اخبار داغ

در گفتگوی دانا با نعیمی مطرح شد:

تروریستی خواندن حزب‌الله جنبه تبلیغاتی دارد/ موقعیت محدودی که آلمان در لبنان داشت خدشه دار شد

تروریستی خواندن حزب‌الله جنبه تبلیغاتی دارد/ موقعیت محدودی که آلمان در لبنان داشت خدشه دار شد
کارشناس مسائل خاورمیانه اقدام دولت آلمان را یک اقدام پروپاگاندایی و تبلیغاتی خواند و گفت: این اقدام یک اقدام تبلیغاتی است چون نوع حمله به یک سری هواداران حزب الله بود که در آلمان مراکز فرهنگی و یا مساجدی در اختیار دارند.
[

«مصیب نعیمی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدام اخیر دولت آلمان مبنی بر تروریستی خواندن حزب الله لبنان اظهار داشت: نفوذ و تاثیرگذاری رژیم صهیونیستی بر کشورهای اروپایی به ویژه آلمان از دیرباز بر همه روشن است. اگر چه آلمان در یک برهه طولانی به عنوان میانجی برای مبادله اسرا بین حزب الله و رژیم صهیونیستی اقدام می کرد و ارتباط نزدیک با حزب الله داشت، اما عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در این مرحله با یک سناریو از پیش تعیین شده سعی در یک اقدام پروپاگاندایی و تبلیغاتی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان این که این اقدام شاید از نظر عملی هیچ تاثیری نداشته باشد، گفت: این اقدام یک اقدام تبلیغاتی است چون نوع حمله به یک سری هواداران حزب الله بود که در آلمان مراکز فرهنگی و یا مساجدی در اختیار دارند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا این سناریو نمی تواند خیلی واکنش چندانی داشته باشد و مورد سو استفاده قرار بگیرد؛ در رسانه های صهیونیستی هم این اقدام را ناشی از یک سناریو از پیش تعیین شده و هماهنگ با برخی عناصر و وزرای دولت آلمان انعکاس می دهند.

,

حزب الله به پروپاگاندای تبلیغاتی کشیده نشده است

, حزب الله به پروپاگاندای تبلیغاتی کشیده نشده است, حزب الله به پروپاگاندای تبلیغاتی کشیده نشده است,

نعیمی تصریح کرد: این اقدام فقط می تواند یک روند تبلیغاتی داشته باشد چون عملاً حزب الله نه رابطه سیاسی و اقتصادی با آلمان دارد و نه همچنین اقدامی خیلی می تواند در وضعیت موجود تغییری ایجاد کند؛ دلیلش هم این است که حزب الله به این پروپاگاندای تبلیغاتی کشیده نشده و هیچ بیانیه رسمی اعلام نکرده است، مگر این که این اقدام را نادرست قلمداد کرده است.

,

وی با بیان این که حزب الله از اصل این سناریو اطلاع داشته، گفت: حزب الله لبنان پیش از این از اصل این سناریو مطلع بوده و با توجه به آن سعی می کند به آن مسیری که صهیونیست ها سعی دارند کشیده نشود؛ مخصوصاً در خود لبنان و بعد از کش مکش هایی که بین جناح غرب گرا و وابسته به عربستان با دولت جدید رخ داده است، نشان می دهد تنها مجموعه ای که از فساد مالی، سوء استفاده، تخریب پایگاه و موقعیت خاص لبنان بعنوان یک کشور آزاد و مستقل از هرگونه تهمت بری است، حزب الله است.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر این که صهیونیست ها از این قضیه نفعی نخواهند داشت، افزود: خود این اقدام یک حرکت تبلیغاتی و رسانه ای بوده تا این که یک اثر عملی در صحنه داشته باشد. خود آلمانی ها در انعکاس این موضوع چندان فعالانه عمل نکردند و این قضیه سبب فروکش کردن آن شد. در داخل آلمان هم یک اختلاف جدی وجود دارد چرا که موقعیت محدودی که آلمان در میان لبنانی ها داشتند خدشه دار شده است و صهیونیست ها هم از این قضیه حتما نفعی نخواهند داشت.

,

همکاری آمریکا در اقدام آلمان مشهود است

, همکاری آمریکا در اقدام آلمان مشهود است, همکاری آمریکا در اقدام آلمان مشهود است,

نعیمی این اقدام را قدیمی و غیرواقعی دانست و افزود: همکاری آمریکا در تصمیم و اقدام آلمان مشهود است؛ در واقع تنها کشوری که به صورت خیلی رسمی، علنی و آشکار از اقدام آلمان حمایت کرد، آمریکایی ها بودند که بعد از آن حتی نتوانستند یک کشور اروپایی را در جهت تائید این اقدام به سمت خودشان بکشانند. این ها نشان می دهد سیاست آمریکایی ها در منزوی کردن حزب الله به نتیجه نرسیده است و در آن وامانده اند، در واقع این ها از ابزارهای خیلی قدیمی و غیر واقعی استفاده می کنند.

,

وی ابراز داشت: نفوذ صهیونیست ها به آلمان بعد از جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه دارد؛ آلمان به عنوان کشوری که به صهیونیست ها باج می دهد در واقع در گرداب فریب جدید واقع شده است.

,

کارشناس مسائل خاورمیانه در پاسخ به این سوال که "آیا این اقدام آلمان در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است؟" گفت: قطعاً همینطور است و شکی در آن نیست، چون حامیان این طرح فقط اسرائیلی ها بودند و بعد از آن هم آمریکایی ها این اقدام را تائید کردند و حتی یک کشور اروپایی هم در این مسیر با آن ها همراهی نکرد.

, "آیا این اقدام آلمان در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است؟",

تحریم و منزوی کردن حزب الله امر جدیدی نیست

, تحریم و منزوی کردن حزب الله امر جدیدی نیست, تحریم و منزوی کردن حزب الله امر جدیدی نیست,

نعیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا این اقدام آلمان تاثیری در معادلات منطقه خواهد داشت؟" توضیح داد: این روند تحریم و منزوی کردن حزب الله از قبل هم بوده و الان هم هست و امر جدیدی نیست. این که چند مسجد را در آلمان در این برهه ببندند این سناریوها بارها توسط صهیونیست ها به گفته خود مطبوعات رژیم صهیونیستی به آلمان ارائه شده است. آن چیزی که توانسته است در این شرایط  از انعکاس بین المللی یا واکنش بین المللی این مسئله جلوگیری کند، کرونا است. این ویروس با گستردگی شیوعی که دارد موجب می شود تا پیامدهای منفی این اقدام خیلی بروز نداشته باشد.

, "آیا این اقدام آلمان تاثیری در معادلات منطقه خواهد داشت؟" ,

وی ادامه داد: آلمان تا امروز یکی از حامیان مالی بخش اعظم کشورهای اروپایی ورشکسته بود اما امروز خودش نیازمند اصلاحات اقتصادی چه در بخش صنایع، فضایی و هواپیمایی و حتی در بخش های دیگر آینده است.

,

تعیمی در پایان گفت: این اقدام عمدتاً در همین مرحله می ماند و می گذرد و شاید آثار تبلیغاتی آن بیش از دو سه هفته هم در افکار عمومی و رسانه باقی نماند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه