اخبار داغ

گزارش تصویری؛

آسیاب سیار؛ اقدامی جالب برای رفاه روستائیان لنده

آسیاب سیار؛ اقدامی جالب برای رفاه روستائیان لنده
امروزه سبک زندگی در روستاها همراه با توسعه خدمات و تجهیزات نیز دو چندان شده است و با کسترش تراکتورهای آسیاب دار میزان رضایت مندی مردم نیز چندین برابر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با گذری کوتاه به سبک زندگی مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی می توان یافت که زندگی جامعه ایلیاتی مردم چنان زیبا بوده است که بیشتر بر روی سنت تکیه داشتند تا روی صنعت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سبک زندگی ساده و زیبای مردم این استان در شهرستان های مختلف همانند همدیگر است به طور مثال در تامین نان خود از آرد گندم و جوی محلی برای پخت نان استفاده می کنند که همانند سابق گندم و جو را به آسیاب(مکینه) می برند تا آنان را به آرد تبدیل کنند و سپس مراحل تخمیر و پخت نان را با روش های مختلف اعم از پخت با گاز شهری و هیزم و نفت سفید انجام می دهند.

,

اما امروز و با گسترش صنایع مختلف در کشور کار روستانشینان برای آسیاب گندم و جوی خود به وسیله تراکتورهای سیار آسیاب دار راحت تر شده است و دیگر نیازی به حضور روستایی ها در شهرها برای آسیاب گندم و جوی خود نیست چرا که صاحبان این تراکتور ها با حضور در روستاها کار آسیاب روستائیان را  در کمترین زمان ممکن انجام می دهند که رضایت خاطر آنان را نیز به همراه دارد.

,

تقوایی یکی از ساکنین روستای بنه بلوط از توابع بخش موگرمون است که سال های است با تراکتور آسیاب دار  خود در روستاهای مختلف شهرستان لنده مشغول خدمات دهی به روستائیان است که رضایت مندی روستانشینان نیز چندین برابر شده است چرا که در کاهش هزینه های آنان نیز بسیار تاثیرگذار بوده است.

,

 تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه