اخبار داغ

شایعه عامل اصلی نگرانی مردم برای ورود به بازار بورس

شایعه عامل اصلی نگرانی مردم برای ورود به بازار بورس
امیری، کارشناس بورس گفت: هیچ کس نباید به شایعات توجه کند و اگر کسی ذره ای این شایعات برایش اهمیت دارد کافی است همین الان نگاهی به وضعیت مطلوب بازار بورس و سوددهی آن بیندازد. اگر چنانچه نمی پذیرد و بر این شایعات دامن می زند بهتر است، اگر در بورس سرمایه ای دارد آن را از بورس خارج کند و منتظر تحریم بازار بورس بنشیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب امیری کارشناس بورس در گفت و گو با سپاس با اشاره به نگرانی ها در مورد بازار بورس، اظهار کرد: پس از آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری شایعات گسترده ای در جامعه با موضوع نداشتن امنیت کافی سرمایه گذاری بازار بورس مطرح شد. شایعه کنندگان بیشتر موضوع تحریم را پیش کشیدند و آن را عاملی برای متضرر شدن سرمایه گذاران در بورس عنوان کردند.

در همین رابطه به سراغ یکی از کارشناسان بازار بورس رفتیم و این نگرانی را با او در میان گذاشتیم. امیری در باره این نگرانی ها چنین گفت: چند روزی است مطلبی در فضای مجازی می چرخد که قرار است بورس ایران تحریم بشود و مطالبی از این قبیل. توجه داشته باشید که این افراد به دنبال جوسازی روانی و خیانت اند و برای تکمیل پازل تحریم و فشار بر ایران هم گام با دولت خبیث آمریکا هرکاری می کنند تا این نقطه قوت اقتصاد ایران را از بین ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,
,
,

وی افزود: تمام کسانی که یک عمر تبلیغ می کنند که آینده بورس در ایران امنیت و اعتباری ندارد، الآن به این نتیجه رسیده اند که متضرر اصلی خودشان و طرفدارانشان بوده اند. مطمئنا دشمن از درونزا شدن اقتصاد ایران واهمه دارد و تمام تلاشش را به وسیله خناسان و ستون پنجم خود خواهد کرد تا این اتفاق نیفتد.

,

این کارشناس با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت و تاثیر آن بر افزایش بهای سهام بورس اظهار داشت:  با آزاد سازی سهام عدالت و راهیابی سیل عظیم مردم سرمایه‌گذار و سرمایه‌ های پارک شده در بانک ها به بازار بورس، شاهد جهش قیمتی در همه سهام ها خواهیم بود به طوری که در آینده خواهید دید بزرگترین بازار بورس جهان، بورس ایران خواهد شد. این رویداد باعث می شود که شرکت ها نقدینگی مورد نیازشان را از طریق مردم تأمین کنند و نیازی به وام با سودهای بالا نداشته باشند.

,

امیری با تاکید بر رونق بورس در جلوگیری از استقراض دولت برای جبران کمبود بودجه تصریح کرد: حتی دولت هم به جای استقراض خارجی که تبعات سنگینی برای ملت دارد می تواند با فروش سهام خود تمامی کسری بودجه سال را تأمین کند.

,

امیری در باره ی احتمال تحریم شرکت هایی که در بورس فعالیت دارند و در نتیجه تحمل خسارت از سوی سرمایه گذاران عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که بیشتر فعالیت های اقتصادی ایران متشکل از همین شرکت هایی است که در بورس فعالیت دارند و سال هاست که تحریم اند و دیگر جایی برای تحریم بیشتر نمانده است. چرا که به قول مقامات غربی تحریم های ایران در حال بی اثر شدن هست و از این جهت کسی نگران نباشد. هرکس هم بر این خبر ناشیانه اصرار داشت بدانید که نه سواد سیاسی دارد و نه سواد اقتصادی و درک و تصور صحیحی از آنچه در حال گذر است ندارد.

,

این کارشناس بورس با اشاره به سقوط قیمت نفت و نقش کم رنگ آن در اقتصاد ایران تاکید کرد: نمونه بارز ناکارامدی تحریم همین سقوط قیمت نفت بود که چون ایران به خاطر شرایط تحریم متکی به فروش نفت نبود این اتفاق تاثیر منفی آنچنانی بر اقتصادکشور نداشت. علاوه بر آن با همین آزاد سازی سهام دولتی به راحتی می توان برخی عوارض این بحران را جبران کرد. از سوی دیگر همین سقوط قیمت نفت باعث درماندگی دیگر صادر کنندگان نفتی شده و الان باید پول هنگفتی هم به تانکرهای شناور بدهند تا این همه نفت بدون مشتری را از دست آن ها تحویل بگیرد.

,

سهراب امیری در پایان با تاکید بر توجه نکردن به این شایعات خاطر نشان ساخت: هیچ کس نباید به  شایعات توجه کند و اگر کسی ذره ای این شایعات برایش اهمیت دارد کافی است همین الان نگاهی به وضعیت مطلوب بازار بورس و سوددهی آن بیندازد. اگر چنانچه نمی پذیرد و بر این شایعات دامن می زند بهتر است، اگر در بورس سرمایه ای دارد آن را از بورس خارج کند و منتظر تحریم بازار بورس بنشیند و سرمایه گذاران بورس را به حال خود رها کند تا به خاک سیاه بنشینند و بعد به حال آن ها بخندد!

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه