اخبار داغ

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم:

تاسیس دانشکده داروسازی و طب‌سنتی جزو مطالبات ما از وزیر بهداشت است/ کمبود تخت‌های روانپزشکی و دیالیزی در قزوین

تاسیس دانشکده داروسازی و طب‌سنتی جزو مطالبات ما از وزیر بهداشت است/ کمبود تخت‌های روانپزشکی و دیالیزی در قزوین
فاطمه محمدبیگی گفت: نیازها و ظرفیت‌های حوزه سلامت قزوین از طرف نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در استان درحضور معاون وزیر بهداشت تصریح شد و قطعا این هماهنگی در انعکاس نیازها به رسیدگی و برنامه ریزی خوب در سطح ملی و برطرف شدن آن‌ها در آینده منجر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ با اشاره به سفر حریرچی به استان اظهار کرد: معاون وزیر بهداشت پنج شنبه شب برای تقدیر از ستاد مقابله با کرونا، فعالین عرصه سلامت به‌ویژه کادر درمان و بررسی وضعیت استان به قزوین سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: قزوین در ابتدا از نظر ابتلا به کرونا و نسبت تعداد نفرات به ازای هر میلیون نفر جزء چهاراستان برتر بود، اما با اقدامات مناسب و همراهی مردم به‌ویژه طی هفته‌های اخیر بیماری به طور باورنکردنی کنترل شد.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم ابراز کرد: در کنترل بیماری عوامل مؤثری دخیل بودند که همیاری و همدلی مردم، همکاری گروه‌های جهادی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، مجموعه مدیریت بحران، سازمان صمت و غذا و دارو، پارک علم و فناوری، مدافعان سلامت، جبهه فرهنگی، هیئت‌های مذهبی، مساجد و سایر ظرفیت‌های استان از جمله آن‌هاست.

,

وی با تاکید بر رعایت موارد بهداشتی در شرایط موجود گفت: تحت کنترل بودن بیماری به معنای عادی تلقی کردن شرایط نیست و هنوز هم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی افراد در مراحل اولیه و غربالگری افراد مرتبط با بیماران تا رسیدن به وضعیت سفید ضرورت دارد.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در سفر معاون وزیر بهداشت مطالبات حوزه سلامت توسط مسئولین مختلف استان قزوین ارائه شد که احداث ساختمان الحاقی و تکمیل ساختمان جدید بیمارستان شهید رجایی به‌عنوان تنها مرکز تروما، جراحی و سوانح استان با قدمت 60 ساله از جمله آن‌ها بود.

,

وی ادامه داد: قزوین نیازمند 140 تخت روانپزشکی است، اما اکنون صرفا 60 تخت در بیمارستان 22 بهمن وجود دارد، که البته این بیمارستان نیز دارای قدمت 97 ساله بوده و به تجدید بنا همراه با کلینیک و آزمایشگاه روانپزشکی نیاز دارد.

,

درخواست تاسیس دانشکده طب سنتی در قزوین

, درخواست تاسیس دانشکده طب سنتی در قزوین,

محمدبیگی ابراز کرد: استان قزوین با داشتن 496 بیمار دیالیزی صرفا دارای 95 تخت دیالیز است که به ازای هر 5/2 نفر بیمار یک تخت است و این میزان با میانگین کشوری که 4/2 است، فاصله دارد.

,

وی ادامه داد: هدف ما این است که تا سال 1400 به یک تخت به ازای هر چهار بیمار برسیم و رسیدن به این نقطه در مجموعه بیمارستان‌های استان به اعتبار 150 میلیارد ریالی نیازمند است.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم درباره بیمارستان رحیمیان گفت: رحیمیان تنها بیمارستان شهرستان البرز است و باتوجه به جمعیت 200هزار نفری، کارگرنشین بودن و داشتن مناطق محرومی از جمله مهرگان، در راستای خدمت به مردم تجهیز این بیمارستان 96 تخت خوابی و جذب نیرو برای آن دارای ضرورت است.

,

وی اظهار کرد: باتوجه به صنعتی و قطب بودن استان در زمینه تولید دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و مواد شوینده، معاونت غذا و دارو به آزمایشگاه‌های مناسب و تکمیل و تجهیز بیشتری نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی نیازها باشد؛ چراکه با توجه به حجم بالای تولیدات و منابع، آزمایشگاه‌های موجود کفاف این صنایع را نمی‌دهد.

,

این مقام مسئول بیان کرد: باتوجه به پتانسیل و زمینه علمی و تخصصی استان در طب سنتی، اقبال عمومی و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در این موضوع، مهیابودن شرایط برای ایجاد سلامت‌کده طب سنتی و دانشکده طب سنتی به معاون وزیر بهداشت منتقل شد.

,

وی عنوان کرد: احداث دانشکده داروسازی نیز به‌عنوان یکی از مطالبات بیان شد، داشتن این دانشکده به تحرک و تحول در آموزش و پژوهش منجر شده و نیاز به کادر تخصصی داروسازی در دانشگاه و صنایع استان تامین می‌شود.

,

محمدبیگی در ادامه افزود: با ارتقای این سطحِ علمی، خدماتی و پژوهشی توان مقابله با بحران‌های پیش بینی نشده در حوزه سلامت و قدرت مواجهه با مسائل بیولوژیکی افزایش می‌یابد.

,

مانور بی نظیر همدلی مردم و مسئولین استان در مقابله با کرونا

, مانور بی نظیر همدلی مردم و مسئولین استان در مقابله با کرونا,

وی تصریح کرد: قزوین از نظر تخصیص بودجه جزو استان‌های آخر است، از نظر زیرساخت‌های بهداشت و درمان نیز متوسط کشوری 1/72 تخت به ازای هر هزار نفر است که این میزان در استان 1/65 است و ما خواستار رسیدن به میانگین کشوری و تخصیص بودجه برای بیمارستان 700 تختخوابی و تکمیل پروژه‌های سلامت محور هستیم.

,

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اذعان کرد: نیازها و ظرفیت‌های حوزه سلامت قزوین از طرف نمایندگان سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه در استان درحضور معاون وزیر بهداشت تصریح شد و قطعا این هماهنگی در انعکاس نیازها به رسیدگی و برنامه ریزی خوب در سطح ملی و برطرف شدن آن‌ها در آینده منجر خواهد شد، ضمن اینکه در ادامه در مجلس نیز این موارد را پیگیری می‌کنیم.

,

وی با بیان نقش و هماهنگی نهادهای مختلف و گروه‌های مردمی در مقابله با کرونا در استان گفت: خوشبختانه قزوین در زمره استان‌هایی قرار دارد که در کنترل بیماری خوب عمل کرده و در این راستا اقدامات دانشگاه علوم پزشکی، مسئولین دخیل در این امر، مردم فداکار و عملکرد صدا و سیما که با بخش‌های مختلف و انتقال اخبار و نکات آموزشی و بهداشتی فعالیت خوبی داشته قابل تقدیر است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: این همدلی میان مردم و مسئولین مانوری بی نظیر و نشان از ایثار و یکپارچی استان بود که امیدواریم این وحدت حول محور ولایت ادامه داشته باشد، همچنین نماینده ولی فقیه در استان نیز به‌عنوان پرچمدار ولایت حضور فعالی در عرصه داشته و به طور مداوم اخبار و پیشنهادات جدید به وی ارائه می‌شد.

,

وی در پایان ابراز کرد: سپاه و بسیج نیز در این زمینه بسیار خوب عمل کردند و بیش از 150 گروه جهادی در راستای مقابله با کرونا فعالیت داشتند، ضمن اینکه هیئت‌های مذهبی و مساجد نیز به پایگاه‌های مقابله با بیماری تبدیل شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه