اخبار داغ

رئیس نظام پرستاری استان زنجان:

50 پرستار در استان زنجان به کرونا ویروس مبتلا شدند/ نگران پیک بیماری در هفته های آینده هستیم

50 پرستار در استان زنجان به کرونا ویروس مبتلا شدند/ نگران پیک بیماری در هفته های آینده هستیم
فریدون اسکندری رئیس نظام پرستاری استان زنجان با بیان اینکه حدود 50 پرستار در استان به کرونا ویروس مبتلا شده اند گفت: اکنون فقط 2 پرستار در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس بستری هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علیرضا آرمانی کیان امشب در نشست خبری با بیان اینکه حدود 80 درصد از مشاغل در استان فعال شده اند، اظهار کرد:  در بخش پزشکی تقریبا تمامی بخش ها به جز دندانپزشکی و جراحی های غیر ضروری مانند جراحی زیبایی و لاغری در استان فعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه همچنان مردم را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند توصیه می کنیم، ابراز کرد: اطلاع هم استانی ها حتی در دور ترین نقاط از راه های پیشگیری کرونا ویروس بسیار خوب است.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه 65 درصد پرستاران ارتباط مستقیم با بیمار کرونایی داشته اند، تصریح کرد: در بین پرستاران افرادی بودند که بیماری های زمینه ای داشته اند وخوشبختانه در بین کادر درمانی داوطلب برای مقابله با کرونا بسیار بالا بود.

,

وی با بیان اینکه دولت گام به گام قرنطینه را کاهش می دهد، عنوان کرد: در روز های اول قرنطینه و تعطیلی در جامعه نیاز بود اما اکنون نیاز  است که آرام آرام زندگی عادی شروع شود.

,

آرمانی کیان با بیان اینکه تا زمان ساخت واکسن و مشخص شدن درمان قطعی این بیماری، کرونا ویروس در جامعه وجود دارد، افزود: این طور که مشخص است واکسن این بیماری در ماه های آینده درست می شود.

,

وی با بیان اینکه پرداخت بیمه ها در استان ضعیف است ابراز کرد: اگر بیمه های بدهی خود را با دانشگاه علوم پزشکی زنجان تسویه کنند ما می توانیم معوقات کادر درمانی استان را تامین کنیم.

,

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اکنون فعالیت های عادی بیمارستان ها شروع شده است، تصریح کرد: ما هنوز نگران هستیم دو هفته بعد شاهد یک پیک کرونا در زنجان باشیم.

,

فریدون اسکندری رئیس نظام پرستاری استان نیز با بیان اینکه 250 هزار پرستار در کشور مشغول به خدمت هستند عنوان کرد: دو هزار و 800 پرستار در استان فعالیت می کنند و در این میان یک هزار و 800 پرستار در بخش دولتی خدمت می کنند.

,

وی با بیان اینکه این بیماری در استان کنترل نشده است و ما فقط این بیماری را در استان مدیریت کرده ایم، افزود: اگر مدیریت کرونا را یک سه ضلعی در نظر بگیریم یک ضلع آن مردم و رعایت مسائل بهداشتی از طرف مردم است که اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند نتیجه خوبی برای استان نداشته باشد.

,

رئیس نظام پرستاری استان زنجان بیان کرد: اگر مردم رعایت نکنند و این زنجیره به هم بخورد و شاید فاجعه اتفاق بیفتد و اکنون ما در وضعیت بدی هستیم و باید مردم خودشان مراعات کنند.

,

وی با بیان اینکه بیش از 90 نفر از کادر درمانی کشور در راستای مقابله با کرونا ویروس به شهادت رسیدند، ابراز کرد: این پرستاران و پزشکان با آگاهی کامل در این راه قدم گذاشتند.

,

اسکندری با بیان اینکه اکنون 100 پرستار به صورت قردادی در استان مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: جذب این پرستاران کمک خوبی به مجموعه درمانی استان است و امیدواریم وزارت بهداشت این اجازه را به دانشگاه علوم پزشکی بدهد.

,

وی با بیان اینکه در استان زنجان حدود 50 پرستار به کرونا ویروس مبتلا شده اند عنوان کرد: اکنون فقط 2 پرستار در بیمارستان بستری هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه