اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

«رزمایش کمک مؤمنانه» سه مرحله‌ای است /شناسایی ۳ و نیم میلیون خانوار نیازمند

«رزمایش کمک مؤمنانه» سه مرحله‌ای است /شناسایی ۳ و نیم میلیون خانوار نیازمند
سردار سلیمانی گفت: «رزمایش کمک مومنانه» در سه مرحله برگزار می شود و در این طرح، تنها جمع‌آوری اقلام و توزیع آن مطرح نیست بلکه علاوه بر آن شناسایی حامی‌برای افرادی که دچار مشکل شده اند و خانواده‌هایی که اقتصاد آن‌ها از بین رفته، در نظر گرفته شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دیدار با علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما با ارائه گزارشی از عملکرد بسیج از آغازین روز‌های شیوع کرونا در کشور از برگزاری «رزمایش کمک مومنانه» در سه مرحله خبر داد.
وی گفت: در مرحله اول این رزمایش به همت سپاه، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان وکمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی ۳ و نیم میلیون خانوار نیازمندی که معیشت آنها با مشکل مواجه شده و زیر پوشش هیچ کدام از نهاد‌ها از جمله کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیستند کمک‌های در نظر گرفته شده با مدیریت و کریمانه بین خانوار‌ها توزیع خواهد شد و این مرحله پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در همین هفته اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در طول ماه مبارک رمضان در دو مرحله اقلام بین خانوار‌های شناسایی شده، توزیع می‌شود، گفت: مرحله دوم در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) در ۱۵ رمضان و مرحله سوم رزمایش نیز بعد از عید فطر عملیاتی می‌شود، ضمن اینکه سامانه‌ای نیز طراحی شده است تا خیران بتوانند به خانواده‌های نیازمند در حد توان خود کمک کنند.

سردار سلیمانی محور اصلی رزمایش کمک مؤمنانه را مردم و خیران دانست و افزود: در طرح کمک مؤمنانه تنها جمع‌آوری اقلام و توزیع آن مطرح نیست بلکه علاوه بر آن شناسایی حامی‌برای افرادی که دچار مشکل شده اند و خانواده‌هایی که اقتصاد آن‌ها از بین رفته، در نظر گرفته شده است و افراد خیر تعدادی از این خانواده‌ها را انتخاب و به آنها کمک می‌کنند.
وی افزود: در طول مدتی که کرونا وجود دارد با اعلام آمادگی قبلی، فرد نیکوکار می‌تواند ماهانه مبلغی را به خانواده انتخاب شده خود اختصاص دهد و هر ماه به آنها کمک کند.
رئیس سازمان مستضعفین در ادامه به برنامه‌ریزی برای اجرای ۳ مرحله مراسم گلریزان هم اشاره کرده و از رئیس رسانه ملی خواست تا با تمام ظرفیت‌های رسانه برای اجرای هرچه بهتر این رزمایش و برنامه‌های در نظر گرفته شده، پای کار بیایند.

در این جلسه که با حضور معاونان رسانه ملی در حوزه‌های مختلف و همچنین مسئولان سازمان بسیج مستعضعفین برگزار شد دو طرف برای برگزاری هرچه بهتر رزمایش کمک مؤمنانه گفتگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه