اخبار داغ

حجت الاسلام رفیعی:

تشویق گناهکار موجب تباهی جامعه می‌شود

تشویق گناهکار موجب تباهی جامعه می‌شود
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه گناه آثار بسیاری را در جامعه دارد، گفت: تشویق گناهکار موجب افزایش گناه و تباهی جامعه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم سخنرانی خود در حرم حضرت معصومه در تفسیر سوره انبیا اظهار داشت: حضرت ابراهیم (ع) محکوم به سوزاندن و قرار گرفتن در آتش شده بود اما به‌فرمان الهی آتش به سردی گرایید و توطئه نمرودیان به ضرر خودشان تمام شد.

وی گفت: پس از اینکه آتش بر حضرت ابراهیم (ع) گلستان شد، دشمنان تصمیم به تبعید و نفی بلد ایشان گرفتند زیرا حس کردند که در صورت ماندن ایشان در شهر، خداپرستی رواج پیدا می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت ابراهیم (ع) با حرکت به شام به دنبال پیگیری اهداف الهی خود و رسالت پیامبری بود، افزود: نقل شده که حضرت ابراهیم (ع) اموال و حیوانات پرورش داده خود را نیز به سرزمین شام برد هر چند نمرودیان مخالف این کار بودند.

وی هجرت را مسئله‌ای بسیار مهم در دین دانست و تصریح کرد: هجرت می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از امور شود.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم هر فردی از منزل خود خارج و به‌سوی خدا و پیامبر (ص) هجرت کند، اجرش بر عهده خداوند است.

وی با اشاره به انواع هجرت افزود: گاهی هجرت به دلیل سختی‌هایی است که از سوی دشمن متحمل می‌شوند مانند هجرت حضرت ابراهیم (ع) زیرا انسان باید از مکانی که فاسد است و امکان از بین رفتن دین او وجود دارد، هجرت کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: هجرت معنوی و هجرت از معاصی و توبه از گناهان دومین نوع هجرت است که افضل هجرت‌ها محسوب می‌شوند، سومین هجرت نیز هجرت اعتقادی و هجرت از عقاید باطله و خروج از فرقه‌های ضاله است، همچنین چهارمین مورد هجرت علمی است که برکات و آثار بسیار زیادی را به دنبال دارد و می‌تواند زمینه‌ساز کمال و پیشرفت انسان شود.

وی گفت: گناه آثار بسیاری را در جامعه دارد بنابراین چنانچه گناهکار در جامعه تشویق شود و گناهکاران طرد نشوند موجب افزایش گناه و تباهی جامعه خواهد شد، همانگونه که عده‌ای تصور می‌کنند که طرفداران خود در فضای مجازی را باید به هر قیمتی حفظ کنند، به همین خاطر از دین هزینه می‌کنند و دین را کم‌رنگ و معاد را سست جلوه می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ا


 

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه