اخبار داغ

بروجردی در گفت‌وگو با «تهران نیوز»:

پرتاب ماهواره نور دشمن را غافلگیر و محاسباتش را برهم ریخت

پرتاب ماهواره نور دشمن را غافلگیر و محاسباتش را برهم ریخت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که پرتاب ماهواره نور محاسبات دشمن را غافلگیر و محاسباتش را برهم ریخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، درباره پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور اظهار کرد: اقدام سپاه در پرتاب ماهواره نور، موجب شوک غرب و کشورهای قدرتمند جهان شد؛ چون آنها انتظار نداشتند در شرایط کرونایی حاکم بر جهان ایران به چنان جهش علمی بزرگی دست یابد؛ لذا غافلگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علاءالدین بروجردی, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,
وی افزود: پرتاب ماهواره نور علاوه بر اینکه جمهوری اسلامی ایران را جزء ۹ کشور دارای فناوری ساخت و پرتاب ماهواره‌های نظامی قرار داد، کشورمان را وارد مرحله جدیدی از تکنولوژی ساخت که امروز به جرئت می‌توان گفت این اقدام سپاه هم محاسبات قدرت‌های بزرگ را در رابطه با این برهم ریخت و هم در محاسبات آنها در آینده تأثیر خواهد گذاشت.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب و قابل توجه سپاه در پرتاب ماهواره نور عدم اعلام خبر ساخت این ماهواره تا پیش از موفقیت کامل و نهایی شدن قرارگیری آن در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین است، یادآور شد: این رفتار سپاه بسیار هوشمندانه و با درایت کامل صورت گرفت و موجب شد تا کشورهای قدرتمند از این به بعد حساب دیگر برروی جمهوری اسلامی ایران باز کنند.
,
 
,
ماهواره نور؛ سرآغاز ساخت دیگر ماهواره‌های نظامی
,
بروجردی معتقد است که ماهواره نور می‌تواند سرآغاز ساخت دیگر ماهواره‌های نظامی پیشرفته جهان شود، عنوان کرد: قطعاً ماهواره نور آغاز راه است و این مسیر تا ابد ادامه خواهد داشت.
,
 
,
وی گفت: پیش از ساخت ماهواره نظامی نور، هیچ کشور فناوری ساخت ماه‌واره‌های نظامی را در اختیار ایران قرار نمی‌دادند؛ در صورتی که برای پیشگیری از بلایای طبیعی و حفظ امنیت ملی نیازمند چنین ماهواره‌هایی بودیم، اما با مخالفت مکرر کشورهای قدرتمند دارای فناوری ساخت و پرتاب ماهواره نور، امروز توانستیم به این فناوری دست یابیم و این افتخاری است که تا در تاریخ ثبت خواهد شد.
,
 
,
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ماهواره نور، ارتباط تنگاتنگ علم و ایمان را نشان داد و به این باور رسیدیم هرگاه دانشگاه‌های داخلی و متخصصان ما با ایمان و تلاش درصدد خدمت به کشور باشند، قطعاً موفق خواهیم بود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه