اخبار داغ

رئیس بنیاد مسکن لنده:

اجرای طرح هادی در 9روستای لنده با اعتبار 15میلیارد تومان/ پرداخت 3هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی

اجرای طرح هادی در 9روستای لنده با اعتبار 15میلیارد تومان/ پرداخت 3هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی
شمس‌اله ربانی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان لنده از اجرای طرح هادی در بیش از 9روستای شهرستان لنده با اعتباری افزون بر پانزده میلیارد تومان در دو بخش مرکزی و موگرمون خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمس‌اله ربانی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با اشاره به سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و  نقش این بنیاد در مقاوم سازی روستاها و شهرها و همچنین زیباسازی محیط روستایی بر اساس نقشه های طرح تفضیلی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهادسازندگی است که بعداز پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)در تاریخ ۲۱فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ در جهت رفع مشکل مسکن و تهیه سرپناه برای محرومان پایه گذاری و در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول دوران انقلاب خدمات ارزشمندی به اقشار مختلف جامعه ارائه نموده است که اجرای طرح های هادی روستایی،  صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، بسترسازی تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونت گاههای مناطق خسارت دیده ، اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی برخی از خدمات ارائه‌ی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

,

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد: در همین راستا در شهرستان لنده تمامی روستاهای آسیب دیده از سیل و بارندگی سال های ۶۸ و۶۹ در چهار شهرک شهید رجایی ،فجر،سرآسیاب و مالشیخ اسکان و ساماندهی شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: تا کنون تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار (۲۱روستا)  تهیه طرح  شده اند  و طرح هادی در ۹ روستا با15 میلیارد  تومان اعتبار شامل بازگشایی ، خاک برداری ،خاکریزی ، تسطیح و آسفالت معابر، جدول گذاری، سنگفرش، احداث پارک و دیوار حائل اجرا گردیده است.

,

ربانی اظهارکرد:در بخش صدور سند شهری از ۷۸۲ پرونده ارسال به ثبت ۶۹۷ جلد سند صادر شده است که در بخش سند روستایی از ۳۶۰ پرونده  ارسالی ۲۵۶ جلد سند صادر گردیده است.

,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان لنده تاکیدکرد: اما در بخش مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی و شهری تاکنون ۲۹۰۵ فقره وام مقاوم سازی و ۱۳۹۷ فقره وام بازسازی و ۳۴۶ فقره وام مسکن مهر خود مالکی به متقاضیان احداث مسکن در شهرستان لنده اهداء شده است.

,

وی اظهارکرد: بدون شک این اقدامات باعث شد تا انقلاب بزرگی در مقاوم سازی مسکن و اماکن مسکونی شهرستان لنده صورت گیرد.

,

ربانی تاکیدکرد: همچنین ساخت ۷ واحد مسکن محرومین با کمک خیرین در شهرک مالشیخ و کمک بلاعوض برای خرید خانه به ۱۱ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی که دو معلول یا بیشتر در خانه داشته اند، اهدا شده است.

,

رئیس بنیاد مسکن شهرستان لنده تاکیدکرد: این اقدامات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در دولت های مختلف شکل گرفته است که تا قبل از انقلاب حتی یک منزل مسکونی مقاوم و ایمن در سطح شهرستان لنده وجود نداشته است.

,

ربانی اظهارکرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم شاهد جهش خوبی در امر مقاوم سازی و بهسازی و بازسازی منازل مسکونی در شهرها و روستاهای این شهرستان باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه