اخبار داغ

یادداشت/

ادامه چالش ناکارآمدی در شهرداری تهران

ادامه چالش ناکارآمدی در شهرداری تهران
قطار توسعه شهر تهران پس از روی کار آمدن شورای شهر اصلاح طلب به شدت کند شده و دیگر خبری از افتتاح طرح‌های مهم و زیرساختی در پایتخت نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، مصطفی هدایی در یادداشتی با عنوان «ادامه چالش ناکارآمدی در شهرداری تهران» نوشت: توسعه شهر تهران پس از روی کار آمدن شورای شهر اصلاح طلب به شدت کند شده و دیگر خبری از افتتاح طرح‌های مهم و زیرساختی در پایتخت نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, مصطفی هدایی,
در آخرین تحولات مرتبط با مدیریت شهری تهران، یکی از معاونت‌های مهم این سازمان با تغییر و تحول روبه‌رو شده است. پورسید آقایی پس از چند سال حضور جنجالی و پرحاشیه از معاونت حمل و نقل و ترافیک خارج شد و جای خود را به سیدمناف هاشمی داد.
,
 
,
معاونت حمل و نقل دارای ماموریت‌های مهمی در حوزه زیرساختی از جمله در بخش حمل و نقل عمومی است. حوزه‌ای که در دهه ۸۰ شمسی با شتاب بسیار توانست، چند خط به خطوط مترو اضافه کند و خطوط بی.آر.تی یا اتوبوس تندرو را به یادگار بگذارد.
,
 
,
همچنین مدیریت ترافیک تهران از جمله در جهت تسهیل سازی عبور و مرور و ایجاد حمل و نقل پاک برعهده این معاونت است.
,
 
,
در دوره حضور پورسید آقایی، عملاً بسیاری از طرح‌ها به تعطیلی یا رکود کشیده شد. از جمله خطوط هفت و شش مترو که براساس برنامه‌ریزی‌ها باید در سال ۹۸ و ۹۹ زیر بار مسافران و افتتاح تمام ایستگاه برود، در ایستگاه بلاتکلیفی باقی مانده‌اند.
,
 
,
حال و روز مدیریت کلان پایتخت نیز با تغییر و تحولات اساسی روبه‌رو شد که این امر منجر به رکود بی‌سابقه در مدیریت مادر شهر تهران شده است. محمدعلی نجفی و محمدعلی افشانی، دو شهرداری بودند که برای دو سال تهران را با حواشی متعدد روبه‌رو ساختند و در نهایت شورای شهر به شهرداری پیروز حناچی در میان اختلافات سیاسی و حزبی اصلاح طلبان رضایت داد.
,
 
,
با وجود تجربیات حناچی در وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران، او نیز موفق به اجرای اهداف زیرساختی پایتخت نشده و در ماه‌های حضور وی در ساختمان بهشت، بیشتر با سخنرانی، بیانیه نویسی، توییت نویسی و … تا اجرا و ساخت طرح‌های شهری و عمرانی مواجه هستیم.
,
 
,
روند بی‌تحرکی و تعطیلی تهران به معاونت‌های شهرداری نیز گسترش یافته و بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی، فردی سکاندار هدایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شده که سابقه جنجالی و پرحاشیه در مدیریت کلان دارد. سیدمناف هاشمی؛ استاندار سابق گلستان است که در زمان بحران سیلاب این استان در ابتدای سال ۹۸ مدیر غایب گلستان بود و در سفر خارجی به سر می‌برد.
,
 
,
عملکرد هاشمی باعث برکناری و اخراج وی از استانداری شد ولی دولت حسن روحانی که به دولت پیرمردها و بده و بستان‌ها معروف است، همچنان اصرار به ادامه همکاری با چنین افرادی داشت و چندین پست به مناف هاشمی پیشنهاد شد. اما فشار رسانه‌ای و افکار عمومی باعث شد تا دولت عقب‌نشینی کند.
,
 
,
با این حال قرعه فال پست خالی معاونت شهرداری تهران به نام مناف هاشمی خورد تا او سکاندار یکی از مهم‌ترین معاونت‌های مدیریت شهری پایتخت شود. پیروز حناچی، نشان داد در وضعیت بحرانی کرونا و نیاز شهروندان تهرانی به مدیر قوی و کارآمد در راس حمل و نقل و ترافیک شهر، به فردی اعتماد کرده که سوابق او گویای فرار از بحران و نه مدیریت بحران و اجرای طرح‌های زیرساختی است.
,
 
,
با چنین انتخاب‌هایی در مدیریت کلان پایتخت، شهروندان تهرانی باید همچنان به امید تغییرات اساسی در مدیریت سیاسی شورای شهر و حضور نیروهای کارآمد و متخصص در سال‌های آینده باشند و در حسرت افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌ها و ابرپروژه‌هایی مانند تونل توحید، تونل نیایش، دریاچه خلیج فارس، خطوط مترو جدید و … بمانند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه