اخبار داغ

خطیب تبریزی:

طرح مواسات امر وجدانی و عقلایی است/ مساجد، محور کمک‌رسانی در بلایای مختلف

طرح مواسات امر وجدانی و عقلایی است/ مساجد، محور کمک‌رسانی در بلایای مختلف
حجت‌الاسلام نوبری گفت: طرح مواسات علاوه بر اینکه یک طرح عقلای است، از نظر وجدانی نیز تاثیر گذار است، خداوند نعماتی در اختیار برخی افراد قرار داده که با کمک به هم نوعان خود می‌توان شکر ان نعمت را به جای آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام نوبری در گفت‌وگو با آناج، با اشاره به اجرای طرح مواسات قبرای کمک‌رسانی به مردم اظهار داشت: تذکر همیشه مفید بوده و نسبت به موضوعات اجتماعی مفیدتر می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه رابطه بین مردم و روحانیت گسست ناپذیر است خاطرنشان کرد: اعتماد بین مردم و روحانیت از گذشته بوده و این امر در طول تاریخ نشان داده شده که روحانیت همیشه در موضوعات اجتماعی و حتی سیاسی پیشقدم بوده و به نوعی راهنمایی مردم در بسیاری از امور به دست روحانیت اتفاق افتاده است.

,

حجت‌الاسلام نوبری طرح مواسات را یک امر عقلای خواند و تصریح کرد: طرح مواسات علاوه بر اینکه یک طرح عقلایی است، از نظر وجدانی نیز تاثیر گذار است، خداوند نعماتی در اختیار برخی افراد قرار داده که با کمک به هم نوعان خود می‌توان شکر ان نعمت را به جای آورد.

,

وی با اشاره به کارکرد مساجد عنوان کرد:  مساجد همیشه در خطوط مقدم بلایای طبیعی و انسانی بود، در زمان دفاع مقدس شاهد بودیم که خطوط مقدم جبهه از مساجد تامین می‌شد، 2 نوع کارکرد می توان برای مساجد تعریف کرد، ابتدا نقش جهادی مساجد که جبهه ها را پشتیبانی می کردند ودیگری نقش تربیتی که با هدایت و تربیت انسان های عاقل جامعه‌ی اسلامی را تشکیل می‌دهد.

,

حجت‌الاسلام نوبری فرمایشات رهبری را محرکی برای کارکرد بیشتر مساجد دانست و تاکید کرد: امروز در جامعه مشکلی به نام کرونا وجود دارد و باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کرد، مساجد در عین اینکه محلی برای انجام واجبات دینی است، مکانی برای رفع مشکل مردم نیز می‌باشد و فرمایشات رهبر انقلاب نیز می‌تواند در چگونه انجام شدن نقش محوری مساجد تاثیرگذار باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه