اخبار داغ

حجت‌الاسلام ابراهیمی:

افراد سالم باید در ایام کرونا روزه بگیرند

افراد سالم باید در ایام کرونا روزه بگیرند
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و کارشناس مسائل فقهی گفت که افراد سالم در ایام کرونا نباید روزه خود را ترک کنند و مکلف هستند که روزه بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و کارشناس مسائل فقهی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: روزه یک عمل واجب است و عبادت واجب محسوب می‌شود و اگر شخصی عمداً روزه‌خواری کند، مجازات شرعی بر او اعمال خواهد شد؛ لذا روزه از واجبات ضروری اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: براساس نظر مراجع تقلید روزه‌داری در ایام کرونا، به خود فرد واگذار شده است؛ یعنی اگر مکلف احساس می‌کند که بیمار است و توان گرفتن روزه ندارد می‌تواند نگیرد، اما باید کفاره روزه را بدهد و وقتی سلامت جسمانی خود را به دست آورد باید آن روزه واجب را دوباره بگیرد.
,
 
,
دشمنان به دنبال تضعیف اعتقادات دینی مسلمانان هستند
,
این کارشناس مسائل فقهی و دینی با بیان این‌که در این روزها برخی رسانه‌ها و فرصت‌طلبان از خود اجتهاد می‌کنند، گفت: اینکه در برخی رسانه‌های معاند و از زبان دشمنان اسلام این مسئله جاری می‌شود که نیازی به گرفتن روزه در ایام کرونا نیست فقط یک موضوع را در ذهن تداعی می‌کند و آن سست کردن باورها و اعتقادات دینی مردم است.
,
 
,
وی با بیان این‌که روزه جزئی از اعتقادات دینی افراد محسوب می‌شود و در این ماه تغییرات مثبت بسیاری در روحیات و خلقیات افراد بروز می‌کند، افزود: دشمنان اسلام اعتقادات دینی مسلمانان را بزرگترین تهدید برای خود به حساب می‌آورند و تلاش می‌کنند تا از طریق هر ابزاری شده، این اعتقادات را تضعیف کنند.
,
 
,
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: اگر اعتقادات مردم تزلزل یابد، قطعاً دشمن در تسلط به مسلمان موفق می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه