد.

,

قنادباشی بیان کرد: غربی ها با استفاده از رسانه و انواع اقداماتی که انجام دادند فاصله بسیار بزرگ را بین واقعیت و تصورات ذهنی جهان ایجاد کردند این فاصله الان در حال برداشته شدن است یعنی فاصله بین  آنچه که در ذهن است و آنچه در واقعیت است برداشته می‌شود و در واقع مردم آن چه در ذهن و تصورشان از دنیای غرب وحجود دارد را تصحیح می کنند.

,

این کارشناس در ادامه گفت: غربی ها این فاصله بین ذهنیت ها و تصورات افکار عمومی با واقعیت ها را با استفاده از جنگ نرم به وجود آورده است جنگ نرم واقعی به معنی این است که جنگ نرم واقعی این است که شما با به رخ کشیدن توانمندی‌های علمی، تعداد دانشگاه‌ها، تعداد پزشکان و تعداد تحصیل کردگان  افکار عمومی جهان را اغوا کنیم و فریب بدهیم.

,

وی با بیان این که جنگ نرم تنها به معنی پخش موسیقی و ترویج فساد نیست اظهار کرد: جنگ نرم در واقع به معنی این است که بخش اصلی جنگ نرم به معنی قدرت اغو و فریب دیگران با به رخ کشیدن برتری‌های علمی و فرهنگی است؛ دنیای غرب ابزاری برای پیشبرد این جنگ ندارد و اگر توانسته در دیگر جنگ ها موفق شود یا سلطه غرب در دنیا ایجاد شود به وسیله جنگ نرم یعنی اغوای دیگران و فریب دیگران با برجسته‌سازی توانمندی‌های خودش بود که این جنگ در حال متوقف شدن است و این فاصله در حال برداشته شدن است.

,
, ,

قنادباشی ادامه داد: برخی مردم در ابتدا باور نمی کنند که در آمریکا بیش از ۲۶ هزار نفر به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده باشند و برخی کارشناسان امریکایی از احتمال گرفتار شدن حدود 80 میلیون نفر به این ویروس خبر دادند و تعدادی فوتی ها ممکن است به چند میلیون برسد.

,

وی در پایان گفت: این که می‌بینیم ابتدا مردم باور نمی کنند اما بعد کم کم می بینند در اظهارات مقامات آمریکایی منعکس می شود دچار تعجب و شگفتی می شود چرا که از اول یک ناباوری در جهان سوم به وجود آمده است و به گونه ای این دروغ بزرگ را آنقدر گفته بودند که کسی باور نمی کرد، اما بعد از آن این ناباوری تبدیل به شگفتی می شود و بعد از آن نیز مردم دنیا به تدریج واقعیت‌های جهان را درک می‌کنند.

,

به این دنیای غرب فرو می پاشد و آن چیزی که برخی متفکرین ما قبلا گفته بودند دنیای غرب حبابی برای خود تشکیل داده است و این حباب به زودی خواهد ترکید و این اتفاق در حال رخ دادن است و تصورات دنیا از جهان غرب در حال از بین رفتن است و اگر غربی ها این سیطره فکری و ذهنی خود را از دست بدهند، قدرت همیشگی را نخواهند داشت.

,

قنادبشی در پایان گفت:آن چیزی که برخی متفکرین ما قبلا گفته بودند دنیای غرب حبابی برای خود تشکیل داده است و این حباب به زودی خواهد ترکید و این اتفاق در حال رخ دادن است و تصورات دنیا از جهان غرب در حال از بین رفتن است و اگر غربی ها این سیطره فکری و ذهنی خود را از دست بدهند، قدرت همیشگی را نخواهند داشت.

,

 

, ,

کامران غضنفری کارشناس مسائل سیاسی نیز در گفتگو با صبح زاگرس نیز گفت: به نظر می آید گسترش ویروس کرونا از کنترل اشاعه دهندگان خارج شده است و شواهدی مبنی برای این است که این ویروس دستکاری شده است و به نظر می آید خود امریکایی ها این ویروس را دستکاری کرده اند و علیه رقیب اقتصادی خود یعنی چین و رقیب ایدئولوژیک یعنی جمهوری اسلامی ایران بکار گیری کردند که این دو کشور را زمین بزنند اما شرایط از کنترل آن ها خارج شد و این ویروس به سایر کشورهای جهان نفوذ کرد و دامن خود آن ها را هم گرفته است.

, صبح زاگرس, نیز گفت: به نظر می آید گسترش ویروس کرونا از کنترل اشاعه دهندگان خارج شده است و شواهدی مبنی برای این است که این ویروس دستکاری شده است و به نظر می آید خود امریکایی ها این ویروس را دستکاری کرده اند و علیه رقیب اقتصادی خود یعنی چین و رقیب ایدئولوژیک یعنی جمهوری اسلامی ایران بکار گیری کردند که این دو کشور را زمین بزنند اما شرایط از کنترل آن ها خارج شد و این ویروس به سایر کشورهای جهان نفوذ کرد و دامن خود آن ها را هم گرفته است.,

وی افزود: این ویروس به ابزاری برای قدرتنمایی خداوند به بشر و دولت های مغرور تبدیل شده است و قدرت خودش را نشان می دهد که با این همه ادعای علمی و تکنولوژی که دارید از عهده یک ویروس که با میکروسکوپ هم به سختی می توان ان را دید برنمی آیید و عاجز مانده اید.

, وی افزود: این ویروس به ابزاری برای قدرتنمایی خداوند به بشر و دولت های مغرور تبدیل شده است و قدرت خودش را نشان می دهد که با این همه ادعای علمی و تکنولوژی که دارید از عهده یک ویروس که با میکروسکوپ هم به سختی می توان ان را دید برنمی آیید و عاجز مانده اید.,

غضنفری گفت: امریکا و کشورهای اروپایی با همه پیشرفت های اقتصادی که داشتند مغرور بودند که هر ساله رشد های اقتصادی چند درصدی دارند اما اکنون اقتصادشان به گونه ای دچار ضربه شده است که پیش بینی مراکز اقتصادی غربی این است اغلب کشورها با رشد اقتصادی منفی مواجه خواهند بود و به لحاظ اقتصادی ضربه بزرگی خواهند خورد.

,

 

, ,

وی در ادامه گفت: از جنبه سیاسی هم قدرتشان دچار نوعی فروپاشی شده است و به رخ کشیدن های ی که تمدن خودشان را به رخ کشورهای دیگر بکشند دچار فروپاشی شده است، بر سر یک دستمال توالت در فروشگاه مردمشان به جان فروشگاه می افتند و صف های  طولانی برای استفاده از غذاهای مراکز خیریه تشکل می دهند، این هیمنه  پوشالی تمدن غرب را فروریخته و نشان داده است که ماهیت ان ها چیست.

,

غضنفری در ادامه گفت: جلوه دیگر اتحاد، همبستگی، ایثار و از خودگذشتی ملت ایران را در عرصه های مختلف مانند کادر پزشکی، طلاب و دانشجویان، گروه های جهادی و بسیجی و مردمی که همدلی و از خودگذشتگی می کنند برای این که آلام این ویروس را از بین ببرند و به برچیده شدن آن کمک کنند، نقطه مقابل ان را در کشورهای غربی می بینیم کجای دنیا چنین ایثاری را از گروه های داوطلب مردمی می بینید که نه تنها به فکر انبار مواد غذایی و انواع اجناس در منزل خود نیستند بلکه به فکر کمک کردن به سایر همنوعان خود باشند.

,

این کارشناس در پایان گفت: ابهت آن ها به لحاظ سیاسی و اجتماعی فروریخته و درماندگی دولت های امریکایی و اروپایی را نشان داده است که همه قدرت پوشالی آن ها دچار فروریزی و فروپاشی شده است.

,

 

, ,

رضا صدرالحسینی نیز با اشاره به آمارهایی که از سوی رسانه های کشورهای غربی در مورد شیوع ویروس کرونا در این کشورها و تلفات حاصل از آن منتشر می‌شود، اظهار کرده است "ویروس کرونا و شیوع جهانی آن یک طوفان و سونامی بود که توانست بخش قابل توجهی از پرده‌ها که قرار نبود کسی پشت آنها را ببیند، براندازد و بسیاری از مسائل پنهانی را آشکار کند که یکی از آنها مشخص شدن وضعیت واقعی سیستم بهداشتی – درمانی در کشورهای غربی و ناتوانی آنها در این زمینه است.

,

وی ادامه داد: واقعیت این است که کشوری چون ایران علی‌رغم وجود برخی تبلیغات توانسته امکانات خود در این حوزه را به سرعت بروزرسانی کند و با فداکاری پزشکان و کادر درمانی کشور موفقیت های خوبی در حوزه درمانی و بهداشتی داشته باشد.  

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که این موفقیت حاصل وجود زیرساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص در کشور است، تصریح کرد: ایران در بخش آموزش نیروی انسانی، ایجاد انگیزه‌های انسانی و الهی در آنها و به کارگیری امکانات پزشکی توانسته در عرصه بهداشت و درمان بیش از آنچه تصور می‌شد خود را نشان دهد و بار دیگر دروغین بودن تبلیغاتی که در طول 40 سال گذشته علیه کشورمان مبنی بر این‌که ایران توانمندی‌های لازم را در حوزه بهداشت و درمان را ندارد، نشان دهد."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه