شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان چهار محال و بختیاری
ساعت: 14:03 منتشر شده در مورخ: 1399/02/06 شناسه خبر: 1602861
امام‌جمعه فارسان:

قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را «عبودیت ولایی» می‏‌داند

قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را «عبودیت ولایی» می‏‌داند
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان گفت: قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را عبودیت ولایی می‏داند، یعنی عبودیتی از بطن تبعیت محض از رهبران الهی ایجاد می‏شود. به همین جهت برخی از اساتید اخلاق می‏فرمایند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملی» یعنی ماه «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ به مناسبت استقبال از ماه مبارک رمضان و عبودیت ولایی؛ روح ماه مبارک رمضان گفت: تقوا، نهایت خشنودى خداوند از بندگان و شاهراه ساخت انسان است و کسی که تقوا روزی او شده است، در حقیقت تمام خوبی‏های دنیوی و اخروی را به دست آورده است، به همین دلیل زیرک‏ترین زیرک‏ها، انسان اهل تقوا است و حتی بالاتر، در زمره آل محمد صلی‌الله علیه و آله و همچون جناب سلمان مشمول «منّا اهل البیت» خواهد بود و به مقام سلمان محمدی نائل خواهد شد.
 
وی افزود: با این مقدمه کوتاه روایی، بُعدی از عظمت ماه مبارک رمضان و شهر الصیام آشکار می‏گردد؛ چراکه خدای متعال غایت روزه را، نیل به تقوا معرفی فرموده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (بقره/ 183).
 
وی بیان کرد: در قرآن کریم، شش آیه با عبارت شریف «لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» خاتمه پیدا کرده است که می‏توان آن‌ها را به‌عنوان راهکارهای رسیدن به تقوا موردمطالعه و تدبر قرارداد. با کنار هم قرار دادن این آیات، می‏بینیم هم‏پوشانی معنایی و مضمونی بسیار زیبایی بین آن‌ها برقرار است.
 
وی عنوان داشت: قرآن تنها راه رسیدن به گوهر تقوا را «عبودیت ولایی» می‏داند، یعنی عبودیتی از بطن تبعیت محض از رهبران الهی ایجاد می‏شود. به همین جهت برخی از اساتید اخلاق می‏فرمایند: ماه رمضان، ماه «صلوات عملی» یعنی ماه «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» است. چراکه خدای متعال در آیه‏ای، ایمان حقیقی را تنها، تسلیم محض در برابر ولیّ خود معرفی می‏فرماید: «فَلَا وَ رَبِّکَ لَا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فِیمَا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لَا یَجِدُوا فِی أَنفُسِهِمْ حَرَجًا مِّمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» (نساء/ 65)به پروردگارت سوگند که آن‌ها مؤمن نخواهند بود، مگر اینکه در اختلافات خود، تو را داور خود نمایند؛ و در دل خود از قضاوت و حکم تو، خشنود بوده و کاملاً تسلیم باشند؛ و این «یُسَلِّمُوا تَسْلِیمًا» باطن و عینیت ذکر شریف صلوات است
 
امام‌جمعه فارسان درباره ماجرای کشتار جوجه‌های یک‌روزه گفت: درباره این حادثه ناهنجار و زشت، باید فراتر از یک محکومیت رسانه‌ای به آن پرداخته شود و به مسائلی عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر دقت شده و مطالبه گردد. اولاً- اصل انجام این کار دردناک و غیرانسانی است که ظاهراً تبدیل به یک رویه دائمی و روزانه شده است. ثانیاً- انتشار این صحنه‌های چندش‏آور که باید به مجازات عاملان آن اهتمام شود. ثالثاً - به عوامل ریشه‌ای وضعیت به وجود آمده توجه شده و عاملان اصلی آن شناسایی و مجازات شود.
 
وی اظهار داشت: اگرچه رئیس‌جمهور و وزارت جهاد دستور پیگیری ماجرا و شکایت و تقاضای مجازات معدوم کنندگان و انتشاردهندگان را داده‌اند؛ اما اگر این پیگیری و مجازات به همین‌جا ختم شود، نوعی فرار به جلو! و نشانی غلط دادن محسوب می‌شود! سؤال اصلی این است؛ عوامل اصلی به وجود آمدن شرایطی که یک تولیدکننده مجبور به معدوم‌سازی این حیوانات بی‌گناه می‌شود چه کسانی هستند؟

 

انتهای پیام/

 
 

https://www.dana.ir/1602861
ارسال نظر
نظرات