شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان زنجان
ساعت: 10:32 منتشر شده در مورخ: 1399/02/01 شناسه خبر: 1601204

زنجان، شهر چاله چوله ها + فیلم و عکس

زنجان، شهر چاله چوله ها + فیلم و عکس
وضعیت آسفالت معابر و خیابانهای زنجان این روزها طوری شده که نه تنها چهره نامناسبی از شهر ایجاد کرده بلکه باعث نارضایتی مردم نیز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; کیفیت آسفالت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود.

طی سال های گذشته مشکلات مربوط به معابر شهری در شهرهای کشورمان از جمله مسایلی بوده که همواره شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده اند.  یکی از موضوعات اساسی آسفالت خیابان های و معابری شهری است که کیفیت، دوام و پایداری لازم را نداشته و علاوه بر تخریب طبیعی آسفالت معابر شهر، شرکت های حفار نیز سهم زیادی در این بخش دارند.  با گشت و گذاری در سطح شهر می توان تخریب آسفالت در خیابان ها و ایجاد چاله های عمیق، جدا شدگی قیر از مصالح سنگی و چاله های کوچک و بزرگ را مشاهده کرد.

این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که از وضعیت آسفالت خیابنا و معابر شهر زنجان شاکی نباشد، این حجم از چاله های شهری نه تنها باعث نارضایتی مردم شده بلکه در مواردی حتی باعث ایجاد خسارت برای شهروندان هم شده است.

روند آسفالت ریزی باید اصلاح شود

عباس راشاد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه وضعیت آسفالت معابر و خیابانهای زنجان کاملا مشخص است و به هیچ عنوان وضعیت حاضر رضایت بخش نیست، ابراز کرد: وضعیت آسفالت زنجان مخصوص امسال نیست و موضوعی است که ما هر سال با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در شورای شهر مفصل در خصوص این موضوع بحث شده است و رویه آسفالت ریزی در زنجان باید اصلاح شود، تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما در فصل سرما از حلال نمک در آسفالت استفاده می کنیم آسفالت هایی که در این زمان ها مورد استفاده قرار می گیرد زود از بین می رود.

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه باید پیمانکاران به ما تعهد بدهند که آسفالتی که برای شهر استفاده می کنند باید چند سال عمر کند، عنوان کرد: به نظر من پیمانکاران یا باید نمک را به عنوان حلال از آسفالت حذف کنند یا از جایگزین آسفالت در شهر استفاده شود.

وی با اشاره به مشکلات تامین قیر برای آسفالت شهری، افزود: متاسفانه به مرور زمان قیر چسبانندگی خود را از دست می دهد و آسفالت ازبین می رود.

راشاد با بیان اینکه باید از جایگزین آسفالت مانند بتن rcc یا بتن قلتکی یا آنچه در سبزه میدان و... استفاده شده در شهر استفاده شود، ابراز کرد: بتن rcc محدودیت زمانی ندارد و هر زمانی می توان کار کرد.

وی با بیان اینکه رویه های قبلی باید اصلاح شود چرا که رویه های قبلی یک رویه معیوب است، تصریح کرد: چرا ما هر سال اجازه دهیم که آسفالت از بین برود و خسارت به اموال مردم وارد شود بعد آسفالت را ترمیم کنیم؟!

رئیس شورای شهر زنجان با بیان اینکه هر سال ملیارد ها تومان برای ترمیم آسفالت به هدر می رود، عنوان کرد: برای ترمیم آسفالت شهری حتما باید ماندگاری آسفالت 10 تا 15 سال باشد تا ما بتوانیم به تکلیف خود در امر آسفالت ریزی عمل کنیم ولی اکنون آسفالت در یکی دوسال از بین می رود.

وی بیان کرد: شهرداری باید به مردم جواب دهد که چرا باید هر سال آسفالت شهری از بین برود و مردم در این بین خسارت ببینند.

راشاد با بیان اینکه در سال های گذشته مقرر شده بود که در چند نقطه از شهر از جایگزین آسفالت استفاده شود ولی شهرداری از این امر خودداری کرد، افزود: امسال در بخشی از شهر از جایگزین آسفالت استفاده می شود.

اکنون که بعد از اتفاقات شورا و شهرداری در سال 98 مردم ذهنیت خوبی نسبت مدیریت شهری ندارند، شورای شهر زنجان که چهار عضو جدید را در خود می بیند باید با جدیت بیشتری نسبت به ترمیم اعتماد و رضایت از دست رفته مردم اقدام کند.

تذکر به شهرداری زنجان

مهرداد سلطانی با اشاره به وضعیت آسفالت شهر زنجان اظهار کرد: حدود یک و نیم سال است که وضعیت آسفالت شهر زنجان به شهرداری در قالب های مختلف تذکر داده شده است.

وی با بیان اینکه در قالب شورای فنی این موضوع بحث شده و نتایج آزمایش های انجام شده به شهرداری اعلام شد است، ابراز کرد: از شهرداری درخواست شده دراین رابطه اقداماتی را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه البته شهرداری و شورای شهر در این راستا اقداماتی را انجام داده اند، تصریح کرد: آنچه که در زنجان در بحث آسفالت نیاز است کیفی سازی آسفالت است و کمیت آسفالت ریزی از یک سال قبل از طرف شهرداری بالا برده شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کیفی سازی آسفالت شهری زنجان باید به گونه ای باشد که ما هرساله یا هر دوسال شاهد از بین رفتن آسفالت شهری نباشیم، عنوان کرد: شورای شهر و شهردار منتخب زنجان به دنبال اصلاح این روند هستند.

سلطانی با بیان اینکه در جلسه ای به شورای شهر اعلام کردم که در بحث اعتبارات و بودجه به جای تعریف پروژه های جدید به تکمیل پروژه ها و بحث کیفی سازی آسفالت توجه کنند که آن ها هم پذیرفتند افزود: در شهرداری زنجان به اندازه کافی پروژ های شهری وجود دارد و نیاز به تعریف پروژه جدید نیست.

وی با بیان اینکه بحث استفاده از جایگزین آسفالت از دوسال قبل در زنجان مطرح است، ابراز کرد: ما پیشنهاد کردیم که از جایگزین آسفالت در یکی از خیابان های زنجان به صورت پایلوت استفاده شود و اگر نتیجه خوبی داشت از این روش در زنجان استفاده شود اما تا به این لحضه من هیچ خیابانی را ندیده ام که این کار در آن صورت گرفته باشد.

با اینکه معاون عمرانی استاندار زنجان اعلام می کند که چندین تذکر به شهرداری در این زمینه صادر شده است اما این عدم توجه به تذکرات استانداری نیز به نوبه خود مورد بحث است که چرا شهرداری تاکنون نسبت به مطالبه عمومی شهروندان و همچنین تذکرات استانداری بی تفاوت بوده است.

در حال انتخاب پیمانکار برای ترمیم آسفالت هستیم

نوری معاون عمرانی شهردار زنجان با بیان اینکه ما در ترمیم آسفالت با دو نگاه مواجه هستیم، ابراز کرد: در یک نگاه ترمیم چاله های شهری در شرایط اضطرار مانند قبل از عید و زمان های مشابه انجام می شود.

وی با بیان اینکه در این نگاه فقط پر کردن چاله ها مد نظر بوده که از 5 اسفند این امر در زنجان شروع شده بود، تصریح کرد: این کار فقط برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو های همشهریان و نزدیکی عید در دستور کار قرار داشت.

معاون عمرانی شهردار زنجان با بیان اینکه اکنون در ترمیم آسفالت با در نظر گرفتن تمامی موارد فنی مورد توجه شهرداری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه های امسال تازه به ما ابلاغ شد است فعلا در حال انتخاب پیمانکار برای لکه گیری های با مشخصه های فنی و مرمت نوار های حفاری هستیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال انجام روکش های آسفالت به صورت مکانیزه در سطح شهر هستیم، عنوان کرد: ترمیم آسفالت و نوار های حفاری در شهرک های اقماری که توسط شرکت های خدمات رسان به خصوص شرکت آب و فاضلاب شهر انجام شده است به عهده خود این شرکت ها است.

نوری با بیان اینکه قبل از عید به دلیل مساعد بودن وضعیت جوی و عدم امکان آسفالت ریزی نوار های حفاری با بتن توسط شرکت آب و فاضلاب شهری پرشد، افزود: با توجه به اینکه اکنون امکان آسفالت ریزی درشهر وجود دارد ما طی نامه ای به این شرکت ها اعلام کرده ایم تا پیمانکاران خود را در آن راستا به کار گیری کنند.

وی با بیان اینکه ما به شرکت های خدمات رسال اعلام کرده ایم تا زمانی که شرکت ها خدمات رسان به تعهدات قبلی خود عمل نکرده اند و مرمت نوار های حفاری را انجام نداده اند از صدور هر گونه مجوز حفاری جدید خودداری خواهد شد، ابراز کرد: مردم این مسائل را از چشم شهرداری می بینند و جو بد بینی نسبت به شهرداری ایجاد می شود.

معاون عمرانی شهردار زنجان با بیان اینکه تا 15 اردیبهشت ماه پیمانکاران در بحث آسفالت ریزی شروع به کار می کنند، تصریح کرد: تمامی مشخصات فنی و تخصصی در آسفالت ریزی رعایت می شود.

وی با اشاره به جایگزین های آسفالت در زنجان، عنوان کرد: در سال گذشته قرار بود در زنجان از بتن الیافی و بتن rcc استفاده شود و ما هم مایل بوده و هستیم که این امر در زنجان محقق شود.

نوروی با بیان اینکه اکنون خیابان انصاری در کنار پروژه سبزه میدان به صورت بتن است و مردم از آنجا تردد می کنند، افزود: زمانی ما می توانیم از بتن به جای آسفالت استفاده کنیم که در آن معبر به هیچ عنوان حفاری انجام نشود.

وی با بیان اینکه ما در تمامی خیابان هایی که فکر می کنیم حفاری اتفاق نمی افتد حاضر هستم از بتن الیافی و بتن rcc استفاده کنیم، ابراز کرد: سعی می کنیم از بتن الیافی و بتن rcc در سایت کارگاهی استفاده کنیم.

معاون عمرانی شهردار زنجان با بیان اینکه استفاده از جایگزین آسفالت به خصوص بتن در زنجان مقرون به صرفه نسیت، تصریح کرد: این امر نیازمند ماشین آلات مخصوص است و در حجم های کم مقرون به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه پیمانکار های بومی در زمینه جایگزین آسفالت محدود است، عنوان کرد: تا زمانی که برای پیمانکاران غیر بومی کار مقرون به صرفه نباشد حاضر به انجام کار در زنجان نمی شوند.

نوری با بیان اینکه از تمامی دستگاه های خدمات رسان برنامه حفاری را اخذ می کنیم، افزود: هر خیابانی که آسفالت آن ترمیم شود و روکش آسفالت انجام شود به هیچ عنوان اجازه حفاری به هیچ دستگاهی تا مدتی داده نمی شود.

نکته ای که می شود در خصوص این وضعیت مدیریت شهری در زنجان به آن اشاره کرد، ورود برخی افراد به مجموعه شورا و شهرداری بوده که نه تنها دلسوز مردم نبودند بلکه از فرصت خدمت به مردم برای پرکردن جیب های خود استفاده کرده اند که نمونه آن را در اتفاقات سال گذشته شهرداری و شورا می شد مشاهده کرد. تا وقتی این گونه مدیران در بدنه مدریت شهری باشند، حال شهردار منتخب زنجان که مردم رضایت نسبی از عملکردش دارند کار سختی پیش رو خواهد داشت چرا که علاوه بر پرکردن چاله های شهر باید اعتماد از دست رفته مردم را هم ترمیم کند.

برخی از اعضای شورا که اکنون از قطار شورا پیاده شده و مشغول پاسخ دادن به دستگاه عدلیه هستند بعد از سفر ژنو با آب و تاب از خیابانهای سوئیس می گفتند و قرار بود تجربه آنها را در زنجان پیاده کنند اما به قول سعدی "مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان"....

انتهای پیام/

 

چاله های شهری زنجان
https://www.dana.ir/1601204
ارسال نظر
نظرات