اخبار داغ

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:

شوراها، زبان گویای مردم در برابر مسئولان هستند/ تحقق جامعه مدنی، نیازمند مشارکت مردم در تصمیم گیری ها است

شوراها، زبان گویای مردم در برابر مسئولان هستند/ تحقق جامعه مدنی، نیازمند مشارکت مردم در تصمیم گیری ها است
هاشمی رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی وکلای مردم هستند و باید پیگیر مسائل و مشکلات موکلین خود باشند، گفت: سهیم کردن مردم در تصمیم گیری ها و مدیریت کلان شهری نمونه بارز یک جامعه مدنی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب هاشمی رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، روز شورا ها را گرامی داشت و گفت: مشورت یکی از ارکان مهم سلامت تصمیم گیری هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,

وی به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) در خصوص اهمیت مشورت اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده پیامبر اسلام(ص) هیچ قومی مشورت نکردند جز آنکه به بهترین امور هدایت یافتند».

,

هاشمی در ادامه سخنان خود از شوراها به عنوان مردمی ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است، نام برد و گفت: شوراها در واقع زبان گویای مردم در برابر مسئولان و نهادهای مختلف محسوب می شوند.

,

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهرها بعنوان وکلای مردم باید پیگیر مسائل و مشکلات موکلین خود باشند، گفت: سهیم کردن مردم از هر گروه و تخصصی در تصمیم گیری ها و مدیریت کلان کشور و در مصداق کوچکتر در شهرها و روستاها نمونه بارز یک جامعه مدنی است.

,

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تلاش های اعضای شوراهای شهر و روستا که با وظیفه شناسی و توجه به اصل دانش محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: همه ی اعضای شورای شهر و روستا باید با حفظ اصل امانت با کفایت و درایت برای نیل به جامعه ی شهروند مدار، خالصانه و عاشقانه کوشش کنند.

,

مشکلات شهری باید بصورت علمی حل و فصل شود

, مشکلات شهری باید بصورت علمی حل و فصل شود, مشکلات شهری باید بصورت علمی حل و فصل شود,

وی در خصوص مشکلات فعلی شهر اردبیل به خصوص ابگرفتگی های سطح شهر که در اثر بارندگی های سیل آسا  بوجود آمده است گفت: با توجه به شیب ملایم بعضی شهرهای استان بخصوص شهر اردبیل، مطالعات دقیق در نحوه دفع و هدایت آب های سطح شهر مورد نیاز است.

,

وی از شناسایی نقاط بحرانی و مشکل دار سطح شهر به عنوان یکی از روش های عملی برای کنترل آب گرفتگی در زمان بارندگی های شدید نام برد و گفت: با در نظر گرفتن هشدارهای هواشناسی نسبت به تمیز کردن جوب ها و آب راهها در سریع ترین زمان ممکن می توان تا حدود زیادی از انسداد خروجی آبهای سطحی جلوگیری کرد.

,

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود از شهرداران خواست تا با برنامه ریزی بهتر از طریق حوزه معاونت خدمات شهری و معاونت فنی و عمرانی شهردارها، در رفع مشکلات موجود تلاش کنند.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه