اخبار داغ

از حجم تلنبار شده مطالبات معلمان تا ضرورت تغییر نگاه مسئولین

از حجم تلنبار شده مطالبات معلمان تا ضرورت تغییر نگاه مسئولین
حجم زیادی از مطالبات فرهنگیان به گونه ای در گذر زمان در لابه لای قوانین مصوب اما غیر قابل اجرا مدفون شده که نشان می دهد دولت ها برای اجرایی کردن آن مشکلی به نام قانون ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛  در حالی روز ۱۲ اردیبهشت ماه به مناسبت شهادت شهید استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده که هر سال شاهد وعده های فراوانی توسط دولت های مختلف بوده ایم که بخش عمده ای از این وعده ها هرگز عملیاتی نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

حجم تلنباری از مطالبات فرهنگیان به گونه ای در گذر زمان در لابه لای قوانین مصوب اما غیر قابل اجرا مدفون شده که نشان می دهد دولت ها برای اجرایی کردن آن مشکلی به نام قانون ندارند.

,

یکی از شعارهای دولت روحانی توجه به فرهنگیان و بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش برای ساماندهی وضعیت حقوق و مزایا و سایر مشکلات این قشر بود که نه تنها در چهار سال اول حتی در دولت دوم نیز تاکنون محقق نشده است.

,

جمعی از فرهنگیان شاغل و بازنشسته آموزش و پرورش استان بوشهر در گفتگو با پایگاه خبری سپاس از مشکلات و دغدغه های صنفی سخن گفتند که زمینه ساز مشکلات عدیده ای برای آن ها شده است.

,

نگاه دولت به معلم باید مولد تربیت نیروی انسانی باشد

, نگاه دولت به معلم باید مولد تربیت نیروی انسانی باشد, نگاه دولت به معلم باید مولد تربیت نیروی انسانی باشد,

علی حیدری که خود را فرهنگی و شاغل معرفی می کند، می گوید: وقتی سیستم مدیریتی آموزش و پرورش منزلت و جایگاهی برای همکارانش متصور نیست چگونه می توان از جامعه انتظار احترام داشت؟

,

وی ادامه می دهد: با عشق و علاقه و در حالی که می توانستم شغلی غیر از معلمی انتخاب کنم، وارد این عرصه شده ام اما پس از سال ها تلاش، فقظ شرمنده زن و بچه هستیم. وقتی برای پیگیری مطالبات به حقمان هم تلاش می کنیم در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش با بی احترامی هایی نیز مواجه هستیم.

,

این فرهنگی شاغل ادامه می دهد: خواسته ما از دولت این است که به معلمین نه به عنوان یک نیروهای مصرف کننده بلکه مولد و تربیت کننده نیروی انسانی مورد نیاز آینده جامعه نگاه کند و تا این نوع نگرش تغییر نکند همچنان باید شاهد بی مهری هایی در حق این قشر زحمتکش باشیم.

,

, ,

هر مشکل معلمان، هفتاد من کاغذ برای بیان رنج نامه نیاز دارد

, هر مشکل معلمان، هفتاد من کاغذ برای بیان رنج نامه نیاز دارد, هر مشکل معلمان، هفتاد من کاغذ برای بیان رنج نامه نیاز دارد,

حسین احمدی از فرهنگیان استان بوشهر در خصوص مشکلات و چالش های آموزش و پرورش می گوید: نمی دانم از کدام قسمتش شروع کنم. از طرح رتبه‌بندی معلمان و فیش‌های حقوقی، نظام پرداخت حقوق، کمبود شدید نیرو و فشاری که بر همکاران ایجاد می شود، تورم عنان گسیخته و فشار بر معلمین برای داشتن شغل دوم و حتی سوم، پرداخت پاداش پایان ستوات خدمت.

,

وی ادامه می دهد: هر گوشه ای از این مشکلات را که بگریم هفتاد من کاغذ می خواهد برای رنج نامه ای که مشکلات معلمان در آن پنهان شده است. فقط نیاز است که در سیاست های کلان کشور در جهت اولویت دادن به سرمایه گذاری در آموزش و پرورش تغییرات اساسی داده شود. عدالت در همه زمینه از پرداخت حقوق و مزایا تا بیمه درمان بازنشستگی. باید آموزش و پرورش را نه به چشم یک مصرف کننده بلکه تولیدکننده فکر در جامعه دید. این گونه شاید در طی یک برنامه پنج ساله بتوان شکاف های موجود را برداشت.

,

حقوق معلمی کفاف مخارج زندگی نمی دهد

, حقوق معلمی کفاف مخارج زندگی نمی دهد,

سیده فاطمه موسوی از دیگر فرهنگیان بازنشسته استان بوشهر معتقد است تا زمانی که فاصله حقوقی شاغلین در آموزش و پرورش با سایر مستخدمین دولت و بر اساس قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق حل نشود مشکلات مالی فرهنگیان همچنان پابرجاست.

,

وی ادامه می دهد: نکته دیگر تفاوت حقوق شاغلین و بازنشستگان است که سبب شده مستمری بازنشتگی یک فرد بازنشسته در آموزش و پرورش نسبت به شاغلین همین وزارت خانه کم باشد؛ بماند این که خود شاغلین آموزش و پرورش نیز به نسبت سایر کارمندان دولت از حقوق و مزایای کمتری برخوردار هستند.

,

این معلم بازنشسته ادامه می دهد: واقعیتش را بخواهید با این حقوق که دریافت می کنیم نمی توانیم از پس خرج درمان و هزار و یک مشکل دیگر در بیایم.

,

, ,

تاکسی اینترنتی دومین شغل یک معلم

, تاکسی اینترنتی دومین شغل یک معلم, تاکسی اینترنتی دومین شغل یک معلم,

محمدی دیگر شاغل در آموزش و پرورش استان بوشهر است که به گفته خودش چند سالی است که به استخدام این وزارت خانه در آمده و متاهل است. می گوید: حقوق معلمی کفاف زندگیم را نمی دهد. ناچارم که در کنار این شغل، راننده تاکسی اینترنتی هم باشم.

,

نمی توانید حس کنید که بعد از هر تلفنی که به من برای جابجایی مردم در تاکسی اینترنتی بهم دست می دهد چگونه است. شرم از این که دانش آموز یا اولیاء ان ها و یا حتی آشنایانم باشند. چاره ای ندارم. خرج زندگی، تورم و کرایه منزل استیجاری با حقوق معلمی جور در نمی آید. مجبورم.

,

, ,

دغدغه ای یک معلم بعداز بازنشستگی

, دغدغه ای یک معلم بعداز بازنشستگی, دغدغه ای یک معلم بعداز بازنشستگی,

سید رضا حسینی که خود را بازنشسته آموزش و پرورش معرفی می کند می گوید: حق یک معلم نیست که پس از ۳۰ سال خدمت صادقانه به فرزندان این مملکت، این قدر در دوران بازنشستگی در فشار و استرس ناشی از ناتوانی در موضوع معیشت باشد.

,

وی ادامه می دهد: فرهنگیان به مانند هر کدام از مستخدمان دولت، وقتی بازنشسته می شوند یا باید در تدارک ازدواج فرزندانشان باشند و یا باید میزبان عروش و دامادهایشان. با این حقوق بسیار کم واقعا از عهده پذیرایی از ازدواج فرزندانشان بر نمی آیند و حتی اگر فرزندانشان ازدواج کرده باشند شرمنده آنها برای میزبانی از آن ها هم هستند.

,

حسینی می گوید: سن بازنشستگی سنی است که فرد باید استراحت کند نه این که دغدغه مشکلات مالی برای گذران زندگی و حتی پیگیری درمانی داشته باشد که بخشی از طریق بیمه مکمل نیز قابل پرداخت نیست.

,

وی عنوان می کند: پاداش بازنشستگی را به موقع نمی دهند تا بتوان فکری برای سر و سامان دادن به زندگی فرزندانمان کنیم و فقط شاهد وعده هایی هستیم که معمولا توسط برخی مسئولان داده می شود اما صد به یک هم رنگ و رخی نمی گیرد.

,

مشکلات معلمان ریشه ای است

, مشکلات معلمان ریشه ای است, مشکلات معلمان ریشه ای است,

عبدالمحمد شعرانی معلمی که دهکده کالو در جنوب استان بوشهر را جهانی کرد می گوید: بی شک توسعه جامعه ها از آموزش و پرورش می گذرد اما با کمال تاسف هیچ گاه اولویت دولت ها نبوده است.

,

, ,

وی ادامه می دهد: بسیاری از مشکلات امروز کشور ناشی از بی توجه ای به این قشر می باشد . سیاست زدگی و عدم توجه به جوانگرایی در سطوح مدیریتی از آفت های آموزش و پرورش است.

,

شعرانی مهمترین مشکلات معلمان را ریشه ای می داند و می گوید: موضوع معیشت و نابرابری و تبعیض نسبت به سایر دستگاه ها از مهم ترین اشکالات و مطالبات اصلی به حقی است که معلمان انتظار دارند برای رفع آن چاره اندیشی شود.

,

 

,

وارد شدن فضای سیاسی بیرون به درون آموزش و پرورش دلیل اصلی مشکلات

, وارد شدن فضای سیاسی بیرون به درون آموزش و پرورش دلیل اصلی مشکلات, وارد شدن فضای سیاسی بیرون به درون آموزش و پرورش دلیل اصلی مشکلات,

خلیل رضایی مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان بوشهر معتقد است که مهم ترین چالش در آموزش و پرورش که باعث رکود، خمود و حاشیه سازی شده است، دخیل بودن فضای سیاسی خارج از آموزش و پرورش به درون آن می باشد.

,

, ,

وی ادامه می دهد: این وضعیت، موجب به حاشیه کشاندن رسالت اصلی، عدم شایسته گزینی در مدیریت ها و کم توجهی به مطالبات قانونیِ معلمان شده است.

,

رضایی ادامه می دهد: علاوه بر آن، تلاش همگانی توسط مردم و مسئولین به منظور ارتقاء شأن و منزلت اجتماعی معلمان و ایجاد روحیه نشاط و امید، عامل مهمی در کارآمدی و ارتقاء کیفی نظام تعلیم و تربیت می باشد.

,

رفع مشکلات آموزش و پرورش نیاز تغییر در دیدگاه مسئولین ملی و محلی دارد

, رفع مشکلات آموزش و پرورش نیاز تغییر در دیدگاه مسئولین ملی و محلی دارد, رفع مشکلات آموزش و پرورش نیاز تغییر در دیدگاه مسئولین ملی و محلی دارد,

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره علامه فرزانه، استاد شهید مرتضی مطهری، و تبریک روز فرخنده معلم می گوید: به طور قطع و یقین معلمین نقشی بی بدیل در ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه دارند و آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش رسمی کشور همواره یکی از تاثیرگذار ترین نهادها در مناسبات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی به شمار می رود که نقش تربیتی _ فرهنگی و آموزشی آن برجسته تر و حائز اهمیت تر است.

,

علیمراد کرمی ادامه می دهد: فارغ از این نقش ها، مسولیت ها و وظایف عمده و مهمی که بر عهده ی این مجموعه عریض و طویل فرهنگی است، همواره با چالش ها و مشکلات عمده ای مواجه بوده است.

,

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین این چالش ها، ضرورت تغییر نگاه و دید مسئولین ارشد ملی و محلی نسبت به آموزش و پرورش است که با این اصلاح نگاه و تغییر نگرش از این دستگاه زیربنایی و تولیدی، از حالت دستگاهی مصرفی و خدماتی به دستگاهی تولیدی ضروری است.

,

, ,

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر معتقد است: در این صورت شاهد این خواهیم بود که تولید اندیشه، تفکر و انسان خلاق و مبدع که خود عامل اصلی تولید و زیربنای ساخت اندیشه می باشد، رخ می دهد که نتیجه آن رفع مشکلات آموزش و پرورش است.

,

کرمی عنوان کرد: در گام دوم نیاز است که نیروی انسانی متعهد، متخصص، خلاق و با انگیزه جذب شود که پذیرش نیروهائی با این شرایط و در طراز آموزش و پرورش، می تواند این دستگاه عظیم و تاثیر گذار را از بن بست کنونی خارج کند.

,

وی ادامه می دهد: در صورت عملی شدن گام اول و تخصیص اعتبارات کافی برای آموزش و پرورش ، می توان امیدوار بود که بخش اعظمی از مشکلات این وزارتخانه حل شود.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور می شود: سهم اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به بودجه کل کشور در حال حاضر کمتر از ده درصد است و اگر می خواهیم شاهد توسعه و پیشرفت در این دستگاه پایه باشیم، بایستی این سهم حداقل از بیست درصد شروع و به بیش از بیست و پنج درصد افزایش یابد.

,

کرمی می گوید: در گام بعدی نیازمند حمایت همه جانبه تمامی دستگاه های مرتبط و غیر مرتبط، در همه موارد و زمینه ها از آموزش و پروش هستیم که پیش نیاز آن، اصلاح قوانین و مقررات و مکلف نمودن دستگاه ها در این خصوص است؛ هرچند بایستی قوانین حمایتی قوی در این زمینه به تصویب برسد.

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه