اخبار داغ

گفتگو با مبتکر محلول ضد عفونی بدون نیاز به الکل

گفتگو با مبتکر محلول ضد عفونی بدون نیاز به الکل
امید عبدی مخترع مایع ضدعفونی ؛ قطعاَ تلاش بنده جهت ساخت و تولید ماده ضد عفونی بدون نیاز به الکل تحقق شعار رونق و جهش تولید بوده و انشاء الله با راه اندازی کارگاه تولیدی ، بتوانم گامی در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری بردارم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امید عبدی ، از نخبگان استان ایلام است که در تازه ترین اختراع خود محلولی ضد عفونی تولید کرده که به الکل نیاز ندارد .خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری به بهانه تبریک این ابداع جدید ، به گفتگو با ایشان پرداخته است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ا,

لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید:

,

امید عبدی هستم ، کارشناس پرتو پزشکی و در حال حاضر در مقطع کارشناسی میکروبیولوژی مشغول به تحصیل هستم و  به شغل ساخت و تعمیر و تراش جواهرات مشغول هستم.

,

 

,

چرا تعمیر جواهرات را به عنوان شغل انتخاب کردید :

,

چند سالی رباتیک را بر اساس علاقه دنبال کردم اما آن طور که باید و شاید نتوانستم با آن امرار معاش کنم ، برای همین به دنبال علاقه بعدی یعنی تراش سنگ و جواهرات رفتم و خوشبختانه ضمن علاقه ی شدید به این حرفه ، توانستم در زمینه معیشتی نیز موفق عمل نمایم .

,

 

,

لطفا در مورد تولیدات و نوآوری هایی که داشتید توضیح دهید:

,

ساخت نرم افزار های روزمره و مایحتاج مردم ، ساخت الکل از روش تخمیر در ۲۴ ساعت که در روش های عادی و مرسوم حدود ۸ الی ۱۵ روز زمان نیاز دارد ، طراحی چند قطعه نظامی که مورد استفاده  پادگان های است از جمله اختراعات بنده بوده و در حال حاضر نیز به ساخت محلول ضد عفونی بدون نیاز به الکل مشغول هستم  که خوشبختانه با حمایت های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان ایلام توانستم این طرح را عملیاتی نمایم.

,

 

,

چه عوامل یا دغدغه هایی باعث شده تا به فکر تولید محلول ضدعفونی بدون نیاز به الکل بیفتید:

,

بنده همواره به این فکر بوده ام که چیزهایی را اختراع کنم که مورد نیاز عامه ی مردم باشد . به عبارتی دغدغه خدمت رسانی به مردم را دارم و در خصوص ایده تولیدضدعفونی کننده بدون نیاز به الکل هم از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور ، این جرقه در ذهن من تداعی شد تا با توجه به نیاز عامه ی مردم به مواد شوینده و به تبع آن کمبود الکل ، ساخت مایع دستشویی بدون نیاز به الکل را پایه ریزی کردم و خوشبختانه در این راستا به موفقیت هایی نیز دست یافتم.

,

 

,

آیا موانعی  بر سر راه ثبت اختراع و تجاری سازی طرح تون وجود داشت:

,

تجاری سازی ، نشأت گرفته از تجارت است و در تعریف این واژه سرمایه نقش اساسی دارد که برای بنده و سایر جوانان نبود سرمایه و سرمایه گذار سد بزرگی برای بیان ایده ها و اجرای طرح های کاربردی جامعه است . کاغذبازی و سیر طولانی مراحل اداری برای ثبت و تجاری سازی طرح ها ، کمبود اعتبارات برای حمایت قاطع از اختراعات و کمبود امکانات از دیگر موانع بر سر راه مخترعان و محققان جامعه است.

,

 

,

با توجه به وضعیت علمی کشور لطفا بفرمایید ایران از لحاظ جایگاه رشد علم و فناوری در چه سطحی قرار دارد و شما به عنوان یک نخبه علمی نقش نخبگان را در زمینه رشد و توسعه علمی کشور چگونه ارزیابی می کنید؟

,

ایران یک کشور غنی و دارای منابع بکر و عالی است که علاوه بر این امکانات خدادادی از جوانان نخبه و  پر شوری برخوردار است که در دنیا نظیر ندارند . در بسیاری از بخش ها و حوزه های تخصصی سرآمد تمام کشورها هستیم و نقش و حضور موثر نخبگان در تعالی و توسعه کشور نیز بر هیچ کسی پوشیده نیست .اما این نخبگان نیاز به توجه جدی تر دارند و یقیناَ می توان برای رشد و آبادانی هرچه بیشتر ، میدان را در اختیار نخبگان قرار داد.

,

 

,

لطفا بفرمایید ضرورت انجام فعالیت های علمی و پژوهشی امروزه در کشور تا چه اندازه است و فعالیت مراکز مختلف علمی از جمله شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را جه میزان در بهبود وضعیت علمی کشور موثر می دانید؟

,

من از این تشبیه استفاده می کنم که نیاز کشور به فعالیت  های علمی پژوهشی همانند نیاز انسان به غذااست و اگر مجمع علمی ، دانشگاه ها و استارت آپ ها را بصورت صحیح مدیریت کرد می توان هدف گذارتر و بهینه تر اقدام کرد . هرچند که برنامه ریزی و هدف گذاری بر روی  فضای استارت آپ می تواند بسیار تاثیرگذارتر باشد

,

با توجه به نام گذاری سال 9۹ به عنوان سال جهش تولید چه راهکار علمی حسب حوزه فعالیت خود در راستای تحقق شعار سال پیشنهاد می کنید؟

,

قطعاَ تلاش بنده جهت ساخت و  تولید ماده ضد عفونی بدون نیاز به الکل تحقق شعار رونق و جهش تولید بوده و انشاء الله با راه اندازی کارگاه تولیدی مایع ضدعفونی بدون نیاز به الکل ، بتوانم گامی  در راستای تحقق  شعار سال جهش تولید و جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری بردارم.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه