اخبار داغ

عابدینی:

پرتاب ماهواره نور یک جهش در فناوری است

پرتاب ماهواره نور یک جهش در فناوری است
کارشناس مسائل بین الملل صدا و سیما گفت: ایران در جرگه کشورهایی قرار گرفته که خود ماهواره را تولید و پرتاب کرده است، این موضوع بسیار مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن عابدینی‌ کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل صداوسیما در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، در خصوص دستاورد بزرگ سپاه، پرتاب ماهواره نور گفت: پرتاب ماهواره نور یک و قرار گرفتن آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین به نظر می‌رسد یک جهش فناوری است که سبب شگفتی همه تحلیلگران نظامی در چهار گوشه دنیا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل بیان کرد: این موضوع از چند جهت قابل تحلیل است. یک از جهت اینکه ایران در جرگه کشورهایی قرار گرفته که خود ماهواره را تولید و پرتاب کرده است، این موضوع بسیار مهم است.
,
 
,
عابدینی افزود: ممکن بسیاری از کشورها ماهواره را بسازند اما برای پرتاب و قرار دادن آن در مدار نیاز به سامانه‌های دیگر کشورها داشته باشند که بیشتر کشورها این گونه هستند.
,
 
,
 
,
وی مطرح کرد: این موضوع نشان داد که ایران در چارچوب پروژه فشار حداکثری که غرب به رهبری ایالات متحده دنبال می‌کرد فائق آمده و پروژه فشار حداکثری که آمریکایی ها طی سه چهار سال گذشته شروع کردند با چالش جدی مواجه شده و شکست خورده است.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل تأکید کرد: ایران بدون اتکا به بیرون از مرزها توانسته مرزهای دانش را در هم بنوردد و به این پیروزی علمی برسد. پرتاب ماهواره حرکت بر لبه دانش است به گونه‌ای که هم در حوزه فیزیک، محاسبات، کامپیوتر، شیمی و فناوری های استفاده از آلیاژها و ده‌ها پروژه و علم دیگر توانسته حرکت در مرزهای دانش را انجام دهد.
,
 
,
عابدینی اتهامات کشورهای غربی به موفقیت ایران در پرتاب ماهواره نور را بی اساس دانست و گفت : این اتهامات بدون اساس است و هیچ گونه مبنای حقوقی، چه در چارچوب حقوق بین الملل چه برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد. طبق دلایل ذکر شده پرتاب ماهواره نور بسیار موفقیت بزرگی است. نکته ای که برخی از کشورهای غربی ازجمله آمریکا، فرانسه و انگلیس بر علیه ایران به آن اشاره می کنند در قطعنامه ۲۲۳۱ صرفا موضوع استفاده و آزمایش موشک‌ها با توان حمل کلاهک اتمی مطرح شده است.
,
 
,
وی ادامه داد:  ایران به صراحت اعلام کرده که هرگز در دکترین دفاعی خود موضوع سلاح اتمی مطرح نیست. دوم اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی حکم و فتوای حرمت استفاده از سلاح هسته ای را دادند. سوم اینکه تا کنون گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی هیچ گونه انحرافی به سمت فعالیت‌های هسته‌ای غیر صلح آمیز نداشته است.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی بین‌الملل در ادامه به بدعهدی آمریکا اشاره کرد و گفت: وقتی کشوری مثل آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ را زیر پا گذاشته دیگر نباید به این قطعنامه اعتنا کند و آن قطعنامه را ملاکی برای محکوم کردن ایران قرار دهد و در قطعنامه ۲۲۳۱ چنین موضوعی گنجانده نشده است.
,
 
,
عابدینی بیان کرد: نکته بعدی این است که پرتاب ماهواره نور از طریق یک لانچر یا پرتابگر متحرک صورت گرفته و کمتر در دنیا چنین شرایطی وجود دارد. معمولا پرتاب ماهواره‌ها یا موشک‌های ماهواره‌ بر از پایگاه‌های ثابت صورت می‌گیرد و همین که سیستم‌های اطلاعاتی غرب نتوانستند از قبل این موضوع را رصد کنند نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در سایر حوزه‌ها هم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کرده است.
,
 
,
وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی از پرتابه‌ای استفاده کرده که از سوخت جامد و مایع توامان استفاده می‌کند که این امر یک موفقیت در حوزه دانش موشکی است که طبعا می‌تواند در آینده فضای جدیدی را برای دانشمندان ایرانی باز کند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه