اخبار داغ

استاندار اردبیل:

سرعت بالای انتشار کرونا در اردبیل / از فاصله گذاری اجتماعی غافل نشویم

سرعت بالای انتشار کرونا در اردبیل / از فاصله گذاری اجتماعی غافل نشویم
استاندار اردبیل گفت: رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری انفرادی ، بی توجهی گروه اندکی از مردم در رعایت این نکات را موجب افزایش انتشار کرونا در استان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، اکبر بهنام جو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته های گذشته وضعیت استان  در خصوص کرونا به سفید رسیده بود که با بی توجهی برخی افراد در حال حاضر به وضعیت زرد و در برخی نقاط قرمز رسیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه همچنان این ویروس با سرعت بالایی در استان در حال انتشار است، افزود: در حال حاضر ۲۲۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که  ۴۵ نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

,

استاندار اردبیل با بیان اینکه نیمی از تعداد بیماران بدحال بخش مراقبت های ویژه در وضعیت وخیم قرار دارند و روزانه نیز حدود چهار یا پنج نفر فوت می شوند، گفت: این بیماران در بیمارستان های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد، گرمی و خلخال بستری هستند.

,

بهنام جو با اشاره به اینکه در برخی شهرستان ها از جمله کوثر و نمین هم که وضعیت سفید بود چند نفر مبتلا شده و در بیمارستان ها بستری شده اند، بیان کرد: رعایت نکات پیشگیری و فاصله گذاری انفرادی، پرهیز مردم از برگزاری مراسم ختم ، عروسی ، میهمانی و اجتماعات غیر ضروری تاکید می شود.

,

وی با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان با بی توجهی و شرکت در مراسم جشن و ختم که در منازل و محیط های کوچک برگزار شده مبتلا شده اند، ابراز داشت: رسیدن به وضعیت سفید منوط به طی چهارده روز از درمان بیمار کرونایی و عدم ابتلای فرد دیگر در شهر می باشد و هنوز به این وضعیت در استان نرسیده ایم.

,

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بر اساس نظریات علمی ،یک نفر مبتلا در هفته میتواند هزار نفر را مبتلا کند و باید با رعایت فاضله انفرادی زمینه انتشار این ویروس را کاهش دهیم، افزود: با بی توجهی یک نفر ممکن است چندین نفر دیگر ناقل و یا مبتلا به این ویروس شده و موجب از دست دادن جان دیگران شوند.

,

بهنام جو  با بیان اینکه عده ای از افراد از جمله فعالان بخش گردشگری و رستوران ها بخاطر کرونا بیکار شدند که بازگشت این افراد به کار منوط به رسیدن به وضعیت سفید است، گفت: همه مردم در بازگشت به کار این افراد مسئول هستند و باید با رعایت نکات بهداشتی زمینه اشتغال این اقشار را فراهم کنند.

,

وی تصریح کرد: برای برخی افراد بیکار شده در این مراکز بیمه بیکاری تعلق گرفته و برای عده ای نیز کمک های معیشتی پرداخت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/آ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه